top icon
Επικαιρότητα

Στο σφυρί ένα σπάνιο Peugeot 205 T16

Πρόκειται για την πολιτική έκδοση της «πολεμικής μηχανής» της Peugeot που μεσουρανούσε στις ε.δ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ραλλύ την ένδοξη εποχή των θηρίων του Group B τη δεκαετία του ’80.

Η γαλλική εταιρεία κατασκεύασε μόλις 200 αντίτυπα του αυτοκινήτου ούτως ώστε να αποκτηθεί η απαραίτητη πιστοποίηση (homologation) για το καθαρόαιμο Τ16 Group B με το οποίο η Peugeot κέρδισε δύο τίτλους. Η έκδοση… βόλτας του 205 T16 είναι δομημένη πάνω σ’ ένα εξαιρετικά άκαμπτο σωληνωτό πλαίσιο (καμία σχέση με το αυτοφερόμενο αμάξωμα των «ταπεινών» 205 παραγωγής της εποχής…), με το πίσω, μάλιστα, μέρος του αυτοκινήτου να αποτελείται από ένα αστάλινο υποπλαίσιο με σωλήνες και ελάσματα, στο οποίο εδράζεται, μεταξύ άλλων και ο κινητήρας.

Ο τελευταίος, χρησιμοποιώντας το μπλοκ των κινητήρων ντίζελ της γενιάς XU της Peugeot, αλλά με 16βάλβδη για την περίσταση κεφαλή, έχει χωρητικότητα 1,8 λίτρα διαθέτοντας τέσσερις κυλίνδρους σε σειρά και υπερτροφοδότη. Το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ήταν εγκατεστημένο κατά τον διαμήκη άξονα, προέρχεται από την Citroen XM μεταφέροντας την κίνηση σε όλους τους τροχούς. Σύμφωνα με το γαλλικό εργοστάσιο, η απόδοση του 1,8 κινητήρα στα αυτοκίνητα… βόλτας είχε «περιοριστεί» στους 200 μόλις ίππους.

Όλα τα αντίτυπα –πλην ενός, το οποίο ήταν βαμμένο στα χρώματα του αγωνιστικού Τ16- βγήκε από τη γραμμή παραγωγής σε ανθρακί απόχρωση. Αξίζει να αναφέρουμε πως το συγκεκριμένο «διαμάντι», το οποίο έχει στο οδόμετρό του κάτι παραπάνω από 12.000 χλμ., είχε παραδοθεί στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της Peugeot Ιταλίας το 1984.

Η τιμή διάθεσης του εν λόγω αυτοκινήτου από τον Mark Donaldson έχει οριστεί στις 175.000 λίρες Μ. Βρετανίας._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ