top icon
Επικαιρότητα

Πτώση κερδών για Daimler και Ford στο δεύτερο τρίμηνο του 2018

Οι εισαγωγικοί δασμοί, το νέο πρότυπο υπολογισμού των εκπομπών ρύπων, αλλά και οι δυσκολίες στην εμπορική διείσδυση στη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη, ευθύνονται για τη μειωμένη κερδοφορία των δύο εταιρειών.

Το πέρας του μήνα βρίσκει όλες σχεδόν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακοινώνουν τα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου της χρονιάς που διανύουμε (Q2 2018), που στην πλειοψηφία τους δεν είναι το ίδιο θετικά σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Πιο συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων και τόκων μειώθηκαν στην περίπτωση της Daimler κατά 30%, αγγίζοντας σε απόλυτα μεγέθη τα 2,64 δις ευρώ, με τα έσοδα να «πέφτουν» κατά μόλις 1%, λίγο κάτω από τα 41 δις ευρώ. Το περιθώριο δε λειτουργικού κέρδους έπεσε στο 8,4%, από 10% που ήταν πέρσι. Στο στρατόπεδο της Ford, η εικόνα είναι αντίστοιχη, με τον αμερικάνικο κολοσσό να ανακοινώνει μειωμένα κατά 2% έσοδα στο Q2 (38,9 δις δολάρια), με τα κέρδη προ φόρων και τόκων να ελαχιστοποιούνται σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους κατά 40%, στα 1,7 δις δολάρια. Το δε περιθώριο λειτουργικού κέρδους έπεσε στο 2,1%, από 5,1% που ήταν πέρσι στο αντίστοιχο τρίμηνο.

Τις πταίει; Στην περίπτωση της γερμανικής εταιρείας, σύμφωνα με τις επίσημες αιτιάσεις της ίδιας, οι παράγοντες που μείωσαν την κερδοφορία της στο δεύτερο τρίμηνο είναι κυρίως δύο: ο εμπορικός πόλεμος και η επιβολή εισαγωγικών δασμών ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα, αλλά και τα αυξημένα κονδύλια που δαπανήθηκαν για την «προετοιμασία» της εταιρείας ενόψει της εφαρμογής του WLTP στην Ευρώπη, του νέου, με άλλα λόγια, προτύπου υπολογισμού των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης που τίθεται σε ισχύ για όλους τους κατασκευαστές στη γηραιά ήπειρο από την 1η Σεπτεμβρίου. Στο αμερικάνικο στρατόπεδο, σύμφωνα με τον CFO της μάρκας, Bob Shanks, τα αίτια αφορούν λιγότερο στους εισαγωγικούς δασμούς και περισσότερο στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Ford στην Κίνα. Από εκεί και πέρα, το δικό της ρόλο έπαιξαν το «σκάνδαλο Takata» καθώς και το ατυχές περιστατικό της πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε σ’ ένα εργοστάσιο κατασκευής εξαρτημάτων που προμηθεύει τη μονάδα παραγωγής των pick up μοντέλων της σειράς F._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ