Επικαιρότητα Κόσμος

Τα μυστικά της αεροδυναμικής της νέας Porsche 911 Turbo S

Δεν είναι μόνο η διαβολική ισχύς που καθιστά συναρπαστική την κορυφαία έκδοση Turbo S της σύγχρονης Porsche 911, αλλά και οι κορυφαίες της επιδόσεις στον τομέα της αεροδυναμικής.

Η υιοθέτηση σημαντικών καινοτομιών στον τομέα της αεροδυναμικής στο «σώμα» της «911» χρονολογείται ήδη από το 1971 όταν η Porsche εγκατέστησε για πρώτη φορά στην έκδοση S ένα εμπρός σπόιλερ το οποίο κατεύθυνε τον αέρα κάτω από το αμάξωμα, αλλά και ένα τμήμα του στα πλάγια, αυξάνοντας έτσι την αρνητική άντωση στο εμπρός μέρος. Ένα χρόνο αργότερα, η καθαρόαιμη Carrera 2.7 RS αποκτά στο πίσω μέρος το χαρακτηριστικό duck tail, ενώ το 1975 η Porsche εξοπλίζει την πρώτη 911 Turbo με σταθερή πίσω πτέρυγα, το περίβλημα της οποίας ήταν κατασκευασμένο από πολυουρεθάνη.

Porsche 911 Turbo S

Το 1989, η 911 (964) Carrera 4 ήταν το πρώτο μοντέλο του Γερμανού κατασκευαστή από το Zuffenhausen το οποίο εφοδιάζονταν με ηλεκτρικά αναδιπλούμενη πίσω αεροτομή, στοιχείο που αποτέλεσε τον προπομπό των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων που είδαμε για πρώτη φορά στην 911 Turbo, το 2014. Και πλέον και στην σύγχρονη 911 Turbo S. Το προηγμένο μάλιστα πακέτο Porsche Active Aerodynamics (PAA) της τελευταίας έχει την ικανότητα να προσαρμόζει τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος στα εκάστοτε οδηγικά σενάρια (drive modes), σε συνδυασμό με την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου.

Porsche 911 Turbo S

«Κανένα άλλο σπορ αυτοκίνητο δεν αντιδρά σε διαφορετικές καταστάσεις με τέτοια ευελιξία, όπως η νέα 911 Turbo S. Ως μηχανικοί αντιμετωπίσαμε βέβαια το γνωστό δίλημμα: να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο με χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας, ώστε να έχουμε τη βέλτιστη μέγιστη ταχύτητα και χαμηλή κατανάλωση, ή ένα αυτοκίνητο που να παράγει υψηλή κάθετη δύναμη, ώστε το τελευταίο να προσφέρει δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά;», εξηγεί ο Thomas Wiegand, επικεφαλής του τμήματος αεροδυναμικής εξέλιξης στην Porsche. «Το PAA λύνει το πρόβλημα ανάμεσα στους διαφορετικούς αυτούς στόχους υποστηρίζοντας τις διαφορετικές απαιτήσεις και ανάγκες.»

Porsche 911 Turbo S

Στη σύγχρονη 911 Turbo S τα ενεργά πτερύγια ψύξης στο εμπρός μέρος είναι νέα σε σχέση με εκείνα της προηγούμενης εκδοχής του μοντέλου. Μαζί με το ενεργό χείλος του μπροστινού σπόιλερ και την πίσω αεροτομή που εκτείνεται σε διάφορες θέσεις, το κορυφαίο προς το παρόν μοντέλο της οικογένειας «911» διαθέτει τρία στο σύνολο ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα. Σε σχέση με τις προκαθορισμένες διαμορφώσεις του συστήματος στη νέα 911 Turbo S, το πακέτο Porsche Active Aerodynamics προσφέρει πλέον τρεις επιλογές, καθώς πέραν των PAA Speed ​​και PAA Performance, διαθέσιμη είναι πλέον και η Eco.

Porsche 911 Turbo S

Μέρος του PAA είναι και η λειτουργία Wet Mode, η οποία «μετατοπίζει» την αεροδυναμική απόδοση στον πίσω άξονα της 911 Turbo S, για μεγαλύτερη σταθερότητα στο βρεγμένο. Την ίδια στιγμή, το σύστημα παρέχει τη δυνατότητα αύξησης της αεροδυναμικής αντίστασης ώστε να μειωθεί η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου σε περίπτωση πέδησης εκτάκτου ανάγκης από υψηλές ταχύτητες κίνησης. Επίσης, το PAA αξιοποιείται για τη μεταβολή της ροής του αέρα γύρω από το όχημα όταν η οροφή ή η μαλακή αναδιπλούμενη στην έκδοση Cabriolet είναι ανοιχτές. Ως εκ τούτου, οι διαφορετικές αεροδυναμικές διαμορφώσεις που παρέχονται ανέρχονται στις οκτώ, με κάθε μια να εξασφαλίζει τα επιθυμητά ανά περίσταση αποτελέσματα.

Porsche 911 Turbo S

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, το νέο εμπρός σπόιλερ, σε συνδυασμό με την ανασχεδιασμένη πίσω αεροτομή, έχουν επιφέρει την αύξηση της κάθετα παραγόμενης δύναμης κατά 15% σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς – στον πίσω άξονα και με το πρόγραμμα Sport Plus ενεργοποιημένο, η μέγιστη τιμή της φτάνει πλέον στα 170 κιλά. Σε ότι αφορά στο συντελεστή οπισθέλκουσας, η νέα 911 Turbo S έχει να επιδείξει διάφορες τιμές, ανάλογα με την αεροδυναμική διαμόρφωση του PAA – η καλύτερη όλων είναι η 0,33, όταν τα εμπρός πτερύγια είναι κλειστά και αναδιπλωμένο τόσο το εμπρός σπόλιερ όσο και η πίσω πτέρυγα.

Τα εμπρός πτερύγια…

…είναι ενεργά και βρίσκονται στις άκρες της «ποδιάς» του αυτοκινήτου προσαρμόζοντας τη θέση τους ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις. Σύμφωνα με την Porsche, ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας είναι υπεύθυνο για την επίτευξη της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ των εκάστοτε απαιτήσεων στον τομέα της ψύξης, της ηλεκτρικής ισχύος που απαιτείται για τη λειτουργία του βεντιλατέρ του ψυγείου και του οφέλους των πτερυγίων ψύξης στον τομέα της αεροδυναμικής. Ως αποτέλεσμα, τα πτερύγια παραμένουν όσο το δυνατόν πιο κλειστά έως τα 70 χλμ./ώρα προσφέροντας σημαντικά οφέλη στον τομέα της κατανάλωσης στην καθημερινή οδήγηση.

Porsche 911 Turbo S

Με ταχύτητα από 150 χλμ./ώρα και άνω, τα πτερύγια ανοίγουν με γραμμικό τρόπο για να επιτευχθεί η βέλτιστη αεροδυναμική ισορροπία στις υψηλές ταχύτητες. Προτεραιότητα εδώ δίνεται επίσης στο driving mode που έχει επιλέξει ο οδηγός, με τα εν λόγω πτερύγια ψύξης να ανοίγουν στα προγράμματα Sport, Sport Plus και Wet, καθώς και όταν το Porsche Stability Management (PSM) είναι απενεργοποιημένο ή ο οδηγός έχει πατήσει το σχετικό μπουτόν για την έκταση των σπόλιερ.

Porsche 911 Turbo S

...το εμπρός σπόιλερ...

Πρόκειται για ένα ακόμα ενεργό αεροδυναμικό βοήθημα στη νέα 911 Turbo S, το οποίο έχει αναβαθμιστεί αισθητά σε σχέση με το παρελθόν. Πιο συγκεκριμένα, η ωφέλιμη επιφάνεια του εν λόγω «εξαρτήματος» έχει αυξηθεί σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, ενώ μικρότερος είναι ο πλέον ο χρόνος που απαιτείται για την έκταση ή την αναδίπλωσή του. Το εμπρός σπόιλερ, το οποίο προσαρμόζει τη θέση του με τη βοήθεια τριών ανεξάρτητων ενεργοποιητών (σ.σ.: οι δύο εξωτερικοί λειτουργούν πάντα ταυτόχρονα), είναι κατασκευασμένο από εύκαμπτο πλαστικό (ελαστομερές) έτσι ώστε το μεσαίο τμήμα του να μπορεί να πάρει όλες τις θέσεις όταν τα εξωτερικά βρίσκονται εκτεταμένα.

Porsche 911 Turbo S

Στη βασική διαμόρφωση, το χείλος του σπόιλερ είναι πλήρως «μαζεμένο» και στερεώνεται στη θέση του από την προφόρτιση του ελαστομερούς καθώς και από μαγνήτες που βρίσκονται στο κάτω μέρος της 911 Turbo S. Στη θέση Speed, εκτείνονται μόνο οι δύο εξωτερικές περιοχές του χείλους, ώστε περισσότερος αέρας να διοχετεύεται γύρω από το «σώμα» του αυτοκινήτου μειώνοντας έτσι τα φαινόμενα ανύψωσης του εμπρός άξονα στις υψηλές ταχύτητες. Τέλος, στη θέση Performance και τα τρία τμήματα του χείλους είναι εκτεταμένα, αυξάνοντας τη μέγιστη δύναμη στον μπροστινό άξονα. Τέλος, το ενεργό εμπρός σπόιλερ αυξάνει και τη γωνία του εμπρός προβόλου, με την απόσταση από το έδαφος να είναι υψηλότερη στη βασική διαμόρφωση, προσφέροντας έτσι ένα σημαντικό πλεονέκτημα κατά το πέρασμα του αυτοκινήτου από σαμαράκια.

Porsche 911 Turbo S

…και η πίσω αεροτομή

Η πίσω πτέρυγα ζυγίζει 440 gr λιγότερο από την αντίστοιχη του προηγούμενης 911 Turbo, διαθέτοντας ωστόσο 8% μεγαλύτερη για την περίσταση επιφάνεια. Η δομή της αποτελείται από μια άνω πλευρά με δύο στρώσεις πλαστικού ενισχυμένου με ίνες άνθρακα και μια κάτω πλευρά με ένα στρώμα από ενισχυμένο με ίνες γυαλιού πλαστικό. Η λειτουργία της δε γίνεται ηλεκτρικά και πραγματοποιείται ανάλογα με την ταχύτητα και το επιλεχθέν ανά περίπτωση driving mode.

Porsche 911 Turbo S

Στη θέση Eco, η πίσω πτέρυγα είναι «κλειστή» για ένα μεγαλύτερο, σε σχέση με το παρελθόν, εύρος ταχυτήτων, ενώ στο Performance II, η τελευταία διαθέτει μικρότερο χείλος προσβολής σε ταχύτητες άνω των 260 χλμ./ώρα, για μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις αλλά και για μείωση του φορτίου που ασκείται στους τροχούς του πίσω άξονα.  Τέλος, στη λειτουργία Wet η πίσω πτέρυγα βρίσκεται σε έκταση, και σε συνδυασμό με τη θέση του εμπρόσθιου σπόλιερ, η αεροδυναμική ισορροπία «μετατοπίζεται» προς τον πίσω άξονα για περισσότερη σταθερότητα στο βρεγμένο.

Δείτε στη συνέχεια όλα τα διαθέσιμα σενάρια λειτουργίας του Porsche Active AerodynamicsPorsche 911 Turbo S

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου