Επικαιρότητα Κόσμος

Πως ο νέος κορονοϊός έχει επηρεάσει την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Η παραγωγή αυτοκινήτων στη γηραιά ήπειρο συνεχίζει να δέχεται πολλαπλά χτυπήματα από τη ραγδαία εξάπλωση του νέου κορονοϊού, καθώς όλο και περισσότεροι κατασκευαστές λαμβάνουν έκτακτα μέτρα προστασίας αλλά και αναστολής των λειτουργιών των μονάδων που διατηρούν στη γηραιά ήπειρο.

Με ολόκληρη την Ευρώπη να αντιδρά - με τον έναν ή τον άλλο τρόπο - με έκτακτα μέτρα προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση του διαβόητου Covid-19 αλλά και να προστατευτούν οι ευάλωτες και μη ομάδες πολιτών της γηραιάς ηπείρου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν διαφοροποιούν τη λειτουργία σε αρκετές μονάδες παραγωγής οχημάτων αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα μικρά ή μεγάλα προβλήματα και με τις εφοδιαστικές τους αλυσίδες.

Ας δούμε μέχρι στιγμής ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναστείλει τη λειτουργία στα εργοστάσιά τους στη γηραιά ήπειρο, αλλά και γενικότερα ποια μέτρα έχουν λάβει (ή δεν έχουν λάβει) προκειμένου να περιοριστούν οι συνέπειες του νέου κορονοϊού σε υπαλλήλους και πελάτες.

Ιταλία

Η χώρα η οποία έχει δεχθεί το μεγαλύτερο μέχρι στιγμής πλήγμα στην Ευρώπη έχει ήδη προχωρήσει σε lock-down των μονάδων παραγωγής αυτοκινήτων στο σύνολο σχεδόν της επικράτειάς της.

Η FCA, στις οποίες ανήκουν οι Fiat, Jeep, Alfa Romeo και Maserati, έκανε γνωστό ότι αναστέλλει τη λειτουργία των εργοστασίων της στη χώρα έως και τις 27 Μαρτίου (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ).

Στο ίδιο μήκος κύματος έχουν ήδη κινηθεί στη γείτονα χώρα, τόσο οι Ferrari και Brembo, όσο και η Lamborghini, που ως γνωστόν αποτελεί μέλος του VW Group.

Από τη μεριά της, η Magneti Marelli ανακοίνωσε ότι αναστέλλει την παραγωγή της για 3 ημέρες.

(update 17/3 - 12:45: Το VW Group ανακοίνωσε το κλείσιμο όλων των εργοστασίων του στην Ιταλία)

Ισπανία

Σημαντικά είναι ήδη τα προβλήματα και στην ιβηρική χερσόνησο – και εν προκειμένω στην Ισπανία.

Σήμερα, η Ford Ευρώπης ανακοίνωσε πως το εργοστάσιό της στη Βαλένθια δε θα λειτουργεί μέχρι και τις 23 Μαρτίου, καθώς τρεις εργαζόμενοί της σε αυτό βρέθηκαν θετικοί στον Covid-19.

Σε παύση των παραγωγικών της διαδικασιών προχώρησε και η Seat στο εργοστάσιό της που βρίσκεται στο Martorell, στα περίχωρα της Βαρκελώνης. Θυμίζουμε πως εκεί κατασκευάζονται επίσης μοντέλα του VW Group, όπως τα Audi A1 και Q3.

Την ίδια στιγμή, οι δύο μονάδες κατασκευής οχημάτων της Nissan που βρίσκονται στα περίχωρα της Βαρκελώνης αναγκάστηκαν την περασμένη Παρασκευή να αναστείλουν τις εργασίες τους εξαιτίας της αδυναμίας ενός προμηθευτή από τη γειτονική πόλη Odena να προμηθεύσει την εταιρεία με συγκεκριμένα εξαρτήματα.

Στο ίδιο μήκος κύματος, σε παύση εργασιών για δύο ημέρες προχώρησαν οι μονάδες κατασκευής οχημάτων της Renault που βρίσκονται στη Β. Ισπανία – σε αυτές απασχολούνται επιπλέον 3.000 εργαζόμενοι.

(update 16/3 - 17:45: Το Groupe PSA ανακοίνωσε το κλείσιμο όλων των εργοστασίων του στην Ισπανία)

(update 17/3 - 12:45: Το VW Group ανακοίνωσε το κλείσιμο όλων των εργοστασίων του στην Ισπανία)

Γαλλία

Σε αντίθεση, η Γαλλία δείχνει να ακολουθεί (προς το παρόν τουλάχιστον) μια διαφορετική τακτική, με τους βασικούς «πρωταγωνιστές» να περιορίζονται σε μειώσεις στο ρυθμό παραγωγής και την εργασία από το σπίτι.

Πιο συγκεκριμένα, το Groupe PSA ανακοίνωσε ότι τα εργοστάσιά της στη Γαλλία λειτουργούν κανονικά, ενώ και η Renault δηλώνει ότι οι εργασίες των μονάδων της συνεχίζουν ως είχαν, με εξαίρεση εκείνη που έχει την έδρα της Flins, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα με έναν συγκεκριμένο προμηθευτή της.

(update 16/3 - 17:45: Το Groupe PSA ανακοίνωσε αναστολή λειτουργίας όλων των εργοστασίων του στη Γαλλία)

(update 16/3 - 18:40: Το Groupe Renault ανακοίνωσε αναστολή λειτουργίας όλων των εργοστασίων του στη Γαλλία)

(update 17/3 - 18:10: H Toyota ανακοίνωσε αναστολή λειτουργίας του εργοστασίου της στη Γαλλία)

Γερμανία

Ανάλογα «χαλαρά» είναι τα πράγματα και στη Γερμανία. Η Opel ζήτησε από εκατοντάδες υπαλλήλους της στην έδρα της στο Ruesselsheim να εργαστούν από το σπίτι μετά την εμφάνιση του θετικού κρούσματος σε έναν εργαζόμενο. Η παραγωγή της εταιρείας δεν έχει επηρεαστεί, δήλωσε εκπρόσωπος της Opel στον γερμανικό Τύπο.

Η VW έστειλε σπίτι πέντε εργαζόμενους του εργοστασίου της στο Kassel, αφού ένας εξ αυτών ανιχνεύθηκε θετικός στον διαβόητο ιό. Δύο εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Wolfsburg βρίσκονται σε καθεστώς καραντίνας.

(update 16/3 - 17:45: Το Groupe PSA ανακοίνωσε το κλείσιμο όλων των εργοστασίων του στη Γερμανία)

Σλοβακία

Το VW Group προέβη στη αναστολή εργασιών στο εργοστάσιό του που βρίσκεται στη Μπρατισλάβα – σε αυτό κατασκευάζονται μοντέλα, όπως τα Porsche Cayenne, VW Touareg, Audi Q7, VW Up!, Skoda Citigo, Seat Mii κ.α.

Σε αντίθεση, τα εργοστάσια των Groupe PSA και Jaguar Land Rover στη Σλοβακία λειτουργούν κανονικά.

(update 16/3 - 17:45: Το Groupe PSA ανακοίνωσε αναστολή εργασιών στο εργοστάσιο στη Σλοβακία)

(update 17/3 - 12:45: Το VW Group ανακοίνωσε το αναστολή εργασιών σε όλα τα εργοστάσιά του στη Σλοβακία)

Τσεχία

Προς το παρόν, δεν υπάρχουν αποφάσεις για αναστολή εργασιών στο σύνολο των μονάδων παραγωγής οχημάτων στην Τσεχία. Σύμφωνα με τον διεθνή ωστόσο Τύπο, τα συνδικάτα εργαζομένων στις μονάδες των Skoda και Hyundai πιέζουν ώστε να διακοπούν οι εργασίες των εργοστασίων των δύο εταιρειών για δύο εβδομάδες.

Πορτογαλία

Η μονάδα παραγωγής οχημάτων της VW που βρίσκεται στα περίχωρα της Λισαβόνας μείωσε την παραγωγή της κατά 16% εξαιτίας της αδυναμίας αρκετών εργαζομένων να δώσουν το «παρών» στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου – ανάμεσα στους σχεδόν 5.500 υπαλλήλους, οι πέντε έχουν διαγνωσθεί θετικοί στον ιό.

(update 17/3 - 12:45: Το VW Group ανακοίνωσε αναστολή εργασίας για όλα τα εργοστάσιά του στην Πορτογαλία)

(update 17/3 - 12:45: Η Toyota ανακοίνωσε την αναστολή των εργασιών στο εργοστάσιο της Πορτογαλίας)

Πολωνία

Η FCA έκλεισε το εργοστάσιό της στο Tychy (Fiat) έως τις 27 Μαρτίου.

(update 16/3 - 17:45: Το Groupe PSA ανακοίνωσε αναστολή εργασιών του εργοστασίου του στην Πολωνία)

Σερβία

Σε ανάλογη απόφαση προχώρησε η FCA και στη Σερβία, στη μονάδα της στο Kragujevac.

Βέλγιο

Το εργοστάσιο της Volvo στο Ghent λειτουργεί κανονικά – το ίδιο συμβαίνει και με τις μονάδες της Volvo Cars στη Σουηδία.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του φετινού Ράλλυ Μόντε Κάρλο;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου