top icon
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για το πρωτότυπο Opel GT X Experimental

Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό B-SUV που έρχεται στο φως ούτως ώστε να αναδειχθεί το νέο σχεδιαστικό DNA της Opel.

Δεν έχουν περάσει περισσότερες από τρεις εβδομάδες από τότε που η Opel είχε προϊδεάσει το ευρύ κοινό για την πρεμιέρα ενός πρωτοτύπου που θα αποκάλυπτε μέρος του νέου σχεδιαστικού ύφους της μάρκας και σήμερα ήρθε η ώρα για τη δημόσια και πλήρη έκθεσή του. Η Vizor μάσκα, η αποκαλούμενη «πυξίδα της Opel», η οποία αποτελεί μία σταυροειδή διάταξη που σχηματίζεται σε οριζόντια κατεύθυνση στο εμπρός μέρος, τα λεπτά και προηγμένα σε επίπεδο τεχνολογίας φωτιστικά σώματα, η γυάλινη οροφή που αποτελεί ένα ενιαίο τμήμα με το παρμπρίζ του νέου GT X Experimental αλλά και η απουσία κολώνας Β και μεταλλικού πλαισίου στις πόρτες αποτελούν τα κύρια γνωρίσματα της νέας και σαφώς πιο αιχμηρής αυτής γλώσσας, την οποία, μάλιστα, οι ιθύνοντες της Opel χαρακτηρίζουν ως «απελευθερωτική».

Επ’ αυτού, χαρακτηριστική είναι η δήλωση του αντιπροέδρου του τμήματος σχεδιασμού των Opel/Vauxhall, Mark Adams:

«Από το όραμά μας για τα αυτοκίνητα έλειπε ένα πράγμα: ένα μοναδικό πρόσωπο. Μέχρι στιγμής, οι αναλογίες της μάσκας είναι πολύ συνηθισμένες. Επρόκειτο για μια αναλογία διαστάσεων πολύ παρόμοια με εκείνη άλλων εμπορικών σημάτων. Τώρα αναζητούμε ένα πρόσωπο που θα δουλεύει μόνο για εμάς, και τώρα πλέον το έχουμε».

Στο εσωτερικό του πρωτοτύπου επικρατεί μία άκρως μινιμαλιστική διάθεση. Σήμα κατατεθέν εδώ είναι το ταμπλό, το οποίο η Opel έχει «βαφτίσει» με την ονομασία Pure Panel. Επί της ουσίας, πρόκειται για μία οθόνη, στην οποία ενσωματώνονται όλες οι λειτουργίες του οχήματος. Όλες ελέγχονται μέσω αφής, μέσω φωνητικών εντολών αλλά και με την αρωγή των επίσης μινιμαλιστικών διακοπτών στο τιμόνι. Το GT X Experimental δεν «υποκρίνεται» ότι προσφέρει πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Ωστόσο, διαθέτει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να διαχειρίζεται όλα τα θέματα οδήγησης, αλλά ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να ανταποκριθεί εάν χρειαστεί παρέμβαση.

Η Opel αποφάσισε να ενσωματώσει το όραμά της για τα μελλοντικά της οχήματα σε ένα συμπαγές SUV μήκους μόλις 4.063 χλστ. (μεταξόνιο: 2.625 χλστ., πλάτος: 1.830 χλστ., ύψος συμπεριλαμβανομένης κεραίας: 1.528 χλστ.): Τα SUV είναι σήμερα τα πιο δημοφιλή οχήματα της αγοράς και η Opel επιθυμεί να τα κάνει ακόμα πιο ελκυστικά στο ευρύ κοινό. Αλλά για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, τα SUV πρέπει επίσης να γίνουν ακόμα πιο αποδοτικά. Γι’ αυτό, το Opel GT X Experimental βασίζεται σε μία ανάλαφρη αρχιτεκτονική, έχει μειωμένο αποτύπωμα και πατά σε τροχούς 17 ιντσών που οπτικά δείχνουν πολύ μεγαλύτεροι, για μέγιστη οδηγική άνεση και εντυπωσιακή εμφάνιση. Σύμφωνα με την υπόσχεση του σχεδίου PACE! να διατίθεται μία ηλεκτροκίνητη έκδοση για κάθε μοντέλο Opel μέχρι το 2024, το GT X Experimental είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ενέργεια από μία συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh επόμενης γενιάς με επαγωγική φόρτιση.

Αξίζει να σημειωθεί πως όλες αυτές τις δεκαετίες, η Opel χρησιμοποιεί concept cars για να διαμορφώνει το μέλλον της. Τα περισσότερα πρωτότυπα ποτέ δεν στόχευαν στην παραγωγή, αλλά έδιναν τη δυνατότητα στη μάρκα να ορίζει τις τάσεις για τα προσεχή μοντέλα της. Από αυτή την άποψη, τα τρία τελευταία πρωτότυπα της μάρκας ήταν ξεκάθαρα συνδεδεμένα με την εξέλιξή της. Το 2013 Monza concept έδειχνε την προσπάθεια της Opel να αυξήσει την απόδοση σε θέματα διάταξης χώρων, κινητήρων και βάρους, κάτι που αποτυπωνόταν και στην κομψή σχεδίασή του. Το 2016 GT Concept προήγαγε την απόδοση στο επόμενο επίπεδο, με μία σχεδίαση γύρω από τις έννοιες της εύκολης πρόσβασης, της απλότητας και της αυθεντικότητας. Σήμερα, η ιδέα εξελίσσεται περαιτέρω στο GT X Experimental και η φιλοσοφία του που βασίζεται στις  αξίες της μάρκας (Γερμανικό, προσιτό, συναρπαστικό) εκφράζεται με μία «καθαρή» και τολμηρή σχεδίαση._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ