16 Ιαν 2019

Σε (πολύ) περιορισμένη παραγωγή το Audi PB18 e-tron

O CEO της Audi, Bram Schot, επιβεβαίωσε πως ο Γερμανός κατασκευαστής σκοπεύει να φέρει στην πραγματική ζωή, σε αριθμό όμως μόλις 50 αντιτύπων, το ηλεκτρικό πρωτότυπο PB18 e-tron, το οποίο τροφοδοτείται από solid-state μπαταρίες

Το σπορ φουτουριστικό πρωτότυπο PB18 e-tron είναι εμπνευσμένο από τις νίκες της εταιρείας στο Le Mans και δημιουργήθηκε στο νέο σχεδιαστικό κέντρο της Audi, στο Malibu της Καλιφόρνια. Διόλου τυχαία, είδε για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας λίγο μακρύτερα, και συγκεκριμένα στο Pebble Beach Automotive Week το καλοκαίρι που πέρασε, με το όνομά του να προκύπτει από τη συντομογραφία του Pebble Beach και του πιο επιτυχημένου αγωνιστικού στην κατηγορία αγώνων LMP1: του Audi R18 e-tron. Το πρωτότυπο ακολουθεί την παραδοσιακή διάταξη ενός σπορ αυτοκινήτου που έχει τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Με κατάλληλη τοποθέτηση των μπαταριών, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα και μπροστά από τον πίσω άξονα προς όφελος της οδηγικής απόλαυσης. Η χρήση αλουμινίου, ανθρακονημάτων και συνθετικών υλικών διασφαλίζει ένα πολύ ελαφρύ πλαίσιο για το Audi PB18 e-tron. Χάρη και στις νέες, στερεού τύπου (solid-state) μπαταρίες, το συνολικό βάρος δεν ξεπερνά τα 1.500 κιλά, όταν το μήκος του αμαξώματος του PB18 e-tron φτάνει τα 4,53 μέτρα, το πλάτος τα 2 μέτρα και το ύψος τα 1,15 μέτρα.

Το πιο ενδιαφέρον - ίσως - σημείο του Audi PB18 e-tron είναι η θέση οδήγησης. Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί και «αναπτυχθεί» με τη θέση οδήγησης (κάθισμα, τιμόνι, πεντάλ, πίνακας οργάνων) στο κέντρο, όπως ακριβώς σε ένα μονοθέσιο αγωνιστικό. Επειδή όμως στόχος των σχεδιαστών και των μηχανικών ήταν και η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, δόθηκε η δυνατότητα μετακίνησης της θέσης οδήγησης από το κέντρο προς το πλάι, σε «παραδοσιακή» διάταξη αυτοκινήτου δρόμου. Αυτή η μετακίνηση είναι πολύ εύκολη και γίνεται από τον ίδιο τον οδηγό σε ελάχιστο χρόνο. Στη περίπτωση αυτή υπάρχει χώρος και για συνεπιβάτη, με το κάθισμά του και τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων να αποκαλύπτονται από μία θέση αποθήκευσης στο δάπεδο του οχήματος.

Η κινητήρια δύναμη παρέχεται από τρεις ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες: έναν μπροστά και δύο πίσω, που κινούν ξεχωριστά τον κάθε τροχό, ώστε το Audi PB18 e-tron να έχει μία «αυθεντική quattro μετάδοση». Στον μπροστινό άξονα η ισχύς φτάνει τα 150 kW (204 ίπποι), όταν στον πίσω η συνδυασμένη φτάνει τα 350 kW (476 ίπποι). Η μέγιστη απόδοση ανέρχεται στα 500 kW (680 ίπποι) και με ενισχυμένη λειτουργία (boosting) ο οδηγός έχει προσωρινά στην διάθεσή του 570 kW (775 ίπποι). Η συνδυασμένη ροπή τα 830 Nm διασφαλίζει μία επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα. Μία επίδοση που δε διαφέρει και πολύ από εκείνη ενός πρωτότυπου της κατηγορίας LMP1. Η υγρόψυκτη μπαταρία στερεού τύπου έχει χωρητικότητα 95 kWh και με μία φόρτιση προσφέρει αυτονομία 500 χλμ. σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων WLTP. Το Audi PB18 e-tron έχει σχεδιαστεί για φόρτιση στα 800 volts, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να γεμίσει τις μπαταρίες του σε περίπου 15 λεπτά. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης μέσω του Audi Wireless Charging (AWC) που συμπεριλαμβάνει μία επαγωγική πλάκα δαπέδου._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: