top icon
Κόσμος

Στο χορό των αυξήσεων τιμών και η Toyota

Μη μπορώντας να απορροφήσει πλήρως το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών και με σημείο αναφοράς τη μείωση της κερδοφορίας της, η Toyota προσανατολίζεται και αυτή στην αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων της, κίνηση στην οποία έχουν προβεί οι περισσότεροι ανταγωνιστές της.

Η Toyota, η οποία πλήττεται και αυτή από το υψηλότερο κόστος των πρώτων υλών και τις ελλείψεις ημιαγωγών, σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές διάθεσης των μοντέλων της τόσο για τους ευρωπαίους όσο και για τους αμερικανούς πελάτες της, προκειμένου να αμβλύνει το πλήγμα που έχουν δεχθεί τα κέρδη της.

Τα στελέχη της Toyota προειδοποίησαν για τις επικείμενες προσαρμογές λέγοντας ότι είναι απαραίτητες για την αντιστάθμιση του αυξανόμενου κόστους που οδήγησε τις ευρωπαϊκές και βορειοαμερικανικές επιχειρηματικές μονάδες του Ιάπωνα κατασκευαστή να αναφέρουν λειτουργικές ζημίες το τελευταίο τρίμηνο.

Το μεγάλο ερώτημα είναι ποιο θα είναι το ύψος των αυξήσεων τις οποίες θα είναι διατεθειμένοι να δεχτούν οι πελάτες…

«Πραγματικά, προσπαθούμε να βρούμε το κατάλληλο επίπεδο τιμολόγησης», δήλωσε ο Chief Communications Officer της Toyota, Jun Nagata, στα πλαίσια των σημερινών ανακοινώσεων της εταιρείας.

Toyota - Jun Nagata

Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, η αύξηση του κόστους σε παγκόσμιο επίπεδο ξεπέρασε για την Toyota τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.

Η Toyota έχει ήδη αυξήσει τις τιμές των αυτοκινήτων της, όχι όμως στα επίπεδα των ανταγωνιστικών της, με βάση το αυξανόμενο κόστος των υλικών και τον πληθωρισμό. Ωστόσο, υψηλόβαθμα στελέχη της δήλωσαν ότι απαιτούνται πιο επιθετικές ενέργειες ή πιο συχνές αυξήσεις.

«Κάθε χρόνο, αλλάζουμε τις τιμές μία ή δύο φορές το χρόνο και αυξάνοντας τη συχνότητα των αλλαγών αυτών, θα θέλαμε να αντικατοπτρίσουμε αυτό το υψηλότερο κόστος» δηλώνει χαρακτηριστικά η Toyota.

Μολαταύτα, στελέχη της Toyota δήλωσαν ότι το εύρος των αυξήσεων περιορίζεται από τις προσδοκίες των πελατών για ορισμένα μοντέλα – ειδικά για εκείνα με υψηλό όγκο πωλήσεων όπως το Camry ή το Corolla.

Toyota Corolla

Toyota: Αυξήσεις τιμών, μειώσεις παραγωγής και κερδών

Η Toyota αναμένει ότι θα παράγει 9,2 εκατομμύρια οχήματα το οικονομικό έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου 2023. Μόλις τον περασμένο μήνα, η εταιρεία εγκατέλειψε τον αρχικό της στόχο να παράγει 9,7 εκατομμύρια οχήματα, εξαιτίας των συνεχιζόμενων ελλείψεων ημιαγωγών.

Η εταιρεία επισημαίνει μέσω των στελεχών της ότι «τα χειρότερα από την κρίση των ημιαγωγών τελείωσαν, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα».

«Από τους έως και 1.000 ημιαγωγούς που χρησιμοποιούνται σε ένα όχημα, υπάρχουν τουλάχιστον κάποιοι που θα παραμείνουν σε έλλειψη», δήλωσε Kazunari Kumakura, επικεφαλής της ομάδας αγορών της εταιρείας.

Σε ότι αφορά τα κέρδη, η Toyota ανακοίνωσε μείωση της τάξης του 25% για το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2022 – σε απόλυτα νούμερα τα κέρδη της ανήλθαν σε 3,89 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους – ένας σημαντικός δείκτης στην αυτοκινητοβιομηχανία – συρρικνώθηκε στο 6,1%, από το 9,9% το προηγούμενο έτος.

Σε αντίθεση, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 22% φτάνοντας τα 63,8 δισεκατομμύρια δολάρια, κυρίως χάρη στις θετικές για την ιαπωνική εταιρεία συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Την ίδια στιγμή, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Toyota Motor Corp. (Toyota, Lexus, Daihatsu, Hino) αυξήθηκαν κατά 10%, φτάνοντας στα 2,15 εκατομμύρια οχήματα, το τελευταίο τρίμηνο.

Toyota

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ