Επικαιρότητα Κόσμος

PSA Group: Διάψευση φημών για δυσκολίες στη συγχώνευση με την FCA, λόγω κορονοϊού

Στη διάψευση δημοσιευμάτων από τη Γαλλία, σύμφωνα με τα οποία η οικονομική κρίση που προκύπτει από τον νέο κορονοϊό, θα μπορούσε να αποτελέσει εμπόδιο στην ολοκλήρωση της συγχώνευσης μεταξύ PSA και FCA, προέβη η γαλλική εταιρεία.

Οι οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία του νέου κορονοϊού, δεν αφήνουν ανεπηρέαστη την αυτοκινητοβιομηχανία. Σε αυτό το πλαίσιο, Μέσα ενημέρωσης στη Γαλλία ανέφεραν πως με τα νέα δεδομένα, πιθανώς η συγχώνευση PSA και FCA να τίθεται εν αμφιβόλω. Μια άποψη που πάντως διαψεύδεται από το Group PSA, με τους υπεύθυνους της γαλλικής εταιρείας να υποστηρίζουν πως δεν προκύπτει τέτοιο ενδεχόμενο.

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν τα γαλλικά Μέσα ενημέρωσης, οι οικονομικοί όροι της συγχώνευσης θα αποτελούσαν πλέον ερωτηματικό και ίσως να χρίζουν επανεξέτασης, εξαιτίας των επιπτώσεων από την πανδημία του νέου κορονοϊού COVID-19.

PSA-FCA

Υπενθυμίζουμε πως τον περασμένο Δεκέμβριo, PSA και FCA είχαν συμφωνήσει σε συγχώνευση με ίσα μετοχικά ποσοστά, ενώ η αθροιστική τους χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση, ήταν 42 δις ευρώ. Αποτέλεσμα της διαδικασίας συγχώνευσης, η οποία θα έχει διάρκεια 12-18 μηνών, θα είναι η δημιουργία της 4ης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας σε πωλήσεις παγκοσμίως και της 3ης μεγαλύτερης, από πλευράς εσόδων. Όσον αφορά στους περαιτέρω όρους της συμφωνίας, προβλέπεται η διανομή ειδικού μερίσματος αξίας 5,5 δις ευρώ στους μετόχους της FCA, τη στιγμή που το Group PSA θα μοιράσει το 46% του μεριδίου της στην γαλλική εταιρεία Faurecia, στους δικούς της μετόχους.

FCA

Ωστόσο, η κρίση από τον κορονοϊό, έχει οδηγήσει σε μείωση της αξίας των εταιρειών. Ενδεικτικά αναφέρουμε, πως η μετοχή της FCA έχει πέσει από τα 15 ευρώ στα τέλη του Οκτωβρίου, στα 7 ευρώ την περασμένη Πέμπτη, με τη χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση της μάρκας να είναι 10,5 δις ευρώ. Αντίστοιχα, η μετοχή της PSA έπεσε στο ίδιο χρονικό διάστημα από 23, σε 12 ευρώ, ενώ η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίησή της είναι 11,2 δις. Επιπλέον, σημαντική είναι και η πτώση της Faurecia, που έχει χάσει το 1/3 της προγενέστερης αξίας της.

Τα παραπάνω, καθιστούν πιθανή την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της διανομής μερισμάτων. Ήδη, σειρά δημοσιευμάτων από το εξωτερικό αναφέρει πως εφόσον η παγκόσμια οικονομία βρεθεί σε ύφεση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πολύ πιθανό να ζητήσουν κυβερνητικά δάνεια, για κάλυψη των αναγκών τους.   

PSA

Με ανακοίνωσή του, το Group PSA ανέφερε πως στο πλαίσιο της κρίσης που έχει προκληθεί από τον κορονοϊό, δε θα ήταν σωστό να υπάρξουν θεωρίες για τροποποίηση των όρων της συμφωνίας, προσθέτοντας πως παραμένει απόλυτα συγκεντρωμένο στην προστασία της εταιρείας και του προσωπικού της. Επίσης, στην ανακοίνωση αναφέρεται χαρακτηριστικά: "Παίρνουμε τις απαραίτητες αποφάσεις για να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του group. Περισσότερο από ποτέ, αυτή η συγχώνευση έχει νόημα. Οι ομάδες μας συνεχίζουν να εργάζονται με την ίδια δέσμευση."

Από την πλευρά της, η FCA δεν έχει προβεί σε κάποια ανακοίνωση.

Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε, είναι πως η συμφωνία συγχώνευσης, προβλέπει καταβολή ρήτρας αξίας 500 εκατομμυρίων ευρώ σε περίπτωση "αλλαγής γνώμης από το Συμβούλιο" και ρήτρας αξίας 250 εκατομμυρίων ευρώ, αν "το Συμβούλιο δεν έχει ψήφο από τους μετόχους πριν τις 31 Μαρτίου 2021."  Το παραπάνω, αποτελεί ακόμη ένα ισχυρό "επιχείρημα" για την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, καθώς οποιαδήποτε αλλαγή θα είχε σημαντικές οικονομικές επιπλοκές.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου