Με 306 ίππους, η Mini βάζει… φωτιά με τις νέες εκδόσεις John Cooper Works των γνωστών και μη εξαιρετέων Countryman και Clubman.

Σύμφωνα με την βρετανική εταιρεία, πρόκειται για τις πιο ισχυρές εκδόσεις που έχουν ποτέ λανσαριστεί στην ιστορία της Mini για χρήση σε δημόσιο δρόμο. Κι αυτό γιατί 0 ήδη γνωστός 2λιτρος κινητήρας TwinPower έχει... εκτοξευτεί ως προς τη μέγιστη ισχύ του στους 306 ίππους - 75 επιπλέον σε σχέση με το παρελθόν χάρη σε μια σειρά σημαντικών αλλαγών και επεμβάσεων σε καίρια σημεία του που… ανορθώνουν και τη ροπή του από τα 350 στα 450 Nm. Όπως ανακοινώνουν οι δημιουργοί του, ο 4κύλινδρος του BMW Group διαθέτει πιο «επιθετικούς» εκκεντροφόρους, μεγαλύτερο τούρμπο, νέο σύστημα ψύξης και ψεκασμού που λειτουργεί με πίεση 350 bar, χαμηλότερη σχέση συμπίεση (από 10,2:1 σε 9,5:1), τροποποιημένο σύστημα «αναπνοής», πιο σπορτίφ σε προσανατολισμό και ηχητική εξαγωγή και διαφορετικές βάσεις - το «παρών» δίνει επίσης και μια μπάρα θόλων.

Ο κινητήρας με το διπλό Vanos και το σύστημα Valvetronic συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα πλέον με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (με paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές) κι ένα μηχανικού τύπου μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα με βαθμό εμπλοκής 39%, που συνεργάζεται διαρκώς με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Σύμφωνα με την βρετανική εταιρεία, το «0-100» ολοκληρώνεται σε 4,9 και 5,1 δλ. (Clubman και Countryman, αντίστοιχα) με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Φυσικά, τόσο το JCW Clubman όσο και το αντίστοιχο Countryman είναι τετρακίνητα (ALL4), μ’ έναν ηλεκτρουδραυλικό σύστημα «εμπλοκής» του πίσω άξονα να αναλαμβάνει ακαριαία δράση όταν οι εμπρός τροχοί χάσουν την πρόσφυσή τους.

Εκτεταμένες επεμβάσεις έχουν γίνει και στην ανάρτηση, η οποία διακρίνεται για τη βελτιωμένη ακαμψία και κινηματική της που επέτρεψαν συνάμα τη διαφοροποίηση του κάμπερ των εμπρός τροχών. Παράλληλα, τόσο τα αμορτισέρ (ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα ως στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού) όσο και τα ελατήρια (10 χλστ. πιο χαμηλά σε σχέση με το παρελθόν) διαθέτουν νέες ρυθμίσεις. Επιπρόσθετα, η παραπανήσια ισχύς επέβαλε και την αναβάθμιση του συστήματος πέδησης, που πλέον αποτελείται από δίσκους με διάμετρο 360 και 320 χιλιοστά εμπρός και πίσω, με τις δαγκάνες των τελευταίων ν διαθέτουν τέσσερα έμβολα. Τέλος, οι στάνταρ τροχοί των JCW Clubman και Countryman έχουν διάμετρο 18 ίντσες, ενώ κατόπιν επιλογής του αγοραστή υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης 19άρηδων τροχών._Χ.Α.