Επικαιρότητα Κόσμος

Πρεμιέρα για το νέο Seat Leon

Η ισπανική εταιρεία αποκάλυψε σήμερα το νέο Seat Leon, το οποίο γυρίζει αισίως σήμερα την τέταρτη κατά σειρά σελίδα του.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του αυτοκινήτου, το νέο Seat Leon έρχεται να εγκαινιάσει μία νέα εποχή για το ισπανικό εργοστάσιο, στην οποία ο εκφραστικός πλην όμως «απλοποιημένος» σχεδιασμός, η υψηλή τεχνολογία στους επιμέρους τομείς και ο… εξηλεκτρισμός αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Τόσο στην τέταρτη γενιά του ισπανικού «χατς», το οποίο θα είναι διαθέσιμο και σε στέισον βάγκον αμάξωμα, όσο και σε κάθε επερχόμενη νέα πρόταση της εταιρείας.

Seat Leon

Ακριβώς όπως συμβαίνει και με τα ομόσταβλα μοντέλα του VW Group στη μικρομεσαία κατηγορία, έτσι και το νέο Seat Leon βασίζεται «πάνω» σε μία βελτιστοποιημένη εκδοχή της γνωστής πλέον πλατφόρμας MQB του γερμανικού ομίλου (σ.σ.: εξ ου και η ονομασία MQB Evo), η οποία προσφέρει στο Leon IV το ατού του «εξηλεκτρισμού», πέραν πολλών ακόμα πλεονεκτημάτων, όπως για παράδειγμα οι αυξημένες χωροταξικές δυνατότητες της καμπίνας και η βελτιωμένη ακαμψία.

Seat Leon

Στην 5θυρη έκδοση του μοντέλου το μήκος φτάνει τα 4.368 μ., το πλάτος τα 1,8 μ. και το ύψος τα 1,456 μ. Σε σχέση με το παρελθόν, το μήκος είναι διευρυμένο κατά 86 χλστ., σε αντίθεση με το πλάτος και το ύψος που εμφανίζονται μειωμένα κατά 16 και 3 χλστ. αντίστοιχα. Στον αντίποδα, μικρά αλλά αισθητά κέρδη προκύπτουν στο μεταξόνιο (+50 χλστ.), που πλέον φτάνει τα 2,686 μ., όχι όμως και στο χώρο αποσκευών, που παραμένει στα ίδια επίπεδα - δηλαδή στα 380 λίτρα. Στην περίπτωση της έκδοση στέισον βάγκον, που πλέον αποκαλείται Sportstourer, τα βασικά μεγέθη του αμαξώματος είναι τα εξής: 4,642 μ., 1,800 χλστ. και 1.448 χλστ. Εδώ, ο χώρος αποσκευών έχει «ανέβει» σε σχέση με το παρελθόν φτάνοντας στα 617 λίτρα.

Seat Leon

Στο εσωτερικό η Seat ακολούθησε τη σύγχρονη τάση που θέλει την απτή ποιότητα και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και διασύνδεσης να έχουν τον πρώτο λόγο. Έτσι, βασικοί πρωταγωνιστές στην καμπίνα του νέου Seat Leon, πέραν του ambient φωτισμού της, είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών (Seat Digital Cockpit) και η οθόνη αφής των 10 ιντσών του συστήματος infotainment, ενώ εντύπωση προκαλεί η απουσία φυσικών διακοπτών που συνήθως συναντά κανείς στην κεντρική κονσόλα. Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, το ισπανικό μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Reference, Style, Xcellence και FR. Σε όλες τις εκδοχές το Kessy Go (λέγε με Keyless Entry), τα φώτα LED, η οθόνη αφης των 8,25 ιντσών και το σύστημα Seat Connect είναι στάνταρ.

Seat Leon

Στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου το ενδιαφέρον εστιάζεται (που αλλού;) στις κινητήριες μονάδες, με τη Seat να προσφέρει εκδόσεις βενζίνης (TSI), ήπια υβριδικές (eTSI), μία plug-in υβριδική (eHybrid), κάμποσες ντίζελ (TDI) και φυσικά… φυσικού αερίου (TGI). Στη βάση της πυραμίδας των TSI κινητήρων συναντάμε τον 3κύλινδρο 1.000άρη του VW Group σε εκδόσεις με 90 και 110 ίππους και κατόπιν τον 1.5 TSI, με 130 ή 150 ίππους και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, ενώ στην κορυφή τον γνώριμο επίσης 2.0 TSI, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 190 ίππους. Στο στρατόπεδο της πετρελαιοκίνησης διαθέσιμος είναι ο γνωστός 2λιτρος TDI, σε δύο εκδοχές, με 115 και 150 ίππους – στην περίπτωση της μικρής έκδοσης, το «παρών» δίνει μηχανικό κιβώτιο και στη μεγαλύτερη δυνητικά το γνωστό 7άρι DSG, που πλέον διαθέτει τεχνολογία drive-by-wire.

Seat Leon

Στην έκδοση φυσικού αερίου, ο 1.500άρης κινητήρας αποδίδει 130 ίππους, με το CNG να αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές με χωρητικότητα 17,3 κιλών (σ.σ.: η προβλεπόμενη αυτονομία της έκδοσης είναι τα 440 χλμ.). Οι δε εκδόσεις mild hybrid αφορούν τους κινητήρες βενζίνης του 1,0 και 1,5 λίτρων (110 και 150 ίπποι, αντίστοιχα), με τους τελευταίους να συνδυάζονται με 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα, που δεν καταργεί το παραδοσιακό 12βολτο, και γεννήτρια/μίζα. Τέλος, στην plug-in υβριδική εκδοχή, ο επίσης γνώριμος 1.4 TSI βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh και 6τάχυτο DSG κιβώτιο, αποδίδοντας στο σύνολο 204 ίππους. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, η ηλεκτρική αυτονομία της εν λόγω έκδοσης φτάνει περίπου τα 60 χλμ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου