Επικαιρότητα Κόσμος

Πρεμιέρα για τα νέα Fiat 500 Hybrid και Panda Hybrid

Τα νέα 500 Hybrid και Panda Hybrid αποτελούν το πρώτο βήμα προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της Fiat.

Τα Fiat 500 και Panda είναι οι αδιαφιλονίκητοι πρωταγωνιστές, εδώ και αρκετά χρόνια, στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης στην Ευρωπαϊκή, αλλά και την Ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Αυτά τα δύο μοντέλα επέλεξε ο Όμιλος Fiat Chrysler Automobiles για να εφαρμόσει μια νέα υβριδική τεχνολογία. Τα νέα 500 Hybrid και Panda Hybrid, τα οποία θα ξεκινήσουν να είναι διαθέσιμα το πρώτο τρίμηνο του έτους αναμένεται να καταστήσουν ακόμα πιο προσιτή την υβριδική τεχνολογία. Παράλληλα με την ευελιξία και την πρακτικότητα, η υβριδική τεχνολογία θα ολοκληρώσει με τον καλύτερο τρόπο τις δύο δημοφιλείς προτάσεις της Fiat.

Fiat 500 Hybrid - Fiat Panda Hybrid

Το 2020 σηματοδοτεί ένα ορόσημο στην ιστορία της Fiat που αριθμεί ήδη 120 χρόνια ζωής. Με την παρουσίαση των νέων εκδόσεων των Fiat 500 και Panda ξεκινά ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της μάρκας που θα συνεχιστεί με την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Fiat 500e.  Το νέο μοντέλο θα χρησιμοποιεί για την κίνηση του αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και θα παίξει κομβικό ρόλο στη στρατηγική της FCA. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το 2020 θα παρουσιαστούν μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών που θα προσφέρουν στους καταναλωτές μια νέα προσέγγιση όσον αφορά στις φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις.

Fiat 500 Hybrid - Fiat Panda Hybrid

Παράλληλα με την παρουσίαση των νέων εκδόσεων για πρώτη φορά στην ιστορία τους, τα 500 και Panda θα προσφέρονται με μία κοινή ειδική σειρά, την Launch Edition. Κίνηση και στις δύο περιπτώσεις θα δίνει το νέο mild hybrid σύστημα που συνδυάζει τον τελευταίας γενιάς 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας FireFly χωρητικότητας 1.000 κ.εκ. με ένα ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator) που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου. Το νέο σύνολο αποδίδει συνολικά 70 ίππους, ενώ σε σχέση με τον κινητήρα 1.2 των 69 ίππων προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μικρότερες  εκπομπές ρύπων κατά μέσο όρο 20% (έως και 30% ανάλογα με τις συνθήκες).

Fiat 500 Hybrid

Παράλληλα το νέο σύνολο προσφέρει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη στο σύστημα BSG που επιτρέπει την αθόρυβη και χωρίς κανένα κραδασμό ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start.  Παράλληλα οι χρήστες επωφελούνται από το γεγονός ότι το κινητήριο σύνολο υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D Final, στοιχείο που ανάλογα με τη χώρα χρήσης προσφέρει προνόμια όσον αφορά στο κόστος χρήσης και τη δυνατότητα ελευθερίας κίνησης στο κέντρο των πόλεων.

Fiat 500 Hybrid

Η ειδική σειρά με την οποία λανσάρονται τα δύο μοντέλα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από το τοποθετημένο στο πίσω μέρος λογότυπο «Hybrid», αλλά και το αντίστοιχο «H» στις μεσαίες κολόνες ο σχεδιασμός του οποίου συμβολίζει την αυγή μιας νέας εποχής για τα δύο μοντέλα.

Fiat 500 Hybrid

Η φιλικότητα προς το περιβάλλον ενισχύεται από μια πρωτοποριακή ιδέα. Για πρώτη φορά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από «SEAQUAL® YARN», ένα συνθετικό ύφασμα πιστοποιημένο από την SEAQUAL INITIATIVE που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά. Το SEAQUAL YARN κατασκευάζεται μετατρέποντας τα πλαστικά που συλλέγονται από τη θάλασσα σε νήμα και στη συνέχεια σε ύφασμα. Κατά τη φάση δημιουργίας του υφάσματος το πλαστικό από τις θάλασσες συνδυάζεται με ίνες φυσικής προέλευσης και από άλλα ανακυκλωμένα υλικά. H Fiat συνεργάζεται με την SEAQUAL INITIATIVE με στόχο τον καθαρισμό των θαλασσών και την ανάληψη πρωτοβουλιών που θα αποτρέπουν την περαιτέρω ρύπανση. Η «πράσινη» διαδικασία παραγωγής ολοκληρώνεται με την εφαρμογή φιλικών προς το περιβάλλον βαφών που ελαχιστοποιούν τη χρήση νερού και ηλεκτρικής ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο η Hybrid Launch Edition των Fiat 500 και Fiat Panda καλύπτει με σφαιρικό τρόπο την ανάγκη για μια όσο το δυνατόν φιλικότερη προς το περιβάλλον μετακίνηση. 

Fiat 500 Hybrid

Πως λειτουργεί η ήπια υβριδική τεχνολογία της FCA

Το νέο mild hybrid υβριδικό σύνολο συνεχίζει την παράδοση για πρωτοπορία και προσιτό χαρακτήρα που δημιούργησε ο θρυλικός κινητήρας Fire, του οποίου η παραγωγή ξεπέρασε τα 30 εκατομμύρια μονάδες. Το υβριδικό σύνολο χρησιμοποιεί ένα νέο 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα 1.000 κ.εκ. με συνολική απόδοση 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού μέσω καδένας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα συμπαγή θάλαμο καύσης, εξωτερική μονάδα EGR (ανακύκλωση καυσαερίων) και υψηλή συμπίεση (12:1) για τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Ο στροφαλοφόρος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid (εταιρεία του Ομίλου FCA) είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου και διαθέτει χιτώνια από χυτοσίδηρο με στόχο τη βέλτιστη αντοχή με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Αποτέλεσμα είναι το νέο κινητήριο σύνολο να ζυγίζει μόλις 77 κιλά.

Fiat 500 Hybrid - Fiat Panda Hybrid

Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah, την οποία αξιοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W, τόσο κατά την εκκίνηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start, όσο και κατά την επιτάχυνση.

Fiat 500 Hybrid

Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να απενεργοποιείται ακόμα και στα 30 χλμ./ώρα απλά με την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο. Μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό, ενώ κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα η μπαταρία λιθίου αναλαμβάνει να τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας τα επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.

Fiat 500 Hybrid

Η νέα mild hybrid μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα επίσης νέο σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει το 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο C514. Το συγκεκριμένο κιβώτιο εστιάζει στην αθόρυβη λειτουργία και την αποδοτικότητα διαθέτοντας ειδικά γρανάζια χαμηλής τριβής, αλλά και ένα νέο λιπαντικό που βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία καυσίμου σε κάθε είδους διαδρομή. Το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη δυνατότητα το μηχανικό σύνολο κινητήρας-κιβώτιο να τοποθετηθούν χαμηλότερα κατά 45 χλστ. βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου