Ο Gordon Murray αποκαλύπτει σήμερα τη διάδοχο της εμβληματικής McLaren F1. Με άλλα λόγια, τη νέα και τριθέσια T.50, η οποία υπόσχεται να φέρει τα πάνω κάτω στον τομέα της αεροδυναμικής – και όχι μόνο.

O Gordon Murray, ο σχεδιαστής της εμβληματικής McLaren F1, ξαναχτυπά προετοιμάζοντας με πυρετώδεις ρυθμούς τη νέα, τετράτροχη δημιουργία του. Ο λόγος για την T.50, ένα hypercar που υπόσχεται να ανατρέψει τα δεδομένα στην κατηγορία ποντάροντας στην καινοτομία, στην υψηλή αεροδυναμική απόδοση, αλλά και στις «πατροπαράδοτες» και ίσως ξεχασμένες πλέον αρετές των αυτοκινήτων του είδους. Όπως είναι, για παράδειγμα, το χαμηλό βάρος και τα προηγμένα υλικά.

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει ο δημιουργός του αυτοκινήτου, η νέα T.50 βρίσκεται αυτή τη στιγμή «σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης» θέτοντας ως στόχο να είναι έτοιμη προς διάθεση στις αρχές του 2022. Δυστυχώς, δεν θα πρόκειται για ένα μοντέλο «ευρείας κλίμακας», μιας και η Gordon Murray Automotive δεν σκοπεύει να το κατασκευάσει σε περισσότερα από 100 μόλις πολιτικά αντίτυπα της Τ.50, συν επιπλέον 25 που θα χρησιμοποιηθούν σε επιλεγμένες αγωνιστικές διοργανώσεις.

GMA T.50

Όπως είναι προφανές, ο αριθμός «50» στην ονομασία του αυτοκινήτου έρχεται να τιμήσει τις πέντε δεκαετίες προσφοράς του δημιουργού και σχεδιαστή του μοντέλου στον κόσμο της αυτοκίνησης, αποτελώντας εν πολλοίς το μοντέλο-διάδοχο της εμβληματικής McLaren F1.

Η μηχανολογική εξέλιξη της T.50, καθώς και o σχεδιασμός του εντός και εκτός, έχουν πραγματοποιηθεί από την Gordon Murray Design. Θα κατασκευαστεί δε στο Ην. Βασίλειο από την Gordon Murray Automotive, μία νέα εταιρεία που εγκαινίασε τις λειτουργίες της για πρώτη φορά στα τέλη του 2017.

Η GMA Τ.50 θα είναι το ελαφρύτερο υπερ-αυτοκίνητο στο είδος του (το συνολικό του βάρος δεν θα υπερβαίνει τα 980 κιλά) διαθέτοντας παράλληλα και «την πιο προηγμένη αεροδυναμική από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο δρόμου». Το συνολικό δε μήκος της θα είναι 4,38 μ. και το πλάτος του 1,85 μ., γεγονός που το καθιστά μικρότερο από μία Porsche 911.

GMA T.50

Ο κινητήρας που θα την κινεί θα είναι ένας «ελαφρύς V12 κινητήρας με φυσική αναπνοή», ο οποίος θα έχει χωρητικότητα 3.980 κ.εκ. αλλά και τη δυνατότητα περιστροφής έως τις 12.400 σ.α.λ., αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 650 ίππων στις 12.100 σ.α.λ. και ροπή 450 Nm. Ο κατασκευαστής του δεν είναι άλλος από την Cosworth Powertrain. Όντας εγκατεστημένος στο κέντρο του αμαξώματος, ο τελευταίος θα συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων της Xtrac, το οποίο θα μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς.

«Δεν έχω απολύτως καμία διάθεση να κυνηγήσω ρεκόρ τελικής ταχύτητας ή επιταχύνσεων. Το επίκεντρό μας είναι, αντ 'αυτού, να προσφέρουμε την πιο αγνή και εμπειρία οδήγησης σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο supercar που κατασκευάστηκε ποτέ - να είστε σίγουροι όμως ότι το Τ.50 θα είναι γρήγορο», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Gordon Murray.

Η νέο T.50 θα είναι, όπως και η θρυλική McLaren F1, ένα τριθέσιο supercar.

Η σημαντικότερη, εντούτοις, καινοτομία της Τ.50 έγκειται στην αεροδυναμική της απόδοση. Και συγκεκριμένα στον τομέα της εκμετάλλευσης του φαινομένου ground effect. Όπως έχει αποκαλυφθεί, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο πρωτοποριακός τρόπος διαχείρισης της ροής αέρα στο κάτω τμήμα της κατασκευής, καθώς και η παρουσία στο πίσω μέρος ενός ανεμιστήρα(!) με διάμετρο 400 χλστ. – κάτι που εφάρμοσε ο Βρετανός σχεδιαστής στο μονοθέσιο ΒΤ46Β της Brabham.

GMA T.50

Σύμφωνα με τον Gordon Murray το αεροδυναμικό set-up της Τ.50 θα έχει έξι διαφορετικές ρυθμίσεις, εκ των οποίων οι δύο θα είναι αυτόματες (Braking Mode, που θα φρενάρει την Τ.50 «νωρίτερα» έως και 10 μέτρα από τα 240 χλμ./ώρα και Auto Mode) και οι υπόλοιπες τέσσερις επιλέξιμες από τον ίδιο τον οδηγό. Η μία από αυτές τις ρυθμίσεις είναι η Sreamline, η οποία θα ενδείκνυται για οδήγηση με μικρότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις (-10%) και χαμηλότερη κατανάλωση, η δεύτερη η High Downforce, η οποία θα είναι η ιδανική επιλογή για χρήση στην πίστα (+30% μεγαλύτερη κάθετη δύναμη), ενώ η πιο σκληροπυρηνική θα είναι η Vmax, στην οποία θα «συμβάλει» μια μίζα/γενήτρια των 48V που θα αυξάνει τη μέγιστη ισχύ κατά 30 περίπου ίππους για 3 λεπτά. Το τελευταίο πρόγραμμα θα είναι το Test Mode, όπως επίσημα ανακοινώθηκε.

Σύμφωνα με σημερινές επίσημες δηλώσεις της GMA, αρωγός στην προσπάθεια εξέλιξης της T.50 στον τομέα της αεροδυναμικής θα είναι η Racing Point Formula One Team, η οποία θα «δανείσει» από τον προσεχή κιόλας Μάιο στην εταιρεία του Gordon Murray την αεροδυναμική σήραγγα που διατηρεί στο Silverstone της Μ. Βρετανίας.

Ταυτόχρονα με όλα τα παραπάνω, η Gordon Murray Automotive αποκάλυψε σήμερα και τη μορφή του πίσω μέρους της νέας Τ.50 – τα υπόλοιπα αναμένεται να αποκαλυφθούν τον προσεχή Μάιο._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, πρώτου αγώνα του φετινού WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά