top icon
Επικαιρότητα

Seat: Στόχος η επιστροφή στην κερδοφορία το 2021

Ο COVID-19 έβαλε προσωρινό «φρένο» στη θετική τάση της Seat τα τελευταία χρόνια και επηρέασε τα οικονομικά αποτελέσματα του 2020.

Όπως επισήμως ανακοινώθηκε χθες, η ισπανική εταιρεία εμφάνισε αρνητικό λειτουργικό αποτέλεσμα ύψους 418 εκατομμύριων ευρώ το 2020, έναντι κερδών ύψους 352 εκατομμύρια ευρώ

Αυτά τα αποτελέσματα ήταν αναμενόμενα δεδομένου ότι οι σημαντικότερες αγορές της, όπως η Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία, υπήρξαν μερικές από τις χώρες που επλήγησαν περισσότερο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι πωλήσεις της εταιρείας ακολούθησαν την τάση της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων. Παρά τις προσπάθειες και τα θετικά αποτελέσματα των πωλήσεων όταν μειώθηκαν οι περιορισμοί, η εταιρεία πέτυχε 427.000 πωλήσεις, 25,6% λιγότερες από το προηγούμενο έτος (2019: 574.100 αυτοκίνητα). Η επιβράδυνση του όγκου των πωλήσεων μεταφράστηκε σε χαμηλότερο κύκλο εργασιών, ο οποίος επιβραδύνθηκε στα 8.784 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένος κατά 21% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (2019: 11.157 εκατομμύρια ευρώ). Το λειτουργικό αποτέλεσμα επηρεάστηκε περαιτέρω αρνητικά από δαπάνες που σχετίζονται με εκπομπές, άνω των 260 εκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με τον Executive Vice-President for Finance and IT της Seat, Carsten Isensee, «η μεγάλη πρόκληση για το 2020 ήταν αρχικά ο νέος στόχος εκπομπών CO2. Η ώθηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων Seat και Cupra ξεκίνησε προς το τέλος του 2020. Φέτος, με το λανσάρισμα των Cupra Formentor e-Hybrid και Cupra Born, αναμένουμε να επιτύχουμε τους στόχους εκπομπών CO2 για το 2021».

Ο Πρόεδρος της εταιρείας Wayne Griffiths είπε ότι «στόχος μας είναι να αυξήσουμε τις πωλήσεις και να ανακτήσουμε τον όγκο πωλήσεων σε προ COVID επίπεδα. Το 2021 πρέπει να επιστρέψουμε στην κερδοφορία. Αυτός είναι ο οικονομικός μας στόχος. Εργαζόμαστε σκληρά για να το πετύχουμε το συντομότερο δυνατό».

«Οι βασικοί μοχλοί για την επίτευξη κερδοφορίας το 2021 θα είναι η αύξηση του PHEV mix και το λανσάρισμα του πλήρως ηλεκτρικού Cupra Born, το οποίο θα μας επιτρέψει να πετύχουμε τους CO2 στόχους. Επιπλέον, θα δώσουμε την προσοχή μας στη μείωση των γενικών εξόδων και στη διαχείριση εσόδων, εστιάζοντας στις πιο σημαντικές αγορές και κανάλια», πρόσθεσε ο Griffiths.

Παρά την περίπλοκη κατάσταση, το 2020 η εταιρεία διατήρησε το μερίδιο αγοράς της στην Ευρώπη συνολικά και μάλιστα το αύξησε σε μεμονωμένες αγορές όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Αυστρία, η Ελβετία, το Ισραήλ και η Τουρκία. Επιπλέον, τα περιθώρια κέρδους βελτιώθηκαν σημαντικά. Τα τελευταία χρόνια αντικατοπτρίζουν την σαφή συμβολή της επιθετικής προϊοντικής πολιτικής των SUV και επίσης, από το 2018 και μετά, μια καλή διαχείριση τιμών και εσόδων και τη βασική συμβολή της Cupra.

Η απόδοση της Cupra ήταν αξιοσημείωτη με 27.400 πωληθέντα αυτοκίνητα το 2020, πετυχαίνοντας διψήφια αύξηση 11% σε σύγκριση με το 2019, είναι μία από τις ελάχιστες μάρκες που αναπτύχθηκαν στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19. Από τη δημιουργία της μάρκας το 2018 μέχρι σήμερα, η Cupra πούλησε περισσότερα από 70.000 αυτοκίνητα, ξεπερνώντας όλες τις αρχικές προσδοκίες.

Tα κέρδη προ τόκων, φόρων και απόσβεσης ανήλθαν σε 157 εκατομμύρια ευρώ με αναλογία 1,8% επί των πωλήσεων. «Αυτό είναι ένας δείκτης που φανερώνει ότι η επιχείρησή μας είναι ισχυρή παρά τα άσχημα αποτελέσματα το 2020. Έχουμε τα θεμέλια να επιστρέψουμε στα θετικά μεγέθη των τελευταίων ετών», υπογράμμισε ο Executive Vice-President for Finance & IT της εταιρείας.

Η Seat διατήρησε το επενδυτικό επίπεδο των τελευταίων ετών, αφιερώνοντας περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε επενδύσεις και έξοδα R&D το 2020. Αυτή είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά με περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε επενδύσεις. Αυτό το επίπεδο θα διατηρηθεί στο εγγύς μέλλον με το επενδυτικό σχέδιο των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2025 που ανακοινώθηκε τον περασμένο Ιούλιο.

Οι λειτουργικές ταμειακές ροές έφτασαν σε θετικά επίπεδα, με 466 εκατομμύρια ευρώ το 2020. «Αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει ένα επίτευγμα στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης και της κρίσης υγείας που προκλήθηκε από την πανδημία και αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την υλοποίηση των φιλόδοξων στρατηγικών μας σχεδίων. Συνεχίζουμε να προετοιμαζόμαστε για τις προκλήσεις που θέτει ο τεχνολογικός μετασχηματισμός του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, για τον οποίο πρέπει να διατηρήσουμε την επενδυτική δυναμική των τελευταίων ετών», τόνισε ο Isensee.

Εν όψει 2021

Με τη Seat και τη Cupra, η εταιρεία είναι ισχυρότερη και διαθέτει την καλύτερη γκάμα προϊόντων για να ανακτήσει τον όγκο πωλήσεων και να επιστρέψει στην κερδοφορία. Φέτος, το Formentor θα είναι το κλειδί για τον διπλασιασμό του όγκου πωλήσεων της Cupra και θα αντιπροσωπεύει το 50% των πωλήσεων της μάρκας με τις μισές πωλήσεις να είναι plug-in υβριδικές εκδόσεις. Επίσης, τα ανανεωμένα Seat Ibiza και Arona θα λανσαριστούν φέτος στην αγορά.

Επιπλέον, η Seat και η Cupra επεκτείνουν τη γκάμα PHEV με 6 μοντέλα: τα Seat Leon, Seat Leon Sportstourer, Seat Tarraco, Cupra Leon, Cupra Leon Sportstourer και Cupra Formentor, ενώ μέχρι το τέλος του έτους, η Cupra θα λανσάρει το πρώτο 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο της πρώτης – o λόγος για το Cupra Born.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ