Επικαιρότητα Κόσμος

Roborace: Αγώνες με ηλεκτρικά οχήματα χωρίς οδηγό!

Πλέον, δεν πρόκειται για σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά για μια προσπάθεια που μέρα με τη μέρα παίρνει σάρκα και οστά με στόχο να πλαισιώσει, ως ανεξάρτητη κατηγορία αγώνων, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula E.

Αναμφίβολα, πρόκειται για την πιο ριζοσπαστική εξέλιξη στο χώρο του motorsport, καθώς για πρώτη φορά στα παγκόσμια χρονικά από το αγωνιστικό όχημα θα απουσιάζει το πιο σημαντικό: ο οδηγός! Το όλο project, το οποίο εξελίσσεται, παρά τα όποια προβλήματα, με γοργούς ρυθμούς εδώ και μερικούς μήνες, έχει αναλάβει ο σχεδιαστής Daniel Simon και η άγνωστη, μέχρι τώρα, στο ευρύ κοινό κατασκευάστρια εταιρεία, Kinetik. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, ο θεσμός, ο οποίος θα πάρει και επίσημα την τελική του μορφή μέσα στο 2017, θα έχει στο επίκεντρό του ένα αυτόνομο όχημα με φουτουριστική σχεδίαση, το οποίο θα κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα. Προς το παρόν, πάντως, ο αρχικός στόχος για παρουσία ενός τουλάχιστον «έτοιμου» αυτόνομου ηλεκτρικού οχήματος στο εναρκτήριο λάκτισμα του Π. Π. της Formula E που πραγματοποιήθηκε στο Hong Kong στις αρχές του περασμένου μήνα, δεν επετεύχθη, εξαιτίας «τεχνικών αδυναμιών στις μπαταρίες».

Σύμφωνα με τα αρχικά πλάνα των διοργανωτών, το Roborace θα είναι ένα πρωτάθλημα στο οποίο θα συμμετέχουν 10 στο σύνολο ομάδες, με την κάθε μια να έχει στη διάθεσή της δύο αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα. Και τα 20 αυτά οχήματα, τα οποία θα μετέχουν σε αγώνες με διάρκεια μιας ώρας, θα είναι πανομοιότυπα σε προδιαγραφές διαθέτοντας το ίδιο ακριβώς hardware. Ωστόσο, κάθε ομάδα θα έχει τη δυνατότητα και την ελευθερία να αναπτύξει τους δικούς της αλγορίθμους (software), αλλά και τις δικές της τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης!

Το Robocar θα έχει στην τελική του μορφή μήκος 4,8 μ. και πλάτος 2 μ., ενώ το βάρος του δεν θα υπερβαίνει τα 1.000 κιλά, τιμή μικρότερη κατά 112 κιλά σε σχέση με εκείνη των μονοθεσίων της Formula E. Όπως μπορείτε να δείτε και στα βίντεο που ακολουθούν, αυτή τη στιγμή η Kinetik πραγματοποιεί τις δοκιμές εξέλιξης του Robocar «πάνω» στο πρωτότυπο DevBot, το οποίο, σε αντιδιαστολή με το πρώτο, διαθέτει οδηγό.

Στόχος του πρωταθλήματος είναι η εξέλιξη των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης σε extreme συνθήκες, κάτι που στο εγγύς μέλλον θα κάνει ακόμα πιο εφικτή αλλά και πιο αποτελεσματική τη «μεταφορά» της στα καθημερινά αυτοκίνητα.

Χαιρετίζοντας το όλο εγχείρημα, ο CEO του Πρωταθλήματος της Formula E, δήλωσε πρόσφατα:

«Στη Formula E είμαστε περήφανοι για την προώθηση αυτής της επανάστασης στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το Roborace είναι μια ανοιχτή πρόκληση για τις πιο καινοτόμες εταιρείες τεχνολογίας ανά τον κόσμο»._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου