Οι σημαντικές περικοπές κόστους, το φρένο στην εξέλιξη και χρήση δαπέδων, ακόμα και η κατάργηση συγκεκριμένων μοντέλων και δραστηριοτήτων, φαίνεται να είναι μερικές μόνο από τις συνέπειες που φέρνει μαζί του το γνωστό… γερμανικό σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων για τον ισχυρότερο και πιο προσοδοφόρο παίχτη του Ομίλου VW.

Ο Matthias Mueller, ο άνθρωπος που έχει αναλάβει τις τύχες του Ομίλου VW μετά την αποκάλυψη του γνωστού και μη εξαιρετέου πλέον σκανδάλου τον περασμένο Σεπτέμβρη, ήταν απόλυτα σαφής μιλώντας πριν λίγες μόλις μέρες σε συνάντηση υψηλόβαθμων στελεχών που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Wolfsburg:

«Οι περικοπές θα είναι βαθιές και επίπονες».

Υπό τη σκιά των δηλώσεων αυτών και με γνώμονα-οδηγό την προσπάθεια του Ομίλου των δώδεκα εταιρειών, όχι μόνο να ανταπεξέλθει στο υψηλό οικονομικό τίμημα το οποίο απορρέει από το διαβόητο σκάνδαλο, αλλά και να αναστρέψει, σε επίπεδο εικόνας και όχι μόνο, το ομολογουμένως βαρύ κλίμα, ο λύση του… ψαλιδίσματος φαντάζει μονόδρομος. Τουλάχιστον, στο μυαλό όλων εκείνων που διοικούν σήμερα μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητικές αυτοκρατορίες της υφηλίου…

Επί του προκειμένου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σήμερα το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, ο Rupert Stadler, το αφεντικό της Audi, διεμήνυσε στο προσωπικό της εταιρείας πως όλες(!) οι μελλοντικές επενδυτικές κινήσεις της εταιρείας βρίσκονται αυτή τη στιγμή «υπό εξέταση».

Με τις τελικές αποφάσεις για όλα τα αυτοκινητικά και όχι μόνο μέλη του Ομίλου VW να μετατίθενται για τις 18 Νοεμβρίου, ημέρα που θα συνέλθει επισήμως το εποπτικό συμβούλιο του γερμανικού κολοσσού, η Audi φαίνεται πως θα είναι η πρώτη από τις δώδεκα εταιρείες που θα μπει στη… μέγγενη του προγράμματος περικοπών του Matthias Muller. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσιεύματα μεγάλων εφημερίδων της Γερμανίας, αλλά και σχετικές αναρτήσεις της ηλεκτρονικής έκδοσης του πρακτορείου Reuters, πολύ πιθανό φαντάζει το ενδεχόμενο η πιο προσοδοφόρα σήμερα μάρκα του Ομίλου VW να προβεί στην οριστική ματαίωση των σχεδίων που αφορούν στην κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας αεροδυναμικής σήραγγας, καθώς και ενός νέου κέντρου δοκιμών, στο οποίο θα πραγματοποιούνταν οι καθιερωμένες δοκιμές πρόσκρουσης των μοντέλων της.

Στο ίδιο μήκος κύματος και για τους ίδιους ακριβώς λόγους, η Audi είναι πολύ πιθανό να τοποθετήσει οριστικά στο ράφι την πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα MLB, στην οποία βασίζονται σήμερα μοντέλα, όπως το μεσαίο A4. Ήδη, μάλιστα, η Audi έχει μειώσει σε μεγάλη έκταση τις βάρδιες των εργαζομένων της σε αρκετά εργοστάσια στα οποία κατασκευάζονται εκδόσεις και μοντέλα που χρησιμοποιούν το εν λόγω δάπεδο. Αξίζει με την ευκαιρία να προσθέσουμε πως η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων παράγει σήμερα σε ετήσια βάση λίγο λιγότερα από 800.000 αυτοκίνητα τα οποία βασίζονται στο πάτωμα MLB.

Αντί του τελευταίου, τα νέα Α4/Α5 φημολογείται πως θα χρησιμοποιούν το πάτωμα MQB του ομόσταυλου VW Passat, κάτι που σημαίνει πως, υποχρεωτικά, ο κινητήρας των πρώτων θα βρίσκεται εγκατεστημένος εγκάρσια και όχι κατά τον διαμήκη άξονα, όπως συμβαίνει σήμερα στις υπάρχουσες γενιές τους. Σε ότι αφορά στα μεγαλύτερα A6 και A7, εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο η λύση για την «επόμενη μέρα» να έρθει… έτοιμη από το στρατόπεδο της Porsche, με την τελευταία να δανείζει στην Audi μια πιο κοντή εκδοχή του πατώματος MSB, που σήμερα υιοθετείται από την Panamera.

Οι διοικητικές κεφαλές της εταιρείας μελετούν επίσης και το σενάριο να καταργήσουν δάπεδα «υψηλού κόστους», τα οποία χρησιμοποιούνται σήμερα από «εξειδικευμένα μοντέλα περιορισμένης παραγωγής». Όπως εκείνο του κεντρομήχανου Audi R8…

Την ίδια στγμή, λαμβάνοντας υπόψη μας πρόσφατα δημοσιεύματα του Διεθνούς Τύπου, στο βωμό του κόστους είναι πολύ πιθανόν να θυσιαστεί και η εμπλοκή του γερμανού κατασκευαστή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (World Endurance Championship). Ήδη, μάλιστα, πολύς λόγος έχει αρχίσει να γίνεται μέσω σχετικών δημοσιευμάτων και αναρτήσεων στο διαδίκτυο αναφορικά με την αποχώρηση της Audi από το θεσμό, στν οποίο περιλαμβάνεται ο διάσημος αγώνας των 24 Ωρών του Μαν, στα τέλη κιόλας της αγωνιστικής σεζόν του 2017, κίνηση που από τη μια μεριά θα απαλλάξει την ομόσταυλη Porsche από την πίεση του «εσωτερικού» ανταγωνισμού, από την άλλη, θα επιφέρει για τον Όμιλο VW μια εξοικονόμηση ρευστού ανά χρονιά της τάξης των 200 εκ. ευρώ._Χ.Α.