Επικαιρότητα Κόσμος

Πτώση 55,1% στις πανευρωπαϊκές ταξινομήσεις Μαρτίου

Η πανδημία του COVID-19 επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, η οποία κατέγραψε σημαντική πτώση τόσο τον περασμένο μήνα, όσο και κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έδωσε στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία ταξινομήσεων νέων οχημάτων, για το πρώτο τρίμηνο του 2020, καθώς και για τον περασμένο Μάρτιο. Οι πωλήσεις σε αυτή την περίοδο παρουσίασαν σημαντική, ωστόσο αναμενόμενη λόγω του ξεσπάσματος του νέου κορονοϊού COVID-19, πτώση.

Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά τον περασμένο Μάρτιο, σημείωσαν πτώση κατά 55,1%. Σε αυτό έπαιξε ρόλο και το lockdown στις περισσότερες χώρες, αφού η συντριπτική πλειοψηφία αντιπροσωπειών παρέμεινε κλειστή κατά το δεύτερο μισό του περασμένου μήνα. Σε καθαρά αριθμητικό επίπεδο, έγιναν 567.308 ταξινομήσεις, ενώ τον Μάρτιο του 2019, είχαν καταγραφεί 1.264.569 ταξινομήσεις.

Επίσης αναμενόμενο, είναι το γεγονός πως από τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσε η Ιταλία, με μείωση ταξινομήσεων κατά 85,4% (28.326 νέα οχήματα, έναντι 194.302 τον Μάρτιο του 2019). Ακόμη, η μείωση σε Γαλλία και Ισπανία έφτασε στο 72,2% και 69,3% αντίστοιχα, ενώ η Γερμανία είχε σχετικά μικρότερη πτώση, η οποία ήταν 37,7%.

Για την πτώση ταξινομήσεων στην Ελλάδα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Η πανδημία του κορονοϊού και η μεγάλη πτώση του Μαρτίου, οδήγησε επί της ουσίας σε συνολική μείωση πωλήσεων, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Μεταξύ Ιανουαρίου-Μαρτίου 2020 λοιπόν, η μείωση ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 25,6%. Η σημαντικότερη πτώση καταγράφηκε σε Ιταλία (-35,5%), Γαλλία (-34,1%) και Ισπανία (-31%), ενώ η Γερμανία παρουσίασε μειωμένες πωλήσεις κατά 20,3%. Όσον αφορά στη χώρα μας, η πτώση κατά το πρώτο τρίμηνο "περιορίστηκε" στο 18,6% σε σύγκριση με πέρυσι.

Διαβάζοντας τα στατιστικά δεδομένα, προκύπτουν και ενδιαφέροντα στοιχεία. Αν και η συντριπτική πλειοψηφία των αγορών της Ευρώπης κατέγραψε μεγάλη ή μικρότερη πτώση, υπήρξαν 3 χώρες που παρουσίασαν αύξηση. Η Ισλανδία -που δεν εντάσσεται στους EU27- ήταν η μόνη που παρουσίασε άνοδο πωλήσεων, κατά 0,4%, τον Μάρτιο. Επίσης, η Λιθουανία και η Κύπρος, που εντάσσονται στις 27 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρουσίασαν στο πρώτο τρίμηνο του 2020, άνοδο κατά 5,2% και 5% στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων, αντίστοιχα, παρά το γεγονός ότι είχαν επίσης πτώση πωλήσεων, τον Μάρτιο.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου