Η Ford αποκάλυψε στην εκδήλωσε "Go Further" την plug-in υβριδική έκδοση του 8θέσιου Tourneo Custom.

Συνδυάζοντας δυνατότητες κίνησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χωρίς άγχος αυτονομίας, το 8θέσιο Tourneo Custom Plug-In Hybrid θα διατίθεται στους Ευρωπαίους αγοραστές στα τέλη του 2019. Οι εμπρός τροχοί του Transit Custom Plug-In Hybrid κινούνται αποκλειστικά μέσω ηλεκτροκινητήρα με ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 kWh, ενώ ο πολυβραβευμένος 1.000άρης βενζινοκινητήρας EcoBoost της Ford λειτουργεί ως range extender, σε συνεργασία με το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση, το οποίο υποστηρίζεται από το μοτέρ/γεννήτρια για επαναφόρτιση της μπαταρίας. Το υβριδικό αυτό σύστημα έχει στόχο την επίτευξη αυτονομίας 50 χλμ. με μηδενικές εκπομπές ρύπων ή 500 χλμ. με χρήση του range extender.

Όπως συμβαίνει και με το πετρελαιοκίνητο Tourneo Custom, η έκδοση Plug-In Hybrid είναι η μοναδική στην κατηγορία που προσφέρει δυνατότητα συνεδριακής διάταξης για τις δύο πίσω σειρές καθισμάτων για άμεση πρόσβαση και βελτιωμένη επικοινωνία μεταξύ των επιβατών – ή διάταξη των δύο σειρών τριών καθισμάτων με κατεύθυνση προς τα εμπρός.

«Εξαιρετικά καινοτόμο και ευέλικτο, το νέο Tourneo Custom Plug-In Hybrid προσαρμόζεται για ποικίλες χρήσεις, προσφέροντας σε ιδιοκτήτες και διαχειριστές στόλων δυνατότητα πρόσβασης σε ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων, ενώ με κάθε επαναφόρτιση της μπαταρίας, μπορεί να διανύσει την ίδια απόσταση με ένα αντίστοιχο όχημα με παραδοσιακό κινητήρα», δήλωσε ο Hans Schep, γενικός διευθυντής του τμήματος επαγγελματικών οχημάτων της Ford Ευρώπης.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί να επιλέξει το πότε αλλά και πώς να χρησιμοποιεί τη διαθέσιμη φόρτιση της μπαταρίας:

  • EV Auto - στοχεύει στο βέλτιστο μίγμα επιδόσεων και οικονομίας. Οι αλγόριθμοι του συστήματος ελέγχου του οχήματος, οι οποίοι παρακολουθούν τα επίπεδα ενέργειας της μπαταρίας και το τρέχον οδηγικό σενάριο (όπως οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο ή σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας), αποφασίζουν αν πρέπει να ενεργοποιηθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης
  • EV Now - δίνει προτεραιότητα στη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας της μπαταρίας για οδήγηση μηδενικών εκπομπών ρύπων απενεργοποιώντας το range extender, έως ότου τα επίπεδα φόρτισης του συσσωρευτή ενέργειας μειωθούν στα κατώτατα όρια
  • EV Later - δίνει προτεραιότητα στο range extender και αξιοποιεί τη φόρτιση από την  ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση για να διατηρείται το μέγιστο επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, ώστε να είναι έτοιμο για μετέπειτα χρήση
  • EV Charge - χρησιμοποιεί το range extender για το γέμισμα της μπαταρίας στην περίπτωση που η κίνηση στο προφίλ EV Now είναι απαραίτητη

Μέσω μιας υποδοχής φόρτισης στον εμπρός προφυλακτήρα, το Tourneo Custom Plug-In Hybrid μπορεί να φορτίζεται από μία οικιακή, ηλεκτρική πρίζα των 240 Volt και 10 Αmp και να επιτυγχάνει πλήρη φόρτιση σε 5,5 ώρες. Σε πρίζα 240 Volt των 16 Αmp ή 32 Αmp, η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 3 ώρες.

Οι οδηγοί μπορούν επίσης να ελέγξουν το βαθμό ανάκτησης της ενέργειας και την υποβοήθηση πέδησης επιλέγοντας Drive ή Low στον επιλογέα ταχυτήτων. Αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού στο Low, αυξάνεται η προγραμματισμένη επιβράδυνση του οχήματος, με τα φώτα φρένων να ανάβουν αυτόματα εάν κρίνεται αναγκαίο, για την προειδοποίηση των οδηγών που ακολουθούν. Η μεγαλύτερη επιβράδυνση αυξάνει την ποσότητα κινητικής ενέργειας που ανακτάται και αποθηκεύεται στη μπαταρία, βελτιώνοντας έτσι την ωφέλιμη ηλεκτρική αυτονομία.

Μέσα στην καμπίνα, ένας δείκτης ενέργειας/φόρτισης αντικαθιστά το στροφόμετρο και ένας μικρότερος για την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας παίρνει τη θέση του αντίστοιχου για τη θερμοκρασία ψυκτικού υγρού του κινητήρα. Ο στάνταρ εξοπλισμός του αυτοκινήτου περιλαμβάνει το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford με φωνητικό έλεγχο, το οποίο αποτελείται από έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών που μπορεί να ελέγχεται με κινήσεις των δακτύλων του χεριού. Το στάνταρ ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect παρέχει συνδεσιμότητα Wi-Fi για τους επιβάτες υποστηρίζοντας έως και 10 συσκευές. Από τη μεριά του, το Active Park Assist κατευθύνει το όχημα για είσοδο ή έξοδο από παράλληλους ή κάθετους χώρους στάθμευσης, ενώ ο οδηγός ελέγχει το γκάζι και το φρένο.