Επικαιρότητα Κόσμος

Πρεμιέρα για την plug-in υβριδική BMW X1 xDrive25e

Η BMW Χ1 αποκτά μία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση με χαρακτηριστικά τετρακίνησης που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία και θερμικό κινητήρα 1,5 λίτρων σ’ ένα «πακέτο» με συνδυαστική ισχύ 220 ίππων.

Η Βαυαρική εταιρεία έρχεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη γκάμα των υβριδικών SUV/SAV της παρουσιάζοντας και επίσημα σήμερα, μετά τις X3 xDrive30e και X5 xDrive45e, την επίσης υβριδική X1 xDrive25e.

BMW X5 xDrive45e - X3 xDrive30e - X1 xDrive25e

Όπως είναι προφανές, σημείο αναφοράς στο νέο, plug-in υβριδικό SAV της BMW είναι το «μικτό» σύστημα κίνησης που φιλοξενείται κάτω από τα ήδη γνωστά μεταλλικά της μέρη. Βασικός πυλώνας του τελευταίου είναι ο γνωστός, 3κύλινδρος TwinTurbo κινητήρας βενζίνης των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση μέγιστη ισχύ 125 ίππων και ροπή 220 Nm.

Το έτερο σκέλος της μονάδας κίνησης αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς – ο ΚΕΚ τροφοδοτεί κατ’ αντιστοιχία του εμπρός με την αρωγή ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων της οικογένειας Steptronic – αποδίδοντας 95 ίππους και 165 Nm ροπής σε αγαστή συνεργασία με σύστημα μετάδοσης μονής σχέσης.

BMW X1 xDrive25e

Συνδυαστικά, το όλο πακέτο έχει ονομαστική απόδοση 220 ίππων, με τη ροπή του να ανέρχεται στα 385 Nm. Σύμφωνα με τους Βαυαρούς, η νέα Χ1 xDrive25e είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 7,0 μόλις δευτερολέπτων, φτάνοντας σε τελική ταχύτητα τα 192 χλμ./ώρα.

Το επαναφορτιζόμενο SAV της BMW είναι εφοδιασμένο με μία μπαταρία ιόντων λιθίου τελευταίας γενιάς με «καθαρή» δυναμική 9,7 kWh – τιμή που εξασφαλίζει στη νέα BMW Χ1 xDrive25e ηλεκτρική αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση που ανέρχεται στα 50 χλμ., σύμφωνα με τις μετρήσεις του πρωτοκόλλου WLTP, ή στα 57 χλμ. με βάση το πρότυπο NEDC.

BMW X1 xDrive25e

Σε ότι αφορά τις ενεργειακές απαιτήσεις, τα επισήμως δημοσιευμένα στοιχεία κάνουν λόγο για μέση κατανάλωση βενζίνης της τάξης των μόλις 1,8 ή 2,0 λίτρων για κάθε 100 χλμ./ώρα (μέση εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα: 40 ή 43 gr/χλμ.) και για 15,0 kWh για την ίδια απόσταση με βάση τον WLTP ή 13,5 kWh σύμφωνα με τον NEDC, αντιστοίχως. Σε κοινή οικιακή πρίζα, για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας απαιτούνται περί τις 5 ώρες, ενώ με τη χρήση επιτοίχιου φορτιστή i Wallbox, 3,6 ώρες.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου έχει στη διάθεση του το πρόγραμμα Auto eDrive, το οποίο διασφαλίζει τη βέλτιστη αλληλεπίδραση των διαφορετικών μονάδων κίνησης – μάλιστα, ενεργός είναι ο ρόλος εδώ του συστήματος πλοήγησης, το οποίο έρχεται να βελτιστοποιήσει τη λειτουργία των δύο μονάδων ανάλογα με τις «διαγνωσθείσες» συνθήκες κίνησης. Το πρόγραμμα Max eDrive αξιοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις δυνατότητες του ηλεκτροκινητήρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 135 χλμ./ώρα.

BMW X1 xDrive25e

Τέλος, το πρόγραμμα Save Battery παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα να διατηρεί την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση ή να την αυξάνει μέσω ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση. Με αυτό τον τρόπο η χωρητικότητα της μπαταρίας μπορεί να αποθηκευτεί για μεταγενέστερη χρήση – όπως για παράδειγμα στην πόλη σε περιβαλλοντικές ζώνες. Ο διακόπτης εμπειρίας οδήγησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανεξάρτητα από τη λειτουργία οδήγησης. Επίσης, ο οδηγός της νέας Χ1 xDrive25e μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει τις λειτουργίες Comfort, Sport και Eco Pro για να διαμορφώσει ανάλογα τη λειτουργία τόσο των μονάδων κίνησης όσο και της ανάρτησης.

Η νέα Χ1 xDrive25e είναι εφοδιασμένη με ηχητικό σύστημα προειδοποίησης των υπολοίπων χρηστών του δρόμου, το οποίο επενεργεί όταν το αυτοκίνητο κινείται  αποκλειστικά με την αρωγή της ηλεκτρικής μονάδας με ταχύτητες έως και 30 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, στον εξοπλισμό της θα βρει κανείς μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου με διάμετρο 17 ίντσες και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ο οποίος μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω της σχετικής εφαρμογής κινητού τηλεφώνου._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου