13 Σεπ 2018

Στο φως το νέο DS3 Crossback

Η επανεκκίνηση της γαλλικής DS ξεκινά δυναμικά με την πρεμιέρα του νέου DS3 Crossback. Προς το παρόν, αποκλειστικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης και από τα τέλη του 2019 με την αρωγή μιας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης.

DS3 Crossback

Η PSA έχει βάλει μπροστά ένα αρκετά φιλόδοξο πρόγραμμα αντεπίθεσης για λογαριασμό της DS με άρμα της όλης προσπάθειας τη σταδιακή παρουσίαση όχι ενός, ούτε δύο, αλλά έξι στο σύνολο νέων μοντέλων έως το 2023. Αρχής γεννομένης από το νέο DS3 Crossback. Πρόκειται για ένα συμπαγές και αρκούντως κομψό κόμπακτ SUV, το οποίο «πατά» στην πλατφόρμα Common Modular Platform (CMP) του γαλλικού ομίλου. Το μήκος του αυτοκινήτου είναι μόλις 4,12 μ., το πλάτος του οριακά κάτω από τα 1,8 μ., ενώ το μεταξόνιό του ορίζεται στα 2,558 μ. Ο δε χώρος φόρτωσης φτάνει τα 352 λίτρα, τιμή αρκούντως ανταγωνιστική για τα δεδομένα του… μεγέθους και φυσικά της κατηγορίας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι κινητήριες μονάδες του νέου DS3 Crossback, που ουσιαστικά αποτελεί τον «έμμεσο» αντικαταστάτη του 3θυρου DS3 που από το 2019 και μετά θα πάρει την άγουσα για τα αποδυτήρια. Πιο συγκεκριμένα, κάτω από το καπό θα υπάρχει ο γνωστός 3κύλινδρος 1,2 PureTech βενζινοκινητήρας σε εκδόσεις με 100, 130 και πλέον και με 155 ίππους, ενώ η επιλογή σε ότι αφορά στους πετρελαιοκινητήρες θα είναι ο BLueHDi 1.500άρης του PSA Groupe, απόδοσης 100 ίππων. Το «παρών» φυσικά θα δίνει και το νέο, ιαπωνικής προέλευσης (βλ. Aisin) αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων που μόλις παρέλαβε τη σκυτάλη από το ΕΑΤ6.

Τα πιο σημαντικά νέα αφορούν στο λανσάρισμα μέσα στο 2019 μιας 100% ηλεκτρικής έκδοσης, η οποία θα συνδυάζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου των 50 kWh κι έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 136 ίππους. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της PSA, η αυτονομία που θα εξασφαλίζει το παραπάνω «πακέτο» θα ανέρχεται σύμφωνα με το πρωτόκολλο του WLTP στα 300 χλμ. ή στα 450 χλμ., σύμφωνα με τη νόρμα του απελθόντος NEDC. Με το «0-100» να ολοκληρώνεται σε μόλις 8,7 δλ., η DS υποστηρίζει πως οι συσσωρευτές θα μπορούν να πληρωθούν με ενέργεια έως και το 80% της μέγιστης χωρητικότητας τους σε χρόνο κοντά στα 30 λεπτά μέσω ταχυφορτιστών των 100 kW. Με τη χρήση wallbox των 11 kW, η πλήρη φόρτιση θα διαρκεί σχεδόν 5 ώρες. Αξίζει να σημειωθεί πως οι μπαταρίες του νέου DS3 Crossback βρίσκονται εγκατεστημένες στη θέση του παραδοσιακού ρεζερβουάρ καυσίμου, στο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης καθώς και κάτω από τα καθίσματα, χωρίς να «κλέβουν» ωφέλιμο χώρο.

Το νέο DS3 Crossback, κατά την πάγια τακτική της DS, θα είναι διαθέσιμο με μια ποικιλία προγραμμάτων εξατομίκευσης. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το γαλλικό εργοστάσιο στην επίσημη ενημέρωσή του, οι συνδυασμοί τροχών (10 στο σύνολο), εξωτερικών χρωμάτων (επίσης 10), αποχρώσεων σε οροφή, καθρέπτες κτλ., τροχών αλλά και επενδύσεων στο εσωτερικό, φτάνουν στις 2.000. Από εκεί και πέρα, το γαλλικό SUV είναι εφοδιασμένο με full LED φώτα με τεχνολογία Matrix Beam και Matrix Led Vision, καθώς και με μια πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το DS Park Pilot (αυτόματο παρκάρισμα) και DS Drive Assist, το οποίο λειτουργεί έως και τα 180 χλμ./ώρα επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ακολουθήσει τη ροή της κίνησης χωρίς παρέμβαση του οδηγού._X.A.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • DS3 Crossback
  • DS3 Crossback
  • DS3 Crossback
  • DS3 Crossback
  • DS3 Crossback
  • DS3 Crossback
  • DS3 Crossback
  • DS3 Crossback
  • DS3 Crossback
  • DS3 Crossback
  • DS3 Crossback
  • DS3 Crossback
Ετικέτες: