Την ώρα που μη επιβεβαιωμένες από επίσημα χείλη πληροφορίες θέλουν τους Γερμανούς να μεταθέτουν για τον προσεχή Νοέμβριο το εμπορικό ντεμπούτο της EQC, οι ιθύνοντες της Mercedes ολοκληρώνουν αυτή την περίοδο στην παγωμένη Λαπωνία τις τελευταίες δοκιμές εξέλιξης και αξιολόγησης του ηλεκτροκίνητου μοντέλου τους.

Μετά από εκτεταμένες ψηφιακές δοκιμές, τα 200 περίπου πρότυπα μοντέλα της αμιγώς ηλεκτροκίνητης Mercedes EQC κλήθηκαν να καλύψουν αρκετά εκατομμύρια χιλιόμετρα σε τέσσερις ηπείρους. Το πρόγραμμα ανάπτυξης του μοντέλου, το οποίο βρίσκεται εν εξελίξει μέχρι και αυτή τη στιγμή, περιλαμβάνει πάνω από 500 ξεχωριστές δοκιμασίες στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, την Ασία και την Αφρική κάτω από ακραίες θερμοκρασίες που κυμαίνονται  από τους 50°C έως και τους -35 °C .

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες χειμερινές δοκιμές της EQC, αυτές που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες και δημόσιους δρόμους στο Arjeplog της Λαπωνίας έχουν ως πρωταρχικό τους στόχο τον έλεγχο «ορθής λειτουργίας» των επιμέρους συστημάτων, τον καθορισμό των τελικών τεχνικών λεπτομερειών, αλλά και τη βελτιστοποίηση των πτυχών της κατασκευής που αποτελούν πρόκληση για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ως εκ τούτου, η ομάδα εξέλιξης της γερμανικής εταιρείας, και ειδικότερα οι μηχανικοί της, εξετάζουν παραμέτρους, όπως τον τρόπο που ο χώρος του κινητήρα και οι άξονες αντιδρούν στον πάγο ή το χιόνι. Τα συγκροτήματα αυτά πρέπει να προστατεύονται επαρκώς από τα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα πάνελ που βρίσκονται στο κάτω μέρους του οχήματος. Επίσης, αναλύεται η λειτουργική αποτελεσματικότητα των αισθητήρων σε παγωμένες και χιονισμένες συνθήκες. Σε αυτό το πλαίσιο, η ομάδα εξέλιξης εξετάζει επίσης τη λειτουργικότητα του συστήματος θέρμανσης, καθώς και την αποτελεσματικότητα του συστήματος Active Distance Assist. 

Σε αντίθεση με τα συμβατικά οχήματα που κινούνται από κινητήρα εσωτερικής καύσης, η EQC έχει το πλεονέκτημα ότι εκτός από το γνωστό ESP, οι ηλεκτροκινητήρες (eATS) στον εμπρός και πίσω άξονα μπορούν να συμβάλουν στη σταθερότητα χειρισμού του οχήματος. Συνεπώς, στις συγκεκριμένες δοκιμασίες στη Λαπωνία η αλληλεπίδρασή τους ελέγχεται και ρυθμίζεται διεξοδικά. Στόχος σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις είναι η διασφάλιση της αξιοπιστίας σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Θυμίζουμε πως η Mercedes EQC τροφοδοτείται από δύο ηλεκτροκινητήρες - ένας σε κάθε άξονα - που αποδίδουν συνδυαστικά 408 ίππους και ροπή 765 Nm. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία των Γερμανών που βασίζουν τις μετρήσεις τους στις προδιαγραφές του κύκλου NEDC, η μέγιστη αυτονομία της EQC είναι 450 χλμ. Το «0-100» ολοκληρώνεται σε 5,1 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 80 kWh ζυγίζει 650 κιλά με το συνολικό, επίσης προσωρινό, βάρος της κατασκευής να ανέρχεται στα 2.425 κιλά. _Χ.Α.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά