Ο γαλλικός όμιλος είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται κατά 10% τη χρονιά που πέρασε, την ώρα που οι προερχόμενοι από τη συμμαχία των Renault-Nissan, Vincent Cobee και Beatrice Foucher, αναλαμβάνουν χρέη CEO στις Citroen και DS Automobiles αντικαθιστώντας αντίστοιχα τους Linda Jackson και Yves Bonnefont.

To 2019 οι πωλήσεις του Groupe PSA μειώθηκαν κατά 10% σε σχέση με το 2018, πέφτοντας από τα 3,88 εκατ. οχήματα στα 3,49 εκατ. παγκοσμίως. Και στην περίπτωση των Γάλλων, η κάμψη αποδίδεται στη μειωμένη εμπορική απόδοση στην αγορά της Κίνας και ειδικά για την περίπτωση σε εκείνες της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής.

Στην αγορά της Ευρώπης, οι πωλήσεις του Groupe PSA μειώθηκαν κατά 2,5% το 2019, αγγίζοντας σε απόλυτα νούμερα στις 3,11 εκατ. μονάδες – οι απώλειες στη περίπτωση των Opel/Vauxhall, οι οποίες κατήργησαν τα Adam, Karl και Cascada, έφτασαν στη γηραιά ήπειρο το 6,4%.

Στο ίδιο τερέν, χάρη στην αύξηση των πωλήσεων των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, το Groupe PSA διατήρησε τη θέση του επιτυγχάνοντας μερίδιο αγοράς που έφτασε το 16,8% σε μία αγορά που αυξήθηκε κατά περίπου 1%, σύμφωνα με ανακοίνωση του ομίλου.

Η DS Automobiles ήταν το μόνο εμπορικό σήμα του Groupe PSA που πέρσι αύξησε τις πωλήσεις του παγκοσμίως (+17%) φτάνοντας τις 62.512 μονάδες. Η Peugeot κατέγραψε πτώση που έφτασε το 16%, η Citroen υποχώρησε κατά 5,1% και η Opel/Vauxhall κατά 5,9%.

Τα τρία best-seller μοντέλα του ομίλου είδαν τη δημοτικότητά τους το 2019 να κάμπτεται – συγκεκριμένα, το Peugeot 208, με 277.562 πωλήσεις, έχασε 5,9 ποσοστιαίες μονάδες, το Peugeot 3008, με 242.332 ταξινομήσεις, σχεδόν 9% και το Citroen C3, με κάτι περισσότερα από 241.000 αυτοκίνητα, «έκλεισε» στο -4,1%.

Σε ότι αφορά στις περιφέρειες, ο γαλλικός όμιλος πούλησε μόλις 117.084 αυτοκίνητα στην Κίνα, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 55% σε σχέση με το 2018. Κατά 23% μειώθηκε η εμπορική απήχηση του Groupe PSA στη Λ. Αμερική και κατά 44% στη Μ. Ανατολή και Αφρική.

Ταυτόχρονα με την ανακοίνωση των εμπορικών του επιδόσεων, το Groupe PSA κατέστησε γνωστό ότι τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στη Citroen, την οποία κατείχε από το 2014 μέχρι τώρα η Linda Jackson, αναλαμβάνει ο Vincent Cobee, με την Beatrice Foucher να παραλαμβάνει στην DS Automobiles τη σκυτάλη για τον ίδιο «θώκο» από τον Yves Bonnefont.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Linda Jackson θα παραμείνει στους κόλπους του Groupe PSA αναλαμβάνοντας την επίβλεψη μιας μελέτης που θα έχει ως θέμα την «διαφοροποίηση των εμπορικών σημάτων του Groupe PSA». Κάτι που σίγουρα σχετίζεται με την επερχόμενη ενοποίηση του γαλλικού ομίλου με την FCA. Όσο για τον Yves Bonnefont, όπως επισήμως ανακοινώθηκε, ο νέος ρόλος του σχετίζεται με την επίβλεψη μιας άλλης μελέτης με θέμα τις «πιθανές συνέργειες και εξοικονομήσεις σε όλες τις μάρκες».

Αξίζει να σημειωθεί πως νωρίτερα μέσα στο μήνα η DS Automobiles επιστράτευσε τις υπηρεσίες ενός ακόμα πρώην στελέχους της Renault-Nissan. Πρόκειται για τον Bastien Schupp, ο οποίος ανέλαβε χρέη επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ και επικοινωνίας της DS Automobiles.

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά