16 Ιαν 2019

PSA Groupe: Οι χαμένοι και οι κερδισμένοι των πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο για το 2018

Η άθροιση των πωλήσεων της Opel για περίοδο 12 μηνών, αλλά και η… ετοιμότητα του ομίλου σε σχέση με την περιβαλλοντική νόρμα που τέθηκε σε ισχύ στην Ευρώπη τον περασμένο Σεπτέμβριο, συνέβαλαν καθοριστικά τη χρονιά που πέρασε ώστε το PSA Groupe να ταξινομήσει παγκοσμίως 3,88 εκ. οχήματα.

Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του γαλλικού ομίλου με τη γερμανική πλέον νότα και αρωγή, οι πωλήσεις οχημάτων του PSA Groupe για το 2018 αυξήθηκαν κατά 6,8% φτάνοντας στις 3,88 εκ. μονάδες. Και αυτό, παρά την ύφεση στην αγορά της Κίνας και άλλων περιφερειακών αγορών. Η PSA, σε αντίθεση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, υπέστη μικρή «ζημία» από την εφαρμογή του πρωτοκόλλου WLTP στην Ευρώπη που τέθηκε σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου. Επ’ αυτού, ο επικεφαλής της PSA Ευρώπης, Maxime Picat, δήλωσε ότι η ικανότητα της εταιρείας να είναι έτοιμη πολύ την προκαθορισμένη προθεσμία ισχύος της νέας περιβαλλοντικής νόρμας της έδωσε στο συγκεκριμένο τερέν ένα σημαντικό εμπορικό πλεονέκτημα στο δεύτερο εξάμηνο του 2018.

Οι πωλήσεις των τεσσάρων σημάτων του ομίλου, των Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall και DS, αυξήθηκαν συνολικά κατά 31% στην Ευρώπη, με το μερίδιο αγοράς να φτάνει στο 17,1%. Σε απόλυτα νούμερα, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 3,1 εκ. μονάδες, αριθμός που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 80% του παγκόσμιου όγκου ταξινομήσεων των μαρκών του.

Εντούτοις, αν βγάλει κανείς από την εξίσωση την Opel/Vauxhall, οι πωλήσεις των υπολοίπων εμπορικών σημάτων του γαλλικού ομίλου μειώθηκαν κατά 12% παγκοσμίως, φτάνοντας τις 2,9 εκ. μονάδες. Στην Ευρώπη, αντίθετα, οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 5%, χωρίς την Opel.

Για το σύνολο του ομίλου, ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε στην Κίνα κατά 32% φτάνοντας τις 262.583 μονάδες. Στη Μ. Ανατολή και την Αφρική η πτώση άγγιξε το 53% (291.998 μονάδες), καθώς η PSA «βγήκε» από την αγορά του Ιράν. Αλλά και στη Λατινική Αμερική η πορεία ήταν πτωτική (-15% και 175.257 μονάδες). Στον αντίποδα, μικρά κέρδη καταγράφηκαν στην Ευρασία και στην Ινδία/Αυστραλία.

Το μοντέλο της PSA με τις καλύτερες πωλήσεις ήταν το Peugeot 208, με συνολικές ταξινομήσεις ανά τον κόσμο κοντά στις 295.000 μονάδες. Το Peugeot 3008 ήταν το δεύτερο μοντέλο (265.000) αυξάνοντας ποσοστιαία την εμπορική του επιρροή κατά 17%. Το «5008» έκανε άλμα 27% στο δεύτερο έτος της αγοράς, με το «308» να χάνει 14% του όγκου των πωλήσεών του. Οι συνολικές παγκόσμιες ταξινομήσεις της Peugeot μειώθηκαν κατά 18% το 2018.

Η Citroen είχε ως άρμα της το C3, με τις πωλήσεις του να φτάνουν στις 252.000 μονάδες. Το C3 Aircross είχε ένα… δυνατό πρώτο έτος με 123.000 πωλήσεις . Οι πωλήσεις της Citroen σε παγκόσμιο επίπεδο μειώθηκαν κατά 0,9%.

Εκείνες της DS παρέμεναν σταθερές, με την εταιρεία να καταγράφει στην Ευρώπη άνοδο της τάξης του 6,7%. Το νέο DS 7 Crossback, το πρώτο μιας σειράς νέων μοντέλων για την DS, σημείωσε πωλήσεις 28.000 μονάδες κατά το πρώτο έτος του στην αγορά._Χ.Α.