Μια χρονιά χωρίς σημαντικές ανακατατάξεις και με τους συνήθεις… υπόπτους να πρωταγωνιστούν στον εμπορικό στίβο της γηραιάς ηπείρου.

Παρά την οικονομική αβεβαιότητα που και αυτή τη χρονιά επικρατεί στις κατά τόπους αγορές της Ευρώπης, η αγορά αυτοκινήτου δεν έδειξε να πτοείται ακολουθώντας κατά τη διάρκεια των 11 πρώτων μηνών μια ανοδική πορεία που αναμένεται να σταθεροποιηθεί σε σχέση με εκείνη του 2016 κοντά στο 5%. Φυσικά, όσο… βαρετό κι αν ακούγεται πλέον, τα SUV αποτέλεσαν τον βασικό πρωταγωνιστή της εμπορικής σκηνής της Ευρώπης καταλαμβάνοντας μερίδιο που αγγίζει το 32%. Ναι, ένα στα τρία αυτοκίνητα που πωλήθηκαν φέτος στη Ευρώπη είναι SUV. Ας δούμε λοιπόν εν τάχει τους 10 καλύτερους… αθλητές της ευρωπαϊκής αγοράς, όπως αυτοί καταγράφονται στα στατιστικά στοιχεία πωλήσεων της Jato Dynamics.

VW Golf – 445.206

Καμία έκπληξη, μιας και το VW Golf ανέκαθεν αποτελούσε έναν από τους δυνατότερους εμπορικούς παίχτες της ευρωπαϊκής αγοράς. Κατά τη διάρκεια των 11 πρώτων μηνών, το μικρομεσαίο μοντέλο της VW ανεδείχθη best seller μοντέλο στις αγορές της Αυστρίας, του Βελγίου, της Γερμανίας, του Λουξεμβούργου και της Νορβηγίας. Παρά την επιτυχία του, οι ιθύνοντες της VW είδαν τις συνολικές πωλήσεις του να πέφτουν κατά 2% σε σχέση με εκείνες της αντίστοιχης περιόδου του 2016.

Renault Clio – 298.990

Ο ηγέτης των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων σε Γαλλία, Ολλανδία και Πορτογαλία, κατάφερε μέσα στο 2017 να αυξήσει την εμπορική του επιρροή σε σχέση με το 2016 κατά σχεδόν 6%. Και αυτό είναι σίγουρα μια μεγάλη επιτυχία για τη Renault που βλέπει το «μικρό» Clio να συνεχίζει τον εμπορικό του καλπασμό και την ίδια να καθιερώνεται ως η Νο2 αυτοκινητοβιομηχανία στη γηραιά ήπειρο.

VW Polo – 255.370

Μια αξιοσημείωτη επίδοση για ένα μοντέλο που τελούσε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2017 σε καθεστώς αντικατάστασης. Βέβαια, το γεγονός αυτό είχε άμεσο αντίκτυπο στις απόλυτες επιδόσεις του στις κατά τόπου αγορές, οι οποίες συρρικνώθηκαν μέσα στο 2017 κατά 10% σε σχέση με πέρσι. Ενδεικτικό είναι το γεγονός επίσης πως το «παλιό» πλέον Polo δεν κατάφερε να καταλάβει καμία πρωτιά σε κάποια από τις αγορές της γηραιάς ηπείρου μέσα στη χρονιά που φεύγει.

Ford Fiesta – 237.770

Πρόκειται για το δημοφιλέστερο μοντέλο της Ford στην Ευρώπη και παραδοσιακά τον πρωταγωνιστή στην αγορά της Μ. Βρετανίας. Και το Fiesta έπεσε θύμα της ηλικίας του, όπως και το Polo, καθώς οι πωλήσεις του μέσα στο 2017 έπεσαν κατά 14% σε σχέση με εκείνες του 2016. Ωστόσο, το λανσάρισμα της νέας γενιάς ήδη δείχνει πως το σούπερ μίνι της Ford θα καταφέρει να ανακάμψει απειλώντας στα ίσια τον ανταγωνιστή του από το Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας.

Nissan Qashqai – 230.860

Το μοντέλο-ορόσημο της Nissan οδηγεί το χορό στην κατηγορία των SUV αυτοκινήτων. Παρά το γεγονός ότι και αυτό τελούσε σε καθεστώς αντικατάστασης έως και τον περασμένο περίπου Σεπτέμβριο, το Qashqai κατάφερε να αυξήσει την εμπορική του επιρροή μέσα στο 2017 κατά 7%. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι το ιαπωνικό SUV κατάφερε να καταταγεί πρώτο στη Λετονία, τρίτο σε Δανία, Φινλανδία και Ιρλανδία και τέταρτο στη Μ. Βρετανία, όπου και κατασκευάζεται.

Peugeot 208 – 225.198

Πρώτο στη Δανία και δεύτερο στις αγορές της Γαλλίας και της Πορτογαλίας, το Peugeot 206 αποτελεί μια διαχρονική αξία στην κατηγορία, παρά το γεγονός ότι φέτος οι πωλήσεις του εμφανίζονται μειωμένες σε σχέση με εκείνες του 2016 κατά 2,4%. Χάρη και στο «206», η Peugeot κατοχύρωσε ως μάρκα την τέταρτη θέση ανάμεσα στο σύνολο των κατασκευαστών στη γηραιά ήπειρο.

Opel Corsa – 221.497

Με ένα στα πέντε αυτοκίνητα να ανήκουν στην κατηγορία των σούπερ μίνι αυτοκινήτων, η παρουσία του Opel Corsa στην έβδομη θέση κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Σε γενικές γραμμές, το γερμανικό «μικρό» κατάφερε να κρατήσει τις εμπορικές του δυνάμεις μέσα στο 2017 εμφανίζοντας οριακή κάμψη της τάξη του 0,3%. Με διαφορά λιγότερη από 4.000 «κομμάτια» από το «206», η μάχη για την 6η θέση της γενικής κατάταξης παραμένει ανοιχτή μέχρι το νήμα.

VW Tiguan – 218.238

Ένα ακόμα παράδειγμα ότι τα SUV… ζουν και βασιλεύουν. Το μήνα Νοέμβριο, μάλιστα, το Tiguan κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις του κατά 30% σε σχέση με εκείνες του αντίστοιχου μήνα του 2016 –μόνο το Peugeot 3008 κατάφερε να το προσπεράσει σε ρυθμό, καθώς τον 11ο μήνα του τρέχοντος έτους το γαλλικό SUV διπλασίασε τις πωλήσεις του. Ωστόσο, η κόντρα του με το ομόσταυλο Occtavia για την 8η θέση μένει ανοιχτή έως το τέλος της χρονιάς.

Skoda Octavia – 214.329

Μπορεί το μικρο-μεσαίο οικογενειακό μοντέλο της Skoda να κατέκτησε την κορυφή των πωλήσεων σε Τσεχία, Κροατία, Εσθονία, Φινλανδία, Πολωνία και… Ελβετία, παρ’ όλα αυτά περιορίζεται στην ένατη θέση της κατάταξης. Στην κατηγορία του, η οποία συρρικνώθηκε το 2017 κατά μόλις 1%, το Octavia παίρνει την πέμπτη θέση, με τις πωλήσεις του τον μήνα που πέρασε να βελτιώνονται κατά 2,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016.

Opel Astra – 204.742

Το Astra είναι το δεύτερο μοντέλο της Opel στο ευρωπαϊκό Top 10, ωστόσο η επίδοσή του είναι κάτω από… μισή σε σχέση με εκείνη του πρωταγωνιστή του, VW Golf. Στην αγορά της Μ. Βρετανίας, το Vauxhall Astra είναι μόλις έκτο σε δημοτικότητα, ενώ στο σύνολο των 11 πρώτων μηνών οι πωλήσεις του στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς έχουν καμφθεί κατά 11,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016._Χ.Α.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά