Η Renault παρουσιάζει την τρίτη γενιά του ηλεκτρικού Zoe που μεταξύ άλλων διαθέτει πλέον πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και μεγαλύτερη μπαταρία που εξασφαλίζει αυτονομία 390 χλμ.

Όταν η Renault παρουσίασε το ηλεκτρικό Ζoe πριν επτά περίπου χρόνια, το αυτοκινητικό τοπίο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ήταν εντελώς διαφορετικό σε σχέση με το σημερινό. Γεγονός που έδωσε στο «μικρό» EV της γαλλικής εταιρείας τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει σε πωλήσεις αποτελώντας το μοναδικό όχημα προσιτού κόστους με μπαταρία. Θυμίζουμε ότι η πρώτη γενιά του μοντέλου έκανε το ντεμπούτο της το 2012 «φορώντας» μια μπαταρία 22 kWh που προσέφερε αυτονομία 150 χλμ. και η δεύτερη το 2016 «κουβαλώντας» έναν συσσωρευτή ενέργειας 41 kWh που εξασφάλιζε την απρόσκοπτη κίνηση του οχήματος για 300 χλμ.

Σήμερα, η τρίτη γενιά του ηλεκτρικού «μωρού» της Renault είναι εφοδιασμένη με μια μπαταρία 52 kWh, η οποία εξασφαλίζει ελευθερία κίνησης με μια πλήρη φόρτιση για 390 χλμ., σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Και αυτό, χωρίς την ανάγκη διαφοροποίησης του μεγέθους της. Η υποδοχή φόρτισης εξακολουθεί να βρίσκεται πίσω από το λογότυπο-ρόμβο στο εμπρός μέρος διαθέτοντας υποδοχή Type 2 (ΑC), καθώς και εκείνη για φόρτιση μέσω δικτύου DC σε δίκτυο έως 50 kW. Χρησιμοποιώντας wall-box των 7 kW, η μπαταρία του νέου Zoe μπορεί να φορτιστεί από το 0 έως το 100% της δυναμικής της σε 9 ώρες και 25 λεπτά – στην περίπτωση αυτή μέσα σε 8 ώρες ανακτάται ενέργεια για την διάνυση 305 χλμ.

Βάζοντας το στην πρίζα δικτύου των 22 kW, μέσα σε μία μόλις ώρα η ενέργεια που ανακτάται και αποθηκεύεται στην μπαταρία επαρκεί για τη διάνυση 125 χλμ., σύμφωνα με τους Γάλλους. Σε ταχυφορτιστή δε των 50 kW, μπορεί κανείς να «μαζέψει» ενέργεια για την κάλυψη 145 χλμ. μέσα σε 30 μόλις λεπτά. Εκτός από τον ήδη γνωστό ηλεκτροκινητήρα των 110 ίππων της απελθούσης γενιάς, το νέο Zoe θα διατίθεται στο εξής και με έναν ισχυρότερο με απόδοση 135 ίππων και 245 Nm. Σύμφωνα με την εταιρεία, για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ. απαιτούνται στην περίπτωση της έκδοσης R135 λιγότερα από 10 δλ. με την τελική να μην υπερβαίνει τα 140 χλμ./ώρα και την ρεπρίζ 80-110 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,2 δλ.

Σχεδιαστικά, οι αλλαγές στο νέο Renault Zoe είναι περιορισμένες – σε αντίθεση με το εσωτερικό, όπου η προσπάθεια «ανωτατοποίσης» είναι ακόμα πιο διακριτή. Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με έναν φουλ ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10 ίντσες. Οι πιο πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις διαθέτουν μία κυρτή οθόνη, παρόμοια με εκείνη του νέου Clio, στην κεντρική κονσόλα (9,3 ίντσες) στην οποία προβάλλονται οι λειτουργίες του συστήματος Easy Link που εντοπίζει τους κοντινότερους σταθμούς φόρτισης. Διαθέσιμη επίσης είναι η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού καθώς και η ενεργοποίηση του κλιματισμού από μακριά μέσω σχετικής εφαρμογής στο smartphone.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Zoe θα εισαχθεί κανονικά και στην χώρα μας, κάτι που αναμένεται να γίνει στα μέσα της επόμενης χρονιάς._X.A.

- Από το 2012 μέχρι σήμερα οι πωλήσεις του Zoe αγγίζουν τις 150.000 μονάδες

- Το 2018 το μερίδιο του Zoe στην Ευρώπη έφτασε το 18,2% με περισσότερες από 40.000 πωλήσεις

- Από το 2012 μέχρι σήμερα τα πωληθέντα Renault Zoe έχουν καλύψει πάνω από 4 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα, αριθμός που ισοδυναμή με την απόσταση Γης –Σελήνης επί… 10.400

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά