Επικαιρότητα Κόσμος

Τα plug-in υβριδικά μοντέλα της Audi

Η Audi προσφέρει ίσως τη μεγαλύτερη και συνεχώς διευρυνόμενη γκάμα plug-in υβριδικών εκδόσεων, τόσο σε compact αμαξώματα, όσο και σε μεγάλα μοντέλα...

Η Audi εστιάζει σε τρεις στόχους την τεχνολογία των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων: απροβλημάτιστη εμπειρία ηλεκτρικής οδήγησης, εύκολη διαχείριση φόρτισης και υψηλή χρηστικότητα στην καθημερινή οδήγηση. Τα plug-in υβριδικά μοντέλα (PHEV) της Audi εξοπλίζονται με ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει έως και 105 kW (143 PS), ανάλογα με το μοντέλο. Αυτό εξασφαλίζει πλήρως ηλεκτρική λειτουργία σε μεγάλο εύρος ταχυτήτων και σε διαφορετικές καταστάσεις οδήγησης. Η εξελιγμένη διαχείριση κινητήρα των PHEV μοντέλων της Audi παρέχει τη βάση για συχνή και συνεχή ηλεκτρική οδήγηση. Το έξυπνο σύστημα διαχείρισης κινητήρα ελέγχει την αλληλεπίδραση του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αποφασίζει πότε το αυτοκίνητο θα λειτουργεί σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία, πότε θα ανακτηθεί ενέργεια ή πότε το αυτοκίνητο θα ρολάρει με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης απενεργοποιημένο και πότε αυτός θα ενεργοποιηθεί εκ νέου. Η χρήση διαφόρων αισθητήρων καθώς και δεδομένων και πληροφοριών διαδρομής για τον έλεγχο κίνησης, είναι απαραίτητη για έξυπνη διαχείριση κινητήρα, μεγάλα τμήματα ηλεκτρικής οδήγησης και υψηλή ενεργειακή απόδοση. Μετρημένα σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, τα PHEV μοντέλα της Audi επιτυγχάνουν ηλεκτρική αυτονομία έως και 59 χιλιόμετρα.

AUDI PLUG-IN HYBRID PHILOSOPHY

Η διαχείριση φόρτισης είναι ο δεύτερος πυλώνας της ανάπτυξης PHEV μοντέλων για την Audi. Η χωρητικότητα φόρτισης των μεσαίων και μεγάλων PHEV μοντέλων της Audi φτάνει έως και 7,4 kW, με την επαναφόρτιση της μπαταρίας –από άδεια– να ολοκληρώνεται σε περίπου 2,5 ώρες. Αυτή η περίοδος φόρτισης είναι ιδανική για το τυπικό προφίλ χρήστη ενός PHEV: καθιστά δυνατή την εύκολη και γρήγορη φόρτιση του αυτοκινήτου, μία ή δύο φορές την ημέρα, είτε στο σπίτι είτε στην εργασία. Εκτός από το σύστημα φόρτισης Compact με καλώδιο για οικιακές και βιομηχανικές πρίζες, ο βασικός εξοπλισμός όλων των μοντέλων PHEV της Audi περιλαμβάνει καλώδιο Mode-3 με βύσμα Type-2 για δημόσιους σταθμούς φόρτισης.

AUDI PLUG-IN HYBRID PHILOSOPHY

Η υψηλή χρηστικότητα στην καθημερινή οδήγηση προϋποθέτει τους δύο πρώτους στόχους: συχνή κίνηση σε ηλεκτρική λειτουργία και εύκολη διαχείριση φόρτισης, παράλληλα με διατήρηση των ωφέλιμων χώρων που απαιτεί ο χρήστης από το αυτοκίνητό του. Οι μηχανικοί της Audi πέτυχαν εξοικονόμηση χώρου και συμπαγή ενσωμάτωση των μπαταριών στο δάπεδο κάτω από το χώρο αποσκευών των PHEV μοντέλων της. Το δάπεδο είναι μεν ελαφρώς ανυψωμένο σε σύγκριση με τα συμβατικά μοντέλα, αλλά δεν περιλαμβάνει κάποιο ενοχλητικό σκαλοπάτι. Αυτό δημιουργεί ένα επίπεδο, πλήρως και αποτελεσματικά χρηστικό δάπεδο.

AUDI A8 L 60 TFSI e

Προς το παρόν, το PHEV χαρτοφυλάκιο της Audi περιλαμβάνει τις σειρές μοντέλων A6, A7, A8, Q5 και Q7. Με τα PHEV μοντέλα A6, A7, Q5 και Q7, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια άνετη παραλλαγή και μια έκδοση που διαθέτει μια πιο σπορ διαμόρφωση με υψηλότερη χωρητικότητα συστήματος, στάνταρ τη γραμμή εξοπλισμού S line και πιο σφικτή ανάρτηση και αντίστοιχη ρύθμιση κινητήρα. Με το A8, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μια παραλλαγή αυξημένων επιδόσεων, είτε με κανονικό μεταξόνιο είτε, στην έκδοση L, με μακρύ μεταξόνιο. Η Audi θα παρουσιάσει περισσότερα μοντέλα PHEV (επιπλέον για τα νέα Audi A3, Q8 και Q3) τους επόμενους μήνες, προσφέροντας συνολικά PHEV επιλογές σε οκτώ σειρές μοντέλων.

AUDI PLUG-IN HYBRID PHILOSOPHY

Η Audi συνδυάζει κατά περίπτωση υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες άμεσου ψεκασμού (TFSI), είτε τρίλιτρο V6 είτε τετρακύλινδρο δίλιτρο, με έναν ηλεκτροκινητήρα. Σε όλα τα plug-in υβριδικά μοντέλα, ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η υβριδική μονάδα αποτελείται από τον ηλεκτροκινητήρα και έναν συμπλέκτη που συνδέει τον κινητήρα TFSI με το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο συμπλέκτης βρίσκεται ακριβώς μπροστά από το κιβώτιο, τα Q5, A6 και A7 χρησιμοποιούν κιβώτια ταχυτήτων S tronic 7-σχέσεων και τα Q7 και A8 το 8-σχέσεων tiptronic.

AUDI PLUG-IN HYBRID PHILOSOPHY

Σε όλα τα PHEV η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, για μέγιστη πρόσφυση ακόμα και σε αντίξοες οδικές και καιρικές συνθήκες και για υψηλό επίπεδο ευελιξίας ακόμη και κατά τη σπορ οδήγηση. Τα εξακύλινδρα μοντέλα χρησιμοποιούν μόνιμη τετρακίνηση quattro ως βασικό εξοπλισμό, τα τετρακύλινδρα μοντέλα εξοπλίζονται με quattro ultra drive. Η ισχύς είναι 270 kW (367 PS) για τις τετρακύλινδρες εκδόσεις (A6, A7, Q5) και 335 kW (456 PS) για τις εξακύλινδρες παραλλαγές (Q7, A8). Ειδικά στην Ευρώπη, τα μοντέλα A6, A7 και Q5 διατίθενται και σε πιο μικρή έκδοση, με τον βενζινοκινητήρα 2.0 TFSI, με τη συνολική ισχύ να ανέρχεται σε 220 kW (299 PS). Το ρεύμα τροφοδοσίας των ηλεκτρικών κινητήρων παρέχεται από ένα σύστημα μπαταριών με υδρόψυκτες κυψέλες ιόντων λιθίου. Σε όλα τα μεσαία και μεγάλα μοντέλα, η μπαταρία 385 Volt αποθηκεύει 14,1 kWh (εξαίρεση τα 17,3 kWh στο Q7). Στα A6, A7 και A8, αποτελείται από 104 στοιχεία ενοποιημένα σε οκτώ modules. Η μπαταρία ιόντων λιθίου στο Q5 αποτελείται από πρισματικά στοιχεία. Το κύκλωμα ψύξης της μπαταρίας είναι ενσωματωμένο στο κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας που τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα και τα ηλεκτρονικά ισχύος. Τα τελευταία, μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας υψηλής τάσης σε τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα για τον ηλεκτρικό κινητήρα. Στη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, η διαδικασία αντιστρέφεται.

AUDI PLUG-IN HYBRID PHILOSOPHY

Συνδεδεμένα με τριφασικό φορτιστή AC 400 Volt με χωρητικότητα 7,4 kW, χρειάζονται περίπου 2,5 ώρες για να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία 14,1 kWh. Σε οικιακή πρίζα 230 Volt, περίπου 6,5 ώρες. Το υβριδικό σύστημα διαχείρισης των PHEV μοντέλων έχει σχεδιαστεί για μέγιστη απόδοση και άνεση και επιλέγει αυτόματα τη βέλτιστη στρατηγική λειτουργίας. Τρεις τρόποι λειτουργίας είναι διαθέσιμοι στον οδηγό: εκτός από τον στάνταρ υβριδικό τρόπο λειτουργίας Auto, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των λειτουργιών EV και Hold. Στη λειτουργία EV, το όχημα κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, εφόσον ο οδηγός δεν υπερβαίνει ένα μεταβλητό επίπεδο πίεσης στο πεντάλ γκαζιού. Η λειτουργία EV είναι η προεπιλεγμένη ρύθμιση κάθε φορά που το όχημα ξεκινά. Στη λειτουργία Hold, το σύστημα διαχείρισης κινητήρα ελέγχει το σύστημα μετάδοσης κίνησης έτσι ώστε να διατηρείται η υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, για να καταστεί δυνατή στη συνέχεια η πλήρως ηλεκτρική οδήγηση, για παράδειγμα σε αστικές περιοχές με σχετικούς περιορισμούς.

AUDI A7 SPORTBACK 55 TFSI e QUATTRO

Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το γνωστό Audi drive select για εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών comfort, efficiency, auto και dynamic, επηρεάζοντας κατ αυτόν τον τρόπο τη ρύθμιση των συστημάτων κίνησης, ανάρτησης και διεύθυνσης. Κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, ανάλογα με τη ρύθμιση, τα κατώφλια με τα οποία λειτουργούν ταυτόχρονα και τα δύο συστήματα πρόωσης διαφοροποιούνται. Στη λειτουργία dynamic, ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά όλο και περισσότερο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με την ηλεκτρική του ικανότητα, για μέγιστη δυναμική οδήγηση.

AUDI PLUG-IN HYBRID PHILOSOPHY

Τα PHEV μοντέλα της Audi διαθέτουν τα συστήματα Predictive Efficiency Assistant (PEA) και Predictive Operating Strategy (POS), που εξυπηρετούν το σκοπό της μεγιστοποίησης της χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία ιόντων λιθίου μέσω της προβλέψιμης διαχείρισης κίνησης και ανάκτησης, τροφοδοτώντας μια ποσότητα κινητικής ενέργειας πίσω στην μπαταρία. Παράμετροι και δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και της προγνωστικής διαδρομής, όπως επερχόμενα σήματα ορίων πόλης, διασταυρώσεις, κυκλικοί κόμβοι, στροφές στο δρόμο, ανοδικά και κατηφορικά τμήματα, γνωστά όρια ταχύτητας καθώς και προηγούμενα οχήματα που συλλαμβάνονται από τον αισθητήρα ραντάρ, τροφοδοτούνται στο σύστημα με στόχο την επίτευξη ομαλής κίνησης και τη μεγιστοποίηση χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας, που θεωρείται πιο «πράσινη», προκειμένου να φτάσει στον προορισμό με σχεδόν άδεια μπαταρία. Σχετικές πληροφορίες εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων και με απτική ώθηση στο πεντάλ γκαζιού, υπενθυμίζεται στον οδηγό να σηκώσει το πόδι από το γκάζι ώστε να εξοικονομηθεί ενέργεια.

Παρέχοντας απτική ανάδραση, ουσιαστικά μία στιγμιαία ανάδραση από το πεντάλ προς το πόδι του οδηγού, το ενεργό πεντάλ γκαζιού βοηθά τον οδηγό να μεγιστοποιήσει την απόδοση του στυλ οδήγησης, ενημερώνοντάς τον όταν αυτός δεν λειτουργεί το όχημα στο ηλεκτρικό φάσμα οδήγησης. Με βάση τις πληροφορίες από το Predictive Efficiency Assistant, ζητά επίσης από τον οδηγό να σηκώσει το πόδι από το γκάζι ώστε να επιτευχθεί είτε ρολάρισμα (ελεύθερη κίνηση του οχήματος) είτε ανάκτηση ενέργειας. Όσον αφορά στην ανάκτηση ενέργειας, το σύστημα κίνησης του PHEV μοιάζει με αυτό του νέου, πλήρως ηλεκτρικού Audi e-tron. Κατά τη διάρκεια της πέδησης, τα μοντέλα PHEV της Audi επανακτούν έως και 80 kW ενέργειας. Ο ηλεκτροκινητήρας χειρίζεται όλες τις μικρές επιβραδύνσεις - με άλλα λόγια, την πλειονότητα των γεγονότων φρεναρίσματος στην καθημερινή οδήγηση. Σε μέτρια γεγονότα φρεναρίσματος, ο ηλεκτροκινητήρας μοιράζεται καθήκοντα επιβράδυνσης με τα υδραυλικά φρένα τροχών, τα οποία χρησιμοποιούνται μόνα τους μόνο μετά από ένα συγκεκριμένο επίπεδο επιβράδυνσης 0,4 g. Υπάρχει σχεδόν ανεπαίσθητη μετάβαση μεταξύ της πέδησης του ηλεκτροκινητήρα και αυτής των συμβατικών φρένων στους τροχούς, χωρίς να μεταβάλλεται η αίσθηση πίεσης στο πεντάλ φρένου.

AUDI PLUG-IN HYBRID PHILOSOPHY

Η στρατηγική κίνησης των PHEV της Audi έχει σχεδιαστεί για μέγιστη απόδοση και ένα υψηλό ποσοστό ηλεκτρικής οδήγησης από τη μία πλευρά και - ανάλογα με τις ανάγκες - πολύ σπορ οδήγηση λόγω του boosting, της επιπλέον ώθησης, από την άλλη. Ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αυτή τη διαδικασία και το επίπεδο βοήθειας εξαρτάται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Ανάλογα με τη διαμόρφωση του μοντέλου και του κινητήρα, εφαρμόζονται συνολικά έως 500 Nm (Q5, A7) ή 700 Nm (Q7, A8) ροπής - έως και 200 Nm περισσότερο από ό, τι αναπτύσσει από μόνος του ο αντίστοιχος TFSI. Το σύνθετο σύστημα θερμικής διαχείρισης συμβάλλει στην επίτευξη μεγάλης ηλεκτρικής αυτονομίας και τη γρήγορη θέρμανση του εσωτερικού. Μια αντλία θερμότητας ενσωματωμένη στο σύστημα θερμικής διαχείρισης χρησιμοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα των εξαρτημάτων υψηλής τάσης και παράγει έως και 3 kW θερμότητας –συνδεμένη με το κλιματιστικό– από 1 kW ηλεκτρικής ενέργειας. Δελτίο Τύπου

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου