Η BMW προχωρά σήμερα στην πλήρη αποκάλυψη των κορυφαίων παραλλαγών Μ της Σειράς 8, οι οποίες διατίθενται σε Coupe και Convertible εκδόσεις αμαξώματος.

Μετά την πρόσφατη αποκάλυψη των πιο ταπεινών εκδοχών της νέας Σειράς 8 Coupe, αλλά και των αντίστοιχων «ξεσκούφωτων» παραλλαγών της, οι Βαυαροί πραγματοποιούν σήμερα την πρεμιέρα των κορυφαίων εκδόσεών τους, τις οποίες επιμελείται, κατά την πάγια εδώ και χρόνια τακτική των Βαυαρών, το γνωστό και μη εξαιρετέο παράρτημά τους: το M Division. Όπως ανακοινώθηκε, πρόκειται για τις πιο ισχυρές 2θυρες εκδόσεις που έχει παρουσιάσει ποτέ στην ιστορία του ο Γερμανός κατασκευαστής. Κι αυτό, χάρη στη δυναμική του γνώριμου από την M5 8κύλινδρου σε διάταξη V κινητήρα TwinPower Turbo των 4,4 λίτρων, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 600 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. ή 625 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. στην έκδοση Competition, η οποία είναι διαθέσιμη τόσο στην M8 Coupe, όσο και στην αντίστοιχη Convertible.

Η ροπή του V8 κινητήρα ανέρχεται στα 750 Nm, τα οποία αποδίδονται σταθερά από τις 1.800 έως και τις 5.600 σ.α.λ. (5.800 σ.α.λ. στην Competiotion). Σύμφωνα με το εργοστάσιο, για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα αρκούν 3,3 ή 3,4 δλ. για τις εκδόσεις Coupe και Convertible και 3,2 ή 3,3 για τις αντίστοιχες Competition. Σε κάθε περίπτωση, το διαμάντι των Βαυαρών έχει όριο περιστροφής της 7.200 σ.α.λ. και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων M Steptronic, το οποίο συνεργάζεται με το σπορ πρόγραμμα Drivelogic, το οποίο προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής τριών προγραμμάτων. Από εκεί και πέρα, σημείο αναφοράς στις νέες Μ8 Coupe και Convertible είναι το σύστημα τετρακίνησης M xDrive που είδαμε για πρώτη φορά να υιοθετείται από τη σύγχρονη εκδοχή της 4θυρης Μ5.

Χάρη σε αυτό, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στους πέντε δυνατούς συνδυασμούς, που αφορούν στο DSC (DSC on, M Dynamic Mode, DSC off) και στο M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Όσοι το επιθυμούν μπορούν να θέσουν εκτός λειτουργίας το «έξυπνο» σύστημα τετρακίνησης του αυτοκινήτου «μετατρέποντας» τις νέες Μ8 Coupe/Convertivle σε πισωκίνητες. Με την εκκίνηση του 8κύλινδρου κινητήρα, η «by default» ρύθμιση του συστήματος μετάδοσης είναι η «DSC on» και «4WD», στην οποία όμως είναι εφικτό ένα μικρό σπινάρισμα των πίσω τροχών του αυτοκινήτου. Στο «DSC off» o οδηγός μπορεί να επιλέξει σε συνδυασμό μια από τις ρυθμίσεις «4WD», «4WD Sport» και «2WD», ενώ με την επιλογή «MDM» (M Dynamic Mode) το μοναδικό διαθέσιμο πρόγραμμα στο M xDrive είναι το «4WD». Επιπρόσθετα, οι νέες M8 Coupe/Convertible είναι εφοδιασμένη με το ενεργό πίσω διαφορικό του M Division, το Active M Differential, που είναι υπεύθυνο για το μοίρασμα της ροπής – από 0% έως και 100% - ανάμεσα στους τροχούς του πίσω άξονα.

Από εκεί και πέρα, το αμάξωμα των δύο σχεδόν τόνων διαθέτει διαφορετικό set up στις αναρτήσεις σε σχέση με την Μ5, με διαφορετικά αμορτισέρ, ελατήρια, ελαστικούς συνδέσμους και αντιστρεπτι0κές δοκούς. Και όλα αυτά, για ένα συνδυασμό απλών και απόλυτα λογικών… λόγων που σχετίζεται, πριν από ο,τιδήποτε άλλο, με το διαφορετικό μέγεθος των δύο κατασκευών - η Μ8 Coupe έχει μικρότερο μεταξόνιο αλλά μεγαλύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω σε σχέση με την 4θυρη M5. Για αυτό, άλλωστε, έχει και χαμηλότερο κατά 24 χλστ. κέντρο βάρους σε σχέση με την τελευταία. Επεμβάσεις έχουν γίνει επίσης τόσο στο σύστημα διεύθυνσης, όσο και στο καλιμπράρισμα του προγράμματος M Dynamic, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει το μοίρασμα της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες, την απόκριση κινητήρα και κιβωτίου, το «βάρος» του τιμονιού και φυσικά το βαθμό απόσβεσης της ανάρτησης.

Μία ακόμα καινοτομία των νέων BMW M8 Coupe/Convertible είναι και η δυνατότητα επιλογής της αίσθησης του πεντάλ του φρένου – επιλογή comfort και sport. Σε ότι αφορά τις τεχνικές περγαμηνές του συστήματος πέδησης, οι Βαυαροί προσφέρουν ως στοιχείο του βασικού εξοπλισμού ατσάλινους δίσκους σε συνδυασμό με 6πίστονες δαγκάνες εμπρός ή προαιρετικά κεραμικούς. Σε κάθε περίπτωση, τα ελαστικά των κορυφαίων εκδόσεων της νέας «8άρας» έχουν διαστάσεις 275/35 και 285/35 εμπρός και πίσω, αντίστοιχα, συνδυαζόμενα με ζάντες ειδικής σχεδίασης του Μ Division Με διάμετρο 20 ίντσες._Χ.Α.

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά