26 Μαρ 2019

Πως οι κατασκευαστές «ξεγελούσαν» τον WLTP και γιατί

Ένα κενό, όπως επισήμως χαρακτηρίζεται, στη διαδικασία υπολογισμού των εκπομπών ρύπων σύμφωνα με το νέο ευρωπαϊκό πρωτόκολλο WLTP επέτρεπε μέχρι και τον περασμένο μήνα σε πολλούς κατασκευαστές να πιστοποιούν εσκεμμένα τα μοντέλα τους με υψηλότερες εκπομπές ρύπων. Ιδού το γιατί.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέστησε τον περασμένο μόλις μήνα πιο αυστηρές και… συγκεκριμένες τις διαδικασίες πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων των καινούργιων αυτοκινήτων σύμφωνα με το νέο καθεστώς που περιέγραφε το πρωτόκολλο WLTP μετά από καταγγελίες ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες «ξεγελούσαν» τις αρχές.

Ο επικαιροποιημένος κανονισμός, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο μόλις Φεβρουάριο, απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενεργοποιούν όλες τις τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών που διαθέτουν τα υπό πιστοποίηση οχήματα. Όπως είναι, για παράδειγμα, η λειτουργία Stop/Start και το πρόγραμμα Eco, αντί του Sport.

Ύστερα από καταγγελίες του «πράσινου» μη κυβερνητικού γκρουπ Transport & Environment, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακάλυψε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενεργοποιούσαν (ή απενεργοποιούσαν) λειτουργίες κατά τη διάρκεια των δοκιμών που αύξαναν τις εκπομπές ρύπων. Έτσι, με την τεχνητή αυτή «διόγκωση», οι εταιρείες ήλπιζαν πως θα αποθάρρυναν την ΕΕ προκειμένου η τελευταία να θέσει σε εφαρμογή τους αυστηρούς μελλοντικούς στόχους μείωσης των εκπομπών ρύπων.

Η χειραγώγηση αυτή εξηγεί - εν μέρει - γιατί σήμερα υπάρχει μεγάλη διαφορά στις μέσες εκπομπές μεταξύ διαφορετικών αυτοκινητοβιομηχανιών, ανέφερε το μη κυβερνητικό «πράσινο» γκρουπ «T&E».

Από τη μεριά του, ο ACEA, ο σύνδεσμος κατασκευαστών αυτοκινήτων της γηραιάς ηπείρου, δήλωσε πως «οι αλλαγές αυτές καθιστούν τη διαδικασία WLTP  ακόμη πιο ισχυρή ώστε να αποτραπεί οποιαδήποτε χειραγώγηση των δοκιμών».

Η ομάδα «T&E» ζήτησε με παρέμβασή της από τις κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τις εκπομπές CO2 για τον υπολογισμό της φορολογίας των αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν πριν από τον περασμένο Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: