Με νέο «flat-six» 4λιτρο κινητήρα με φυσική αναπνοή. Και με χειροκίνητο κιβώτιο… επιτέλους.

Η Porsche είναι μια εταιρεία που ξέρει να συγκινεί το κοινό της. Είτε με τον οριστικό εξοβελισμό, πριν μερικά μόλις χρόνια, των αερόψυκτων κινητήρων της και την υιοθέτηση μιας ολοκαίνουργιας γενιάς υγρόψυκτων συνόλων, είτε πρόσφατα με τη μερική «απαγκίστρωσή» της από τους κινητήρες φυσικής αναπνοής, επιλογή που συνοδεύτηκε από την εγκατάσταση τόσο στην αιθάλη 911, όσο και στις δίδυμες Boxster/Cayman, μιας νέας γενιάς προηγμένων «επίπεδων» μονάδων με σύστημα υπερπλήρωσης.

Στην περίπτωση της νέας GT3, που θα δούμε και επίσημα σε κάτι περισσότερο από έναν μήνα από σήμερα στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, τα πράγματα αποδεικνύονται λιγότερο… ριζοσπαστικά, μιας και η πιο σκληροπυρηνική έκδοσης της 911 δε δείχνει διατεθειμένη να διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σχέση με τον πρότερο βίο της. Και πολύ σωστά πράττει, θα προσθέσουμε εμείς.

Έτσι, την κίνηση στη «νέα» 911 GT3 θα εξακολουθεί να προσφέρει ένας επίπεδος 4λιτρος κινητήρας που θα αποτελεί την εξέλιξη εκείνου που σήμερα χαρίζει ζωή στην 911 R, αλλά και στην «τρέχουσα» GT3 RS. Σύμφωνα με τον βρετανικό ειδικό Τύπο, ο οποίος επικαλείται πηγές προερχόμενες από το εσωτερικό της Porsche, οι μηχανικοί εξέλιξης του κινητήρα έχουν εστιάσει την προσοχή τους στα χαρακτηριστικά αξιοπιστίας του νέου αυτού συνόλου. Η ανώνυμη πηγή που επικαλείται η ηλεκτρονική έκδοση του βρετανικού Autocar, φέρεται να δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Ο νέος κινητήρας έχει κάνει χιλιάδες χιλιόμετρα με τέρμα γκάζι χωρίς να εμφανίσει κανένα απολύτως πρόβλημα».

Σε ότι αφορά στην απόδοσή του, οι ιθύνοντες της εταιρείας φαίνεται να έχουν θέσει τον πήχη, έστω και οριακά, πάνω από τους 500 ίππους.

Η σημαντικότερη όμως είδηση δεν «κρύβεται» στον κινητήρα, αλλά στη μετάδοση, καθώς η νέα GT3 θα προσφέρεται –επιτέλους- και με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το γνωστό PDK των επτά ταχυτήτων θα παραμείνει ως επιλογή.

Εντωμεταξύ, η Porsche συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς την εξέλιξη της νέας GT2 RS, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στα τέλη της τρέχουσας χρονιάς. Πιθανολογείται πως ο κινητήρας που θα την κινεί θα αποδίδει τελικά κοντά στους 650 ίππους (παρ’ ότι εύκολα θα μπορούσε να υπερβεί τους 700), τιμή αισθητά μεγαλύτερη από εκείνη του 6κύλινδρου της 911 Turbo S.

Το επόμενο… χτύπημα των Γερμανών στην κατηγορία των σπορ κουπέ μοντέλων θα αφορά στην παρουσίαση της Cayman GT4 RS, η οποία θα κινείται από τον ατμοσφαιρικό 4λιτρο της νέας GT3, με αποδοση μειωμένη κατά 50 με 60 ίππους._Χ.Α.

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά