Επικαιρότητα Κόσμος

Πρεμιέρα για τα νέα Audi e-tron S και e-tron S Sportback

Η Audi παρουσιάζει και επισήμως τα νέα e-tron S και e-tron S Sportback προσεγγίζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την οδηγική εμπειρία ενός σπορ μοντέλου επιδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης – με τη διαφορά όμως ότι εδώ η «καρδιά» των δύο μοντέλων απαρτίζεται από τρεις ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση που φτάνει τους 503 ίππους. 

Παγκόσμια πρωτιά για τη γερμανική εταιρεία από το Ingolstadt, με τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα της με τη διακριτική ονομασία S να χρησιμοποιούν ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, δύο εκ των οποίων βρίσκονται εγκατεστημένοι στον πίσω άξονα κινώντας τους αντίστοιχους τροχους. Εκτός από την ηλεκτρική κίνηση προς όλα τα... άκρα, αμφότερα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρικό σύστημα torque vectoring με ενεργή και πλήρως ανεξάρτητη και μεταβλητή κατανομή της ροπής στον πίσω άξονα.

Audi e-tron S - Audi e-tron S Sportback

Τα νέα Audi e-tron ​​S και e-tron ​​S Sportback προσφέρουν, σύμφωνα με τους δημιουργούς τους, μια ξεχωριστή εμπειρία δυναμικής οδήγησης. Με τον επιλογέα κίνησης στη θέση S και τα δύο παρέχουν την πλήρη ισχύ των 503 ίππων και τη μεγιστη ροπή των 973 Nm για 8 δευτερόλεπτα, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.

Audi e-tron S - Audi e-tron S Sportback

Τα νέα μοντέλα S έχουν δύο ηλεκτρικούς κινητήρες στον πίσω άξονα και έναν στον μπροστινό. Οι μηχανικοί της Audi πήραν τον ηλεκτροκινητήρα του e-tron 55, που στο μοντέλο αυτό κινεί τον μπροστινό άξονα, αύξησαν την ισχύ του και τον τοποθέτησαν εις διπλούν, φυσικά με μεμονωμένες τροποποιήσεις, στον πίσω άξονα των εκδόσεων S. Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει μικτή ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh, εκ των οποίων το 91% (86 kWh) είναι χρησιμοποιήσιμο. Με μία πλήρη φόρτιση του συσσωρευτή, τα Audi e-tron ​​S και e-tron ​​S Sportback επιτυγχάνουν αυτονομία της τάξης των 360 και 365 χλμ. αντίστοιχα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Audi e-tron S - Audi e-tron S Sportback

Για λόγους βέλτιστης ενεργειακής απόδοσης, στην κανονική λειτουργία οδήγησης των Audi e-tron ​​S και e-tron ​​S Sportback, είναι ενεργοποιημένοι μόνο οι πίσω ηλεκτροκινητήρες, με τον εμπρόσθιο να μπαίνει στο «παιχνίδι» όταν ο οδηγός απαιτήσει περισσότερη ισχύ ή όταν μειώνεται το επίπεδο πρόσφυσης. Η ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς πλέον ενισχύεται και με έλεγχο κατανομής της ροπής (electric torque vectoring). Επί του προκειμένου, κάθε ένας από τους πίσω ηλεκτροκινητήρες στέλνει την ροπή του στον αντίστοιχο τροχό, χωρίς την παρουσία μηχανικού διαφορικό. Η όλη διαδικασία πραγματοποιείται ακαριαία, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κίνησης, σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, με το σύστημα είναι σε θέση να διαχειριστεί πολύ υψηλά επίπεδα ροπής.

Audi e-tron S - Audi e-tron S Sportback

Στην περίπτωση που το ESC έχει ρυθμιστεί στη θέση «σπορ» και το σύστημα Audi drive select έχει οριστεί στη πρόγραμμα για μέγιστη απόδοση, ήτοι σε «δυναμική» λειτουργία, το κινητήριο σύστημα όχι μόνο διευκολύνει την εγκάρσια δυναμική του οχήματος αλλά επιτρέπει, εφόσον ο οδηγός το επιθυμεί, ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση. Όταν προσεγγιστεί το όριο πρόσφυσης, ο «ελαφρωμένος» μπροστινός τροχός στο εσωτερικό της καμπύλης επιβραδύνεται ελαφρώς μέσω του φρένου του, για να αποφευχθεί η ολίσθηση και να βελτιωθεί περαιτέρω ο χειρισμός.

Audi e-tron S - Audi e-tron S Sportback

Η μπαταρία υψηλής τάσης εξασφαλίζει ισορροπημένη κατανομή των φορτίων και εγκαθίσταται σε χαμηλή θέση, σχεδόν στο επίπεδο των τριών ηλεκτροκινητήρων, γεγονός που κρατά το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου χαμηλά. Το δε σύστημα διεύθυνσης, με αίσθηση πιο άμεση απ' ότι στα απλά e-tron καθώς αυξάνεται η γωνία στρέψης, τονίζει τον σπορ χαρακτήρα, την ώρα που η ανάρτηση έχει ρύθμιση ειδικά για τα μοντέλα S. Το Audi drive select προσφέρει επτά στο σύνολο προφίλ οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου και εκείνου που αφορά στη σπορ αερανάρτηση, η οποία διαθέτει ρυθμιζόμενη απόσβεση και μπορεί να μεταβάλλει το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος έως και 76 χλστ. ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης και τις ρυθμίσεις.

Audi e-tron S - Audi e-tron S Sportback

Τα ηλεκτρικά μοντέλα S είναι εξοπλισμένα με ζάντες 20 ιντσών στάνταρ και διαθέτουν ελαστικά που έχουν πλάτος 285 χιλιοστά. Οι ζάντες 21 ιντσών είναι διαθέσιμες προαιρετικά, ενώ αργότερα θα παρουσιαστούν και σπορ τροχοί με διάμετρο 22 ιντσών. Οι δαγκάνες με έξι έμβολα στον εμπρόσθιο άξονα είναι στάνταρ και είναι βαμμένες σε μαύρο χρώμα, ενώ προαιρετικά διατίθενται σε έντονο πορτοκαλί, με το λογότυπο e-tron. Τα φρένα ενεργοποιούνται και ρυθμίζονται μέσω μιας «συμπαγούς» μονάδας που ελέγχει την αύξηση της πίεσης ηλεκτρονικά, την ενισχύει ηλεκτρικά και ενεργοποιεί τα φρένα υδραυλικά. Ένα έμβολο ενεργοποιείται ακαριαία και τα τακάκια φρένων βρίσκονται σε επαφή πλήρους πίεσης με τους δίσκους μετά από μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης, το σύστημα ελέγχου φρένων αποφασίζει ξεχωριστά για κάθε άξονα εάν το αυτοκίνητο θα επιβραδυνθεί με τους ηλεκτροκινητήρες, τα φρένα των τροχών ή έναν συνδυασμό και των δύο συστημάτων.

Audi e-tron S - Audi e-tron S Sportback

Χάρη στους προαιρετικούς εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες, με κάμερες και οθόνες υψηλής αντίθεσης στο εσωτερικό, τα e-tron ​​S και e-tron ​​S Sportback επιτυγχάνουν εξαιρετικούς συντελεστές οπισθέλκουσας. Οι ειδικά σχεδιασμένοι θόλοι των τροχών συμβάλλουν επίσης σημαντικά στην αεροδυναμική, χαρίζοντας και σπορ εμφάνιση. Η μελέτη και εξέλιξη από την Audi της καινοτόμου τεχνολογίας της ροής του αέρα έχει πλέον κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, επιτρέποντας στο Audi e-tron ​​S Sportback να επιτύχει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,26, παρά τη διεύρυνση των τόξων των τροχών του (σ.σ.: στο Audi e-tron ​​S ο αντίστοιχος συντελεστής είναι 0,28).

Audi e-tron S - Audi e-tron S Sportback

Ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο στην αεροδυναμική είναι η ελεγχόμενη είσοδος ψύξης-αέρα με αγωγούς για την ψύξη των φρένων των μπροστινών τροχών. Το σύστημα παραμένει κλειστό όσο πιο συχνά γίνεται, έτσι ώστε η ροή του αέρα να ρέει πάνω από το καπό, σχεδόν χωρίς αναταράξεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι ως μέρος της αποτελεσματικής θερμικής διαχείρισης των μοντέλων, κάθε ένα από αυτά διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό μια αντλία θερμότητας, η οποία αντλεί θερμική ενέργεια από την απορριπτόμενη θερμότητα των κινητήριων συστημάτων, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία έως και 10%.

Audi e-tron S - Audi e-tron S Sportback

Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών επιπέδων ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση, με το υψηλότερο από αυτά να τους επιτρέπει να βιώσουν μια αισθητή αίσθηση χειρισμού με ένα μόνο πεντάλ – το αυτοκίνητο φρενάρει όσο χρειάζεται αφήνοντας το γκάζι.  Κατά το φρενάρισμα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες επιβραδύνουν – μόνο αυτοί – μέχρι την περιοχή των 0,3 g, δηλαδή στις περισσότερες καθημερινές καταστάσεις. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών μπαίνουν σε λειτουργία μόνο πέρα ​​από αυτό το επίπεδο. Ωστόσο, οι ηλεκτρικοί κινητήρες παραμένουν ενεργοί και μπορούν να ανακτήσουν έως και 270 kW ισχύος κατά το φρενάρισμα από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα.

Audi e-tron S - Audi e-tron S Sportback

Τα Audi e-tron ​​S και e-tron ​​S Sportback αποκαλύπτουν την ηλεκτρική τους ταυτότητα με την πρώτη ματιά. Οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες έχουν έντονα περιγράμματα και οι κουρτίνες αέρα είναι ιδιαίτερα μεγάλες και «ανάγλυφες», ενώ ο διαχύτης στο πίσω μέρος εκτείνεται σχεδόν σε ολόκληρο το πλάτος του οχήματος. Το γεγονός ότι οι θόλοι των τροχών και στις δύο πλευρές είναι 23 χιλιοστά φαρδύτεροι, κάνει τα αυτοκίνητα να φαίνονται πολύ δυναμικά. Επενδύσεις σε ασημί χρώμα στο μπροστινό και στο πίσω άκρο προσθέτουν δυναμισμό, ενώ τα περιβλήματα αλουμινίου των εξωτερικών καθρεφτών είναι αποκλειστικά χαρακτηριστικά των μοντέλων S. Και τα δύο μοντέλα μπορούν να εξοπλιστούν με προαιρετικούς προβολείς Matrix LED – μία ακόμα παγκόσμια πρωτιά στη μαζική παραγωγή που η Audi παρουσίασε με το e-tron ​​Sportback το φθινόπωρο του 2019. Κάθε φωτιστικό σώμα χωρίζεται σε 1,3 εκατομμύρια pixel και μπορεί να ελεγχθεί με μεγάλη ακρίβεια, που επιτρέπει πολλές νέες λειτουργίες. Σε στενούς δρόμους, για παράδειγμα, δείχνει τη θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα και έτσι βοηθά τον οδηγό να παραμείνει με ασφάλεια στο κέντρο αυτής.

Audi e-tron S - Audi e-tron S Sportback

Το εσωτερικό των Audi e-tron ​​S και e-tron ​​S Sportback, τα οποία θα είναι διαθέσιμα στη χώρα μας στα τέλη του τρέχοντος έτους, έχει σχεδιαστεί σε σκούρα χρώματα. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα διατίθενται στάνταρ, ενώ η δερμάτινη ταπετσαρία Alcantara, καθώς και ο μοχλός του επιλογέα ταχυτήτων, διαθέτουν ανάγλυφο το γράμμα S, με μοτίβο σε σχήμα ρόμβου. Όπως όλα τα μεγάλα μοντέλα της Audi, τα e-tron ​​S και e-tron ​​S Sportback είναι εξοπλισμένα με το ψηφιακό σύστημα ελέγχου MMI με τις δύο μεγάλες κεντρικές οθόνες. Στην τρίτη οθόνη, το virtual cockpit της Audi, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μια ειδική οθόνη ηλεκτρικής κίνησης που φέρει την ηλεκτρική μονάδα στο κέντρο. Ένα προαιρετικό head-up display συμπληρώνει τις οθόνες. Το σύστημα πλοήγησης MMI plus control και το σύστημα Infotainment περιλαμβάνεται ως στάνταρ. Πίσω από τις πολλές λειτουργίες του βρίσκεται η πλατφόρμα τρίτης γενιάς MIB 3, η οποία ολοκληρώνει όλες τις εργασίες με υψηλή ισχύ επεξεργασίας.

Ψηφίστε το πιο όμορφο sport coupe των τελευταίων 50 ετών. Προσοχή, δεν αναζητούμε το καλύτερο αλλά το πλέον όμορφο από το 1970 μέχρι σήμερα.

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου