Επικαιρότητα Κόσμος

Πρεμιέρα για το νέο Jeep Cherokee

Η αμερικάνικη εταιρεία εισάγει πλέον και στην Ευρώπη το επικαιροποιημένο Jeep Cherokee που έχει ως σημείο αναφοράς μία ανανεωμένη γκάμα κινητήρων ντίζελ και βενζίνης.

Μπορεί η ανανεωμένη έκδοση του Jeep Cherokee να διατίθεται εδώ και αρκετό καιρό στα πάτρια του εδάφη, εντούτοις μέχρι τώρα οι αγοραστές της γηραιάς ηπείρου δεν είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν τις αρετές του. Ξεκινώντας από τις σημαντικότερες σε σχέση με το παρελθόν αλλαγές, το ενδιαφέρον εστιάζεται στους κινητήρες και συγκεκριμένα στο νέο 4κύλινδρο και 16βάλβιδο 2,2 Multijet II πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος έρχεται να αντικαταστήσει τον 2λιτρο. Μάλιστα, προσφέρεται σε εκδόσεις με απόδοση 150 ή 195 ίππων (αντίστοιχα η ροπή τους φτάνει τα 350 και 450 Nm), με την πρώτη επιλογή να διατίθεται σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και τη δεύτερη με το γνωστό αυτόματο «9άρι» της FCA. Αργότερα μέσα στη χρονιά, το αμερικανικό SUV θα είναι διαθέσιμο και με το νέο 2λιτρο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού του Wrangler, ο οποίος θα αποδίδει και εδώ ισχύ 270 ίππων και ροπή 400 Nm, με τη βοήθεια τούρμπο. Εκτός Ευρώπης τώρα, διαθέσιμος είναι ήδη ο γνωστός Pentastar V6 κινητήρας βενζίνης των 3,2 λίτρων της FCA (272 ίπποι) καθώς και ο 2,4 Tigersark I4 MultiAir2 κινητήρας (177 ίπποι).

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το σύστημα μετάδοσης, καθώς πλέον υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας του ανανεωμένου Jeep Cherokee και με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Οι τετρακίνητες δε εκδόσεις προσφέρονται με τρία διαφορετικά πακέτα μετάδοσης της κίνησης στους τροχούς. Πιο συγκεκριμένα, το «παρών» δίνει το σύστημα Jeep Active Drive I, που είναι ένα πλήρες, όπως το χαρακτηρίζει η Jeep, σύστημα τετρακίνησης, που δεν απαιτεί καμία επέμβαση από τον οδηγό. Υπό κανονικές συνθήκες, στέλνει όλη τη διαθέσιμη ροπή στους εμπρός τροχούς, ενώ παρακολουθεί την ταχύτητα του μπροστινού και του πίσω άξονα. Εάν το σύστημα εντοπίσει ότι ο εμπρόσθιος άξονας κινείται γρηγορότερα από τον οπίσθιο άξονα, θα μεταφέρει ροπή μέσω της μονάδας μεταφοράς στον πίσω άξονα, έως ότου οι ταχύτητες τους εξισωθούν.

Το σύστημα Jeep Active Drive II προσφέρει ότι και το προηγούμενο με τη διαφορά, όμως, ότι εδώ υπάρχουν και κατ’ επιλογή δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, με λόγο 2,91:1, που επιτρέπει μεταξύ άλλων αυξημένη ικανότητα αναρρίχησης και ρυμούλκησης. Στη δεύτερη αυτή εκδοχή του συστήματος το «πακέτο» περιλαμβάνει και Hill Descent Control. Ο τρίτος τύπος μετάδοσης, o οποίος φέρει την ονομασία Jeep Active Drive Lock και είναι διαθέσιμος στην Ευρώπη στην έκδοση Trailhawk, προσθέτει στην Active Drive II εκδοχή ένα μπλοκέ πίσω διαφορικό καθώς και το σύστημα Selec-Speed, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει την ταχύτητα κίνησης που επιθυμεί (από 1 έως 9 χλμ./ώρα) όταν το αυτοκίνητο αναρριχάται σε εκτός δρόμου διαδρομές. Τέλος, όλες οι τετρακίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου είναι εφοδιασμένες με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Selec-Terrain, το οποίο περιλαμβάνει τα προγράμματα λειτουργίας Auto, Snow, Sport και Sand/Mud.

Σχεδιαστικά, οι στιλίστες της Jeep δεν επενέβησαν στην ούτως ή άλλος διακριτή σιλουέτα του μοντέλου παρά μόνο τονίζοντας με διακριτικές επεμβάσεις συγκεκριμένα σημεία της. Έτσι, μερικώς ανανεωμένη είναι μάσκα και τα φώτα, με τα εμπρός να υιοθετούν σε όλες τις εκδόσεις την τεχνολογία LED, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει και στο σχήμα του καπό. Τα διαθέσιμα χρώματα είναι πλέον 10, ενώ διαφορετική είναι και η σχεδίαση των αλουμινένιων ζαντών –μεταξύ των οποίων και εκείνες με διάμετρο 19 ιντσών. Στο εσωτερικό, οι επεμβάσεις αφορούν στις Piano Black επενδύσεις, τη νέα σχεδίαση των αεραγωγών και των επιμέρους χειριστηρίων. Φυσικά, η παλέτα των συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης είναι ιδιαίτερα πλούσια περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων τα Electronic Roll Mitigation, Active Forward Collision Warning-Plus με Pedestrian Emergency Braking, Blind-spot Monitoring με Rear Cross-Path Detection, LaneSense Lane Departure Warning-Plus, Advanced Brake Assist , Active Speed Limiter, ParkSense Parallel, Perpendicular Park Assist και Adaptive Cruise Control-Plus._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου