Επικαιρότητα Κόσμος

T.50s, η αγωνιστική έκδοση της Gordon Murray T.50

Η Gordon Murray Automotive αποκαλύπτει την T.50s, την αγωνιστική έκδοση της T.50, η οποία θα παραχθεί σε μόλις 25 αντίτυπα και προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα.

Με όλα τα αντίτυπα δρόμου της νέας T.50, της νέας δημιουργίας της Gordon Murray Automotive, να έχουν ήδη πουληθεί, η βρετανική εταιρεία του δημιουργού της εμβληματικής McLaren F1 έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα τις πρώτες πληροφορίες, καθώς και μία μόλις φωτογραφία, της αγωνιστικής εκδοχής του μοντέλου που διαθέτει –προς ώρας- την κωδική ονομασία T.50s.

Σύμφωνα με τον δημιουργό της Τ.50s, το κόστος κάθε αντιτύπου της (η παραγωγή θα περιοριστεί στα μόλις 25 «κομμάτια») θα ανέλθει στα 3,1 εκατ. στερλίνες, και μάλιστα χωρίς φόρους, με το ελαφρωμένο αμάξωμα να ζυγίζει μόλις 890 κιλά – ήτοι 94 λιγότερα σε σχέση με την έκδοση δρόμου. Σημείο αναφοράς στο σχεδιασμό της Τ.50s αποτελεί το εντυπωσιακό αεροδυναμικό βοήθημα σχήματος Δ στο πίσω μέρος, το οποίο έχει μήκος 1.758 χλστ. και «συνεργάζεται» με τον ανεμιστήρα των 400 χλστ., συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη κάθετης δύναμης της τάξης των 1.500 κιλών, αριθμός που αντιστοιχεί στο 170% του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου.

Το delta-wing, το οποίο συνδυάζεται με το ανασχεδιασμένο πάτωμα, το νέο εμπρός splitter και τους ρυθμισμόζομενους διαχύτες αέρα, αντλεί την έμπνευσή του από την εμπρόσθια πτέρυγα του μονοθεσίου BT52 της Brabham με το οποίο η ομάδα συμμετείχε στο Π.Π. της F1 τα 1983. Σε αντίθεση με την έκδοση δρόμου που διαθέτει 6 διαφορετικά modes στον τομέα της αεροδυναμικής, η T.50s «λειτουργεί» μόνιμα αξιοποιώντας το πρόγραμμα High Downforce, στο οποίο ο οπίσθιος ανεμιστήρας περιστρέφεται μόνιμα στις 7.000 σ.α.λ. καθαρίζοντας τον αέρα στο άνω και κάτω τμήμα του. Σύμφωνα με την Gordon Murray Automotive, η T.50s αναπτύσσει κατά το φρενάρισμα επιτάχυνση της τάξης των 2,5-3,0G.

O V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας της Cosworth έχει στην T.50s υψηλότερη απόδοση που ξεπερνά τους 700 ίππους διαθέτοντας πάνω από 50 «πειραγμένα» επιμέρους μέρη, όπως οι διαφοροποιημένοι εκκεντροφόροι και κεφαλή, η υψηλότερη σχέση συμπίεσης καθώς και το νέο σύστημα εξαγωγής. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι με την αύξηση της ταχύτητας κίνησης της T.50s, το σύστημα ram-air που βρίσκεται εγκατεστημένο στην οροφή είναι σε θέση να προσφέρει στην αγωνιστική κατασκευή επιπλέον 30 ίππους.

Νέο είναι και το κιβώτιο, το οποίο φέρει την ονομασία Instantaneous Gearchange System (IFS) και την κατασκευαστική υπογραφή της Xtrac διαθέτοντας διαφοροποιημένες σχέσεις και paddles για την αλλαγή τους, αντί για τον παραδοσιακό επιλογέα της έκδοσης παραγωγής. Από εκεί και πέρα, οι σφυρήλατες ζάντες από μαγνήσιο «ντύνονται» με ελαστικά Cup Sport 2 της Michelin, ενώ χαμηλότερο κατά 40 χλστ. είναι το ύψος της ανάρτησης σε σχέση με την έκδοση «βόλτας».

Στο εσωτερικό της T.50s, η εστίαση βρίσκεται στην απόδοση. Η… απογυμνωμένη καμπίνα στερείται των παραδοσιακών οργάνων, του κλιματισμού, του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, των αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα καθώς και κάθε είδους επένδυσης. Και εδώ, ο οδηγός κάθεται στο κέντρο, αυτή τη φορά όμως σε ένα νέο αγωνιστικό κάθισμα από ανθρακονήματα εξοπλισμένο με ζώνες 6 σημείων. Στα αριστερά του οδηγού, απομένει μόνο μία θέση που επιτρέπει την φιλοξενία ενός συνοδηγού. Από εκεί και πέρα, το τιμόνι υιοθετεί έναν ορθογώνιο σχεδιασμό κατά τα πρότυπα των μονοθεσίων της F1.

Όπως ανακοινώθηκε η κατασκευή των 25 αγωνιστικών αντιτύπων της GMA T.50 θα ξεκινήσει στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου