Επικαιρότητα Κόσμος

Πρεμιέρα το νέο Audi Q7 TFSI e Quattro

Η Audi παρουσιάζει το νέο Q7 TFSI e Quattro. Με άλλα λόγια, μία ακόμα εξηλεκτρισμένη εκδοχή ενός γνωστού μοντέλου της μετά τις αντίστοιχες των Q5, A6, A7 Sportback και A8.

Το νέο plug-in υβριδικό μοντέλο της εταιρείας των τεμνόμενων κύκλων φέρει το λογότυπο "TFSI e" και συνδυάζοντας έναν βενζινοκινητήρα V6 με χωρητικότητα 3,0 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος. Η κορυφαία έκδοση της σειράς – η 55 TFSI e - αποδίδει ισχύ 456 ίππων και ροπή 700 Nm ροπή, ενώ η πιο μικρή – η 60 TFSI e - 381 ίππους και 600 Nm.

Αξίζει να σημειωθεί πως στο Audi Q7 TFSI e quattro ο θερμικός κινητήρας αποδίδει ισχύ 340 ίππους και ροπή 450 Nm ενώ ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο 8τάχυτητο και αυτόματο για την περίσταση κιβώτιο, 128 ίππους και ροπή 350 Nm. Η ισχύς για τον ηλεκτροκινητήρα παρέχεται από μια υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, η οποία παρέχει ενεργειακή ισχύ 17,3 kWh σε τάση 308V. Τα 168 πρισματικά της στοιχεία χωρίζονται σε 14 ενότητες που βρίσκονται η μία πάνω στην άλλη σε δύο επίπεδα. Το σύστημα ψύξης της μπαταρίας, το οποίο καλύπτει και τον φορτιστή, σχηματίζει ξεχωριστό κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας.

Audi Q7 TFSI e Quattro

Εάν είναι απαραίτητο, μπορεί να συνδεθεί στο κύκλωμα ψυκτικού για το σύστημα κλιματισμού ή το δεύτερο κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας, το οποίο ψύχει τον ηλεκτροκινητήρα και τα ηλεκτρονικά ισχύος. Μετατρέπει το συνεχές ρεύμα από την μπαταρία υψηλής τάσης (HV) σε τριφασικό ρεύμα για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα. Κατά τη διάρκεια της ανάκτησης, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως εναλλάκτης και τροφοδοτεί το συνεχές ρεύμα πίσω στη μπαταρία ιόντων λιθίου.

Το αυτόματο κιβώτιο του αυτοκινήτου μεταφέρει την ισχύ των δύο κινητήρων μέσω του διαφορικού quattro και στους τέσσερις τροχούς. Είναι εξοπλισμένο δε με μια ηλεκτρική αντλία λαδιού που εξασφαλίζει την απαραίτητη λίπανση. Ο πυρήνας της μόνιμης τετρακίνησης quattro είναι ένα κεντρικό διαφορικό με καθαρά μηχανική ρύθμιση που κατανέμει τη ροπή μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα σε αναλογία 40:60 σε κανονική λειτουργία οδήγησης. Όταν απαιτείται, μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση.

Audi Q7 TFSI e Quattro

Στην έκδοση 60 TFSI e, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα ε την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 240 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι και ταχύτητες της τάξης των 135 χλμ./ώρα ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά μόνος του. Στο Q7 55 TFSI e ο χρόνος για το «0-100» ειναι 5,9 δευτερόλεπτα, με την τελική να παραμένει η ίδια. Και για τις δύο εκδόσεις η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 43 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Το νέο Audi Q7 TFSI e quattro εκκινεί πάντα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία "EV". Ένα μεγάφωνο στο δεξιό θόλο του τροχού εκπέμπει έναν συνθετικό ήχο για να προειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες στην κυκλοφορία στην πόλη. Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ, αυτό το σύστημα συναγερμού ακουστικών οχημάτων (AVAS) μπορεί να εκπέμπεται έως και την ταχύτητα των 20 χλμ./ώρα και σταδιακά εξασθενεί καθώς η ταχύτητα αυξάνεται. Η “Hybrid” επιλογή προσφέρει δύο λειτουργίες: “Auto” και “Hold”. Στη λειτουργία “Auto”, η στρατηγική πρόβλεψης λειτουργίας ενεργοποιείται αυτόματα όταν ξεκινά η καθοδήγηση της διαδρομής στην τυπική πλοήγηση MMI plus. Η φόρτιση της μπαταρίας πραγματοποιείται κατά μήκος της διαδρομής, με μεγάλα «ηλεκτρικά τμήματα κίνησης» στην πόλη και σε κυκλοφορία stop-and-go. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο κινητήρας TFSI επιταχύνει το όχημα και ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει υποστήριξη ανάλογα με τις ανάγκες. Όταν επιταχύνεται από χαμηλές ταχύτητες περιστροφής, για παράδειγμα, ο ηλεκτροκινητήρας γεφυρώνει τα δέκατα του δευτερολέπτου που χρειάζεται το turbo για να αυξήσει την πίεση, εξασφαλίζοντας ότι η ισχύς έχει μια συνεχή και άμεση απόκριση.

Audi Q7 TFSi e Quattro

Μια διαφορετική στρατηγική χρησιμοποιείται στη λειτουργία "Hold": Σε αυτήν την περίπτωση, η υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται στο τρέχον επίπεδο με ελάχιστες διακυμάνσεις. με την ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Έτσι, μετά από ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων για παράδειγμα, ο οδηγός μπορεί να εισέλθει στην πόλη διαθέτοντας όλα τα απαραίτητα ηλεκτρικά αποθέματα ώστε να κινηθεί σε αυτή με μηδενικές εκπομπές – αλλά και αθόρυβα.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως ο οδηγός του Audi Q7 TFSI e quattro μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε από τα επτά διαφορετικά προφίλ οδήγησης του αυτοκινήτου, τα οποία είναι τα comfort, efficiency, auto, dynamic, individual, allroad (με την προαιρετική αερανάρτηση) και off road. Όπως ανακοινώνει η Audi κάθε ένα από αυτά επιδρά στη χαρτογράφηση που ελέγχει τον κινητήρα, την αερανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου