Επικαιρότητα Κόσμος

Πως η Porsche συνέβαλε «μυστικά» στην εξέλιξη του κινητήρα του Renault Clio V6

Όλοι ξέρουμε το κεντρομήχανο Renault Clio V6, λίγοι όμως γνωρίζουν τη «μυστική» βοήθεια που παρείχε η Porsche στην εξέλιξη του κινητήρα που κινούσε το μοντέλο της δεύτερης γενιάς.

Το Renault Clio V6 Phase I βασίστηκε στο «ταπεινό» Clio II, αν και μοιραζόταν με αυτό ελάχιστα τμήματα. Ο 3λιτρος V6 ES9 κινητήρας, ο οποίος προέρχονταν από το PSA Groupe, αναβαθμίστηκε από τους Γάλλους της Renault αποδίδοντας 230 ίππους και τοποθετήθηκε στo κέντρο του αμαξώματος, ακριβώς εκεί που τα «απλά» Clio είχαν τα πίσω καθίσματα. Προκειμένου να φέρουν εις πέρας τη μετατροπή ενός κλασικού super mini μοντέλου με τον κινητήρα και την κίνηση εμπρός σε μία «πολεμική μηχανή» για χρήση σε δημόσιο δρόμο με κινητήρα στο κέντρο και κίνηση στους πίσω τροχούς, οι αλλαγές στη δομή του αμαξώματος ήταν κάτι παραπάνω από μεγάλες οδηγώντας στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου με μεγαλύτερο κατά 300 κιλά βάρος σε σχέση με το Clio 172 Cup. Εξαιτίας του γεγονότος αυτού, το Clio V6 Phase I - το οποίο κατασκευάζονταν στη Σουηδία στις εγκαταστάσεις της Tom Walkinshaw Racing (TWR) - δεν ήταν αξιοσημείωτα ταχύτερο από το 172 Cup επιταχύνοντας έως τα πρώτα 97 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,2 δλ., έναντι 6,7 δλ. του 172 Cup.

Για το λόγο αυτό και με αφορμή της διακοπή της συνεργασίας της Renault με την TWR και τη «μεταφορά» της παραγωγής του μοντέλου στη Διέπη, στην έδρα της Renault Sport και της Alpine, δόθηκε η εντολή ώστε να εξελιχθεί το Clio V6 Phase II. Όπως αποκαλύπτει σήμερα ο βρετανικός Τύπος, για την περεταίρω αναβάθμιση της ισχύος του V6 κινητήρα, η Renault ζήτησε τη βοήθεια της Porsche Engineering, η οποία επικεντρώθηκε στη βελτιστοποίηση του κινητήρα, χωρίς την ανάγκη επανασχεδιασμού των βασικών εξαρτημάτων - κάτι που μοιραία θα επιμήκυνε το χρόνο εξέλιξής του αυξάνοντας συγχρόνως και το κόστος. Έτσι, έγιναν βελτιώσεις στα συστήματα έγχυσης και ανάφλεξης, στην πολλαπλή εισαγωγής/εξαγωγής, ενώ διαφορετική ήταν και η χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ότι ο ατμοσφαιρικός 3λιτρος V6 κινητήρας να «ανέβει» από τους 230 ίππους/6000 σ.α.λ. στους 255 ίππους/7100 σ.α.λ.

Αξίζει να σημειωθεί πως το Clio V6 Phase I παρήχθη σε 1.513 αντίτυπα από το 2001 έως και το 2002 και το Phase II σε 1.309 από το 2003 έως και το 2005_Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου