30 Μάιος 2018

Τα μυστικά της αεροδυναμικής του Audi e-tron

Η γερμανική εταιρεία μας ξεναγεί στις παραμέτρους που έχουν συμβάλει τα μάλα στην κορυφαία για την κατηγορία αεροδυναμική απόδοση του επερχόμενου ηλεκτρικού της SUV: του Audi e-tron.

Audi e-tron

Το Audi e-tron, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής εταιρείας που θα παρουσιαστεί επίσημα μέσα στο καλοκαίρι και θα είναι διαθέσιμο προς πώληση στις αρχές του 2019, ξεχωρίζει για την κορυφαία αεροδυναμική του απόδοση. Αυτό τουλάχιστον επικαλούνται με νεότερη ενημέρωσή τους οι δημιουργοί του, οι οποίοι μας ξεναγούν σήμερα στα μικρά και μεγάλα… μυστικά του πολύ σημαντικού αυτού επιτεύγματος που αν μη τι άλλο επηρεάζει, όσο κανένα άλλο, την κατανάλωση ενέργειας. Και κατ' επέκταση, την αυτονομία, που για την περίσταση αναμένεται να ξεπερνά τα 400 χλμ.

Έχοντας ξοδέψει πάνω από 1.000 ώρες εξέλιξης στην ιδιόκτητη αεροδυναμική σήραγγα της Audi, το νέο e-tron που είδαμε δια ζώσης στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, έχει συντελεστή οπισθέλκουσας που δεν υπερβαίνει την τιμή 0,28. Μπορεί η επίδοση αυτή να υπολείπεται αρκετά σε σχέση με το εντυπωσιακό 0,189, για παράδειγμα, του VW XL1, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε πως εδώ μιλάμε για ένα μεγάλο σε μέγεθος και βαρύ SUV όχημα που… κανονικά θα έπρεπε να μην διακρίνεται και τόσο στον τομέα τις αεροδυναμικής.

Σημαντικό ρόλο στην ομολογουμένως πολύ καλή αεροδυναμική συμπεριφορά του e-tron διαδραματίζουν οι πρωτοποριακοί σε σχήμα και τεχνολογία εξωτερικοί καθρέπτες, οι οποίοι θα είναι διαθέσιμοι ως στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού, αποκλειστικά για τις χώρες στις οποίες είναι νόμιμη η χρήση τους. Επί τους ουσίας, πρόκειται για κάμερες, που περιορίζουν το πλάτος του αμαξώματος κατά 15 εκ. μειώνοντας τόσο τις αεροδυναμικές αντιστάσεις, όσο και το θόρυβο που παράγεται από αυτές στις υψηλές ταχύτητες κίνησης. Όπως μας πληροφορεί η Audi, ο οδηγός θα μπορεί να δει σε απεικόνιση τα οχήματα ή αντικείμενα που βρίσκονται πίσω και στο πλάι μέσω μιας OLED οθόνης. Μάλιστα, οι κάμερες-καθρέπετες θα έχουν τρία προγράμματα λειτουργίας, τα highway driving, turning και parking.

Στον τομέα της αεροδυναμικής σημαντική είναι η συμβολή και της αερανάρτησης που χαμηλώνει το αμάξωμα έως και 26 χλστ. σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα. Επίσης, το πάτωμα του αυτοκινήτου είναι πλήρως καλυμμένο από αλουμινένια πάνελ, τα σημεία στήριξης των οποίων είναι διαμορφωμένα ακριβώς όπως η επιφάνεια μιας μπάλας του… γκολφ για ακόμα πιο ομαλή ροή του αέρα. Οι αεροδυναμικές αντιστάσεις στο e-tron μειώνονται, επίσης, με την ελεγχόμενη ροή ψυχρού αέρα στο «προσωπείο» του αυτοκινήτου, καθώς στη μάσκα Sngleframe του μοντέλου έχουν ενσωματωθεί δύο περσίδες που ελέγχονται ηλεκτρονικά, ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης.

Από εκεί και πέρα, η απαραίτητη βελτιστοποίηση έγινε ακόμα και στο σχήμα των 19άρηδων τροχών, ούτως ώστε να… προεξέχουν όσο το δυνατόν λιγότερο. Η ίδια τακτική ακολουθήθηκε και με τα ελαστικά διαστάσεων 255/55, τα οποία εμφανίζουν μειωμένη αντίσταση κατά την κύλιση._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Audi e-tron
  • Audi e-Tron
  • Audi e-tron
  • Audi e-tron
Ετικέτες: