Επικαιρότητα Κόσμος

Stellantis: Ολοκληρώθηκε και επίσημα η συγχώνευση των FCA και Groupe PSA

Η Stellantis είναι και επίσημα από σήμερα το πρωί το νέο «σπίτι» που προέκυψε από την συγχώνευση των Fiat Chrysler Automobiles και Groupe PSA.

Η Fiat Chrysler Automobiles και το Groupe PSA ολοκλήρωσαν και επισήμως σήμερα την συγχώνευση τους υπό τη στέγη μιας κοινής εταιρείας με την ονομασία Stellantis.

Η συγχώνευση των δύο ιστορικών ομίλων θα δημιουργήσει ένα γκρουπ εταιρειών με συνδυασμένες ετήσιες πωλήσεις της τάξης των 8,1 εκατομμυρίων οχημάτων με… βαθιές τσέπες που θα χρηματοδοτήσουν την προσεχή περίοδο την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με στόχο την αντιπαράθεση της Stellantis με τους μεγάλους ομίλους της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας, όπως το VW Group και η Toyota Motor Corp.

«Η συγχώνευση μεταξύ της Peugeot S.A. και της Fiat Chrysler Automobiles N.V. που δημιουργεί την Stellantis N.V. άρχισε να ισχύει σήμερα», ανέφεραν οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες στις κοινές δηλώσεις τους.

Ως γνωστόν, χρειάστηκε πάνω από ένας χρόνος για τα δύο «στρατόπεδα» προκειμένου να ολοκληρώσουν τη μεταξύ τους συμφωνία. Θυμίζουμε ότι τα σχέδια συγχώνευσης των δύο ομίλων ανακοινώθηκαν για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2019.

Οι μετοχές της Stellantis θα ξεκινήσουν να διαπραγματεύονται στις διεθνείς χρηματαγορές στο Μιλάνο και στο Παρίσι τη Δευτέρα 18/1 και στη Νέα Υόρκη την Τρίτη 19/1. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της PSA, Carlos Tavares, θα πραγματοποιήσει την πρώτη συνέντευξη Τύπου από τη θέση του CEO της Stellantis την Τρίτη, αφού προηγουμένως δώσει και τυπικά το πράσινο φως για την έναρξη της διαπραγμάτευσης της μετοχής της νέας εταιρείας στη Ν. Υόρκη μαζί με τον Πρόεδρο του νεοσύστατου ομίλου, John Elkann.

Οι αναλυτές και οι επενδυτές στρέφουν την προσοχή τους στον τρόπο με τον οποίο ο Carlos Tavares σκοπεύει να αντιμετωπίσει τις τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο όμιλος - από την πλεονάζουσα παραγωγική του ικανότητα και την κακή απόδοση στην Κίνα, έως την ηλεκτροκίνηση και την επέκταση των Γάλλων στην αγορά των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, η Stellantis θα μπορέσει για τους δυο ομίλους να προβεί σε μειώσεις κόστους ύψους 5 δις ευρώ σε ετήσια βάση, χωρίς κλείσιμο εργοστασίων.

Επ’ αυτού, στο πρόσφατο παρελθόν ο Διευθύνων Σύμβουλος της FCA, Mike Manley, ο οποίος θα ηγηθεί των επιχειρηματικών δράσεων της Stellantis στη Βόρεια Αμερική, δήλωσε ότι το 40% των εξοικονομήσεων από τις συνέργιες των FCA/Groupe PSA θα προέρχονται από την ενιαία χρήση πλατφορμών και κινητήρων καθώς και από τη βελτιστοποίηση των επενδύσεων στον τομέα Έρευνας και Εξέλιξης.

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου