Ο συνασπισμός δυνάμεων ανάμεσα στις δύο ιαπωνικές εταιρείες περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας κοινής εταιρείας με στόχο την εξέλιξη και κατασκευή πρισματικών μπαταριών.

Εκτός από τις αλλαγές στις ανάγκες των καταναλωτών που σχετίζονται με την αυτοκίνηση και τις διαφαινόμενες «μετατοπίσεις» τους προς τα συνδεδεμένα οχήματα, την αυτόνομη οδήγηση και τις υπηρεσίες κοινής χρήσης οχημάτων, η αυτοκινητοβιομηχανία καλείται επίσης να συμβάλει στην εξεύρεση λύσεων σε πολλά ακόμη θέματα, όπως αυτά που σχετίζονται με την υπερθέρμανση του πλανήτη, τους φυσικούς πόρους και την ενέργεια. Καθώς η ηλεκτροκίνηση στην αυτοκίνηση επιταχύνεται με στόχο την επίλυση περιβαλλοντικών προβλημάτων, όπως τα παραπάνω, οι μπαταρίες αποτελούν ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της εν λόγω «συνταγής».

Εντούτοις, οι κατασκευαστές πρέπει να αντιμετωπιστούν στο θέμα των συσσωρευτών ενέργειας πολυάριθμες προκλήσεις που σχετίζονται τόσο με ζητήματα τεχνολογιών (αντιμετώπιση ζητημάτων κόστους, ενεργειακής πυκνότητας, χρόνου φόρτισης και ασφάλειας), όσο και με θέματα που άπτονται της επαρκούς προσφοράς και ανακύκλωσης τους. Ως εκ τούτου, οι ανεξάρτητες και «αυτόνομες» προσπάθειες κατασκευαστών μπαταριών ή/και κατασκευαστών αυτοκινήτων, φαίνεται να μην επαρκούν για την επίλυση των σχετικών ζητημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, η Toyota έχει ήδη ανακοινώσει από το Δεκέμβριο του 2017 μια εκτενή συνεργασία με την επίσης ιαπωνική Panasonic - κάτι που σήμερα έρχεται να διευρυνθεί μέσα από την ίδρυση μιας κοινοπραξίας ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Από τη μεριά της, όπως επισήμως ανακοινώθηκε, η Toyota θα προσφέρει στην κοινοπραξία την απαραίτητη τεχνογνωσία που σχετίζεται με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, τις προηγμένες τεχνολογίες της που έχουν να κάνουν με τις μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη (solid state), καθώς και με τις υψηλές κατασκευαστικές δυνατότητές της. Η δε Panasonic θα συνεισφέρει με τεχνολογίες που σχετίζονται με μπαταρίες υψηλής χωρητικότητας και απόδοσης, με τη μαζικοποίησή τους σε επίπεδο παραγωγής, καθώς και με τη ευρεία πελατειακή της βάση εντός και εκτός Ιαπωνίας.

Με τον τρόπο αυτό, η κοινοπραξία στοχεύει να καταστεί ηγέτης σε παγκόσμιο επίπεδο στον τομέα της εξέλιξης και κατασκευής μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Η κοινοπραξία ανάμεσα στις δύο εταιρείες θα αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά με απτό έργο από τα τέλη του 2020, όπως επίσημα ανακοινώθηκε. Σε αυτή, η Toyota θα ελέγχει το 51% του μετοχικού σχήματος και η Panasonic το υπόλοιπο 49%.

Σύμφωνα με τις δύο εταιρείες, σε κατασκευαστικό επίπεδο η κοινή δράση θα λαμβάνει χώρα στην Ιαπωνία και στην Dalian της Κίνας. Στην κοινοπραξία θα απασχολούνται περί τους 3.500 εργαζομένους που θα προέρχονται και από τις δύο πλευρές.

Όπως κατέστη γνωστό, τα προϊόντα που θα παράγονται από την κοινή επιχείρηση θα διατίθενται  - σε πρώτη φάση - σε διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω της Panasonic._Χ.Α.