top icon
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για τη νέα BMW M2 Competition

Πρόκειται για τη νέα Μ2 Coupe και όχι για μία ειδική έκδοση της παλαιότερης, που φέρνει μαζί με την ονομασία Competition τον 3λιτρο κινητήρα των Μ3/Μ4 και σημαντικές αλλαγές στο set up.

Η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει σήμερα τη νέα BMW M2 και όχι, όπως ενδεχομένως να μαρτυρά η νέα ονομασία Competition, μια ειδική έκδοση του δημοφιλούς «μικρού» της κουπέ. Τι νέο κουβαλά μαζί της; Πρώτα και κύρια, τον 3λιτρο κινητήρα M ΤwinPower Turbo των μεγαλύτερων Μ3 και Μ4, που με την κωδική ονομασία S55 έρχεται να παραλάβει την σκυτάλη από τον αντίστοιχου κυβισμού βαυαρικό Ν55. Για λόγους διαφοροποίησης, η ισχύς του 6κύλινδρου διαμαντιού του M Division ορίστηκε στους 410 ίππους, οι οποίοι αποδίδονται σταθερά από τις 5.250 έως και τις 7.000 σ.α.λ. και η ροπή στα 550 Nm, τιμή που δεν μεταβάλλεται από τις 2.350 έως και τις 5.200 σ.α.λ.

Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η νέα BMW M2 Competition είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,2 δλ. σε συνδυασμό με το γνωστό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων της εταιρείας ή σε 4,4 δλ. με το χειροκίνητο «6άρι». Η δε τελική της ταχύτητα, όταν δεν περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ανέρχεται με το πακέτο M Driver’s Package, στα 280 χλμ./ώρα. Οι σχέσεις μετάδοσης παραμένουν ως είχαν, ενώ το «παρών» εξακολουθεί να δίνει το διαφορικό M Differential, το οποίο μπορεί να μοιράζει από 0 έως και 100% τη ροπή του κινητήρα στους κινητήριους πίσω τροχούς ανάλογα με τα εκάστοτε επίπεδα πρόσφυσης, τη γωνία του τιμονιού κ.α. Η BMW μάλιστα αναφέρει πως η διαφορετική του χαρτογράφηση επιτρέπει πλέον ακόμα καλύτερες και… μεγαλύτερες πλαγιολισθήσεις με απενεργοποιημένα τα «προστατευτικά» ηλεκτρονικά συστήματα, που και αυτά διαθέτουν διαφορετικό mapping.

Σε σχέση με την απερχόμενη Μ2, η νέα είναι κατά 55 κιλά βαρύτερη, κυρίως χάρη στο διαφορετικό κινητήρα που φιλοξενείται κάτω από το εμπρός καπό. Εντούτοις, όπως είναι προφανές, η ειδική ισχύς (κιλά/ίππο), χάρη στο δυνατότερο πλέον κινητήρα της, είναι βελτιωμένη. Αξίζει να σημειωθεί πως ο κινητήρας εφοδιάζεται με φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων κι ένα «διπλό» πλέον σύστημα εξαγωγής με δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κλαπέτα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, να ανέρχονται πλέον στα 228-225 gr/km και η μέση κατανάλωση καυσίμου στα 9,9 λιτ./100 km σε συνδυασμό με το χειροκίνητο «6άρι». Οι αντίστοιχες τιμές με το κιβώτιο M Double Clutch Transmition είναι 210-209 gr/km και 9,2 λιτ./100 km.

Ο νέος κινητήρας επέβαλε την προσθήκη ενός επιπλέον ψυγείου (διαφορετικές και μεγαλύτερες είναι πλέον και οι εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα και στα χαρακτηριστικά «νεφρά») για καλύτερη ψύξη, καθώς και ενός ενισχυμένου πλαισίου-μπάρας σε σχήμα μπούμερανγκ, που είναι κατασκευασμένο από CFRP, ενισχύοντας τη συνολική ακαμψία του εμπρόσθιου μέρους της κατασκευής. Από εκεί και πέρα, με γνώμονα την καλύτερη αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας, η χαρτογράφηση της μονάδας ελέγχου του υποβοηθούμενου τιμονιού είναι νέα, ενώ προαιρετικά οι δίσκοι των 380 και 370 χλστ. του συστήματος πέδησης, μαζί με τις 4πίστονες και 2πίστονες δαγκάνες, μπορούν να αντικατασταθούν από μεγαλύτερους των 400 και 380 χλστ. σε συνδυασμό πλέον με 6πίστονες και 4πίστονες.

Στον τομέα της αισθητικής, η νέα M2 ξεχωρίζει στο εμπρός μέρος για τον ανασχεδιασμένο στο κατώτερο σημείο του προφυλακτήρα, για τα μεγαλύτερα εμπρός «νεφρά», για τα διαφορετικά καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών (παρόμοια με εκείνα των Μ3/Μ4) καθώς και για τα νέα adaptive LED φώτα. Πίσω οι αλλαγές αφορούν στα φώτα, στον ελαφρώς τροποποιημένο προφυλακτήρα, ενώ νέα είναι η σχεδίαση των ζαντών ελαφρού κράματος των 19 ιντσών που συνδυάζονται με ελαστικά της Michelin διαστάσεων 245/35 και 265/35. Στο εσωτερικό δε οι ουσιαστικότερες διαφορές εντοπίζονται στα προαιρετικά δερμάτινα μπάκετ εμπρός καθίσματα, στο κόκκινο μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα καθώς και στους διακόπτες μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει τη λειτουργία του M DCT κιβωτίου (και όχι μόνο αυτού) με την αρωγή του γνωστού συστήματος M Drive που γνωρίσαμε στις Μ3/Μ4._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ