Με περισσότερες από 3 εκ. πωλήσεις από το 2001 μέχρι και σήμερα, το Toyota Yaris γυρίζει σήμερα μια ακόμα σελίδα στην 16ετή του πορεία.

Επί της ουσίας, πρόκειται για τη δεύτερη ανανέωση της τρίτης κατά σειράς γενιάς του μοντέλου και μάλιστα με αλλαγές που εστιάζονται σε περισσότερα από 900 σημεία του αυτοκινήτου. Το όλο εγχείρημα κόστισε για τους Ιάπωνες 90 εκ. ευρώ, με αποτέλεσμα όλες οι εκδόσεις να επωφελούνται αλλαγών και βελτιώσεων σε όλους τους επιμέρους τομείς. Αισθητικά, χωρίς να αποποιείται τις γνώριμες φόρμες του παρελθόντος, το νέο Toyota Yaris, το οποίο σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου στη γηραιά ήπειρο, δείχνει πλέον πιο εκφραστικό και πλατύ ξεχωρίζοντας χάρη στα νέα εμπρός φώτα ημέρας (τεχνολογίας LED ασφαλώς) και τη διαφορετική μάσκα, ενώ πίσω οι αλλαγές εστιάζονται στα μεγαλύτερα φώτα, στην ανασχεδιασμένη πόρτα και τον ελαφρώς τροποποιημένο προφυλακτήρα.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος. Ο συμβατικός πίνακας οργάνων των απλών εκδόσεων της σειράς έχουν αντικατασταθεί στις πλουσιότερες από μια οθόνη TFT ιντσών που θυμίζει «κιάλια», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ίδια η ιαπωνική εταιρεία στο επίσημο δ.Τ. της. Από εκεί και πέρα, αλλαγές εντοπίζονται στο σχήμα των αεραγωγών του συστήματος θέρμανσης αερισμού, ενώ «διορθωτικές κινήσεις» έγιναν και σε επίπεδο εργονομίας. Τέλος, αναβαθμισμένες είναι οι επιλογές σε ότι αφορά στα υλικά και στους χρωματισμούς της καμπίνας.

Σε ότι αφορά στους κινητήρες, όπως σας είχαμε προϊδεάσει με πρόσφατη ανάρτησή μας, είναι η αντικατάσταση του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 1,33 λίτρων με έναν νέο με χωρητικότητα 1,5 λίτρων. Σύμφωνα με την Toyota, ο επίσης ατμοσφαιρικός αυτός κινητήρας, ο οποίος ανήκει στην οικογένεια μηχανικών συνόλων ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency) της εταιρείας, έχει εξελιχθεί με βάση τις νόρμες Euro 6c πληρώντας την ίδια στιγμή τις επερχόμενες απαιτήσεις στον τομέα των εκπομπών ρύπων που θα πραγματοποιούνται σε πραγματικές συνθήκες (Real Driving Emission). Η απόδοση του δε είναι 111 ίπποι, με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 136 Nm. Στις τεχνικές του περγαμηνές, ξεχωρίζουν η υψηλή θερμοδυναμική του απόδοση που αγγίζει το 38,5%, τα νέα πιστόνια, το σύστημα ψύξης, μέσω νερού ασφαλώς, στην πολλαπλή εξαγωγής, η υψηλή για τα δεδομένα του είδους σχέση συμπίεσης (13,5:1), το σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EKG), το βελτιωμένο και «διπλό» VVT-iE, καθώς και η δυνατότητά του με την αρωγή του τελευταίου να εναλλάσσει την λειτουργία του μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου ανάμεσα στο κύκλο Otto και Atkinson για καλύτερη απόδοση και οικονομία καυσίμου.

Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνει τόσο ο γνωστός 3κύλιδρος 1.000άρης κινητήρας βενζίνης των 69 ίππων, όσο και το γνωστό υβριδικό σύστημα κίνησης που συναντάμε ασφαλώς και στο «υπάρχον» Yaris. Στη συγκεκριμένη έκδοση της οικογένειας, στην οποία αντιστοιχούν σήμερα σχεδόν το 40% των πωλήσεων, έχουν γίνει βελτιώσεις στις βάσεις του κινητήρα, στο σύστημα εξαγωγής, στο υποπλαίσιο της ανάρτησης και στο κουτί του φίλτρου, ώστε η συνολική λειτουργία του να προσφέρει ραφιναρισμένη λειτουργία και χαμηλότερα επίπεδα θορύβων απ΄ ότι στο παρελθόν. Η ιαπωνική εταιρεία ανακοινώνει  πως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κυμαίνονται στα μόλις 75 γρ./χλμ. και η «αληθινή» κατανάλωση στα 5 λιτ./100 χλμ.

Τέλος, η ιαπωνική εταιρεία ανακοινώνει πως όλες οι εκδόσεις του ανανεωμένου Yaris εφοδιάζονται με το σύστημα ασφαλείας Safety Sense, στο οποίο «εμπεριέχονται» τα υπο-συστήματα Pre-Collision System με Autonomous Emergency Braking, Automatic High Beam, Lane Departure Alert και Road Sign Assist._Χ.Α.