Επικαιρότητα Κόσμος

Skoda Enyaq iV, το νέο ηλεκτρικό SUV των Τσέχων

Η Skoda αποκαλύπτει τις τεχνικές περγαμηνές του νέου Enyaq, του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB.

Η Τσέχικη εταιρεία πραγματοποιεί ένα πολύ σημαντικό βήμα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης που πλέον δεν αποτελεί το μέλλον, αλλά τα παρόν της αυτοκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο. Επί της ουσίας, το Enyaq iV είναι ένα τυπικό SUV, το οποίο βασίζεται στο δάπεδο MEB του VW Group – συγχρόνως πρόκειται και για το πρώτο EV που πατά στο εν λόγω δάπεδο και παράγεται εκτός Γερμανίας. Όπως ανακοινώθηκε, η επίσημη αποκάλυψή του θα πραγματοποιηθεί στα τέλη της χρονιάς που διανύουμε, ενώ η διάθεση του, αμέσως μετά την έναρξη παραγωγής στη μονάδα της Skoda στηνMlada Boleslav της Τσεχίας, θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2021.

Skoda Enyaq iV

Το αεροδυναμικό αμάξωμα του πρώτου EV ευρείας… κλίμακας της Skoda (Cd: από 0,27) έχει συνολικό μήκος 4,648 μ.,, με το πλάτος και το ύψος του να ανέρχονται  στα 1,877 μ. και 1,618 μ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιο του νέου Enyaq iV είναι 2,765 μ., ενώ η μεταφορική ικανότητα του πορτ μπαγκάζ στο πίσω μέρος αγγίζει την διόλου ευκαταφρόνητη τιμή των 585 λίτρων. Ουσιαστικά λοιπόν πρόκειται για ένα SUV που τοποθετείται από πλευράς μεγέθους στη γκάμα του Τσέχου κατασκευαστή ανάμεσα στο μικρότερο Karoq και το μεγαλύτερο Kodiaq.

Skoda Enyaq iV

Η Skoda θα διαθέσει το Enyaq iV σε δύο εκδόσεις ως προς τον ηλεκτοκινητήρα – η πρώτη θα είναι πισωκίνηση και η δεύτερη τετρακίνητη, με έναν και δύο μονάδες κίνησης αντίστοιχα. Όπως ανακοινώθηκε, από πλευράς ισχύος οι διαθέσιμες παραλλαγές του μοντέλου θα είναι πέντε, ενώ σε σχέση με τη χωρητικότητα της μπαταρίας, τρεις. Η πρώτη φέρει την ονομασία «50» κουβαλώντας μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 55 kWh (52 kWh είναι η καθαρή της δυναμική) και συνδυάζεται  με μονό ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 109 kW (περίπου 148 ίπποι) εξασφαλίζοντας αυτονομία 340 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Skoda Enyaq iV

Στην έκδοση «60» η μπαταρία «ανεβαίνει» στις 62 kWh (58 kWh είναι η εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητά της), η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα στα 132 kW (περίπου 180 ίπποι) και η μέγιστη αυτονομία κίνησης με μια πλήρη φόρτιση στα 390 χλμ. Το νέο Skoda Enyaq 80 εξοπλίζεται με έναν συσσωρευτή ενέργειας 82 kWh (77 kWh είναι η καθαρή χωρητικότητα της μπαταρίας), τιμή που ανεβάζει την εμβέλεια στα 500 χλμ. Η δε μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα φτάνει στα 150 kW, ήτοι στους 204 ίππους. Από εκεί και πέρα, η ίδια μπαταρία εξοπλίζει και τις εκδόσεις με δύο ηλεκτροκινητήρες – πρόκειται για τις 80Χ και vRS, οι οποίες είναι τετρακίνητες και αποδίδουν ισχύ 195 kW και 225 kW, δηλαδή 265 και 306 ίππους. Η μέγιστη αυτονομία τους δεν υπερβαίνει τα 460 χλμ., ενώ το «0-100» στη δυνατότερη εξ αυτών ολοκληρώνεται σε χρόνο 6,2 δλ. την ώρα που η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Skoda Enyaq iV

Οι μπαταρίες του αυτοκινήτου μπορούν σε όλες τις διαθέσιμες εκδοχές τους να φορτίσουν με τρεις διαφορετικούς τρόπους: μέσω μιας κοινής οικιακής πρίζας (230V) με ισχύ 2,3 kW, μέσω ενός επιτοίχιου φορτιστή με ισχύ 11 kW (εδώ μία πλήρη φόρτιση διαρκεί από 6 έως 8 ώρες, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας) ή τέλος μέσω ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος με μέγιστη ισχύ φόρτισης έως και 125 kW. Σε αυτή την περίπτωση, η πλήρωση της μπαταρίας με ηλεκτρική ενέργεια από το 10% έως και το 80% της μέγιστης δυναμικής της διαρκεί, σύμφωνα με την Skoda, περίπου 40 λεπτά.

Skoda Enyaq iV

Παρά το γεγονός ότι η Τσέχικη εταιρεία δεν αποκαλύπτει το εσωτερικό του αυτοκινήτου, οι υποσχέσεις που αφήνουν οι ιθύνοντες της είναι αρκούντως υψηλές. Όπως ανακοινώνουν οι τελευταίοι, οι επιβάτες του Enyaq iV θα έχουν στη διάθεσή τους μια πλήρη παλέτα συστημάτων ασφάλειας, υποβοήθησης της οδήγησης και διασύνδεσης, που θα έχουν ως σημείο αναφοράς μια αιωρούμενη οθόνη αφής με διαγώνιο 13 ίντσες. Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός ότι η καμπίνα του νέου EV της Skoda θα αποτελείται σε πολλά της μέρη από ανακυκλώσιμα και οικολογικά, ενγένει, υλικά – όπως για παράδειγμα το δέρμα που θα κοσμεί τα εμπρός και πίσω καθίσματα.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου