Σε χθεσινή τους συνεδρίαση, οι εκπρόσωποι των κυβερνήσεων της ΕΕ συμφώνησαν να μειώσουν σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021 κατά 37,5% τις μέσες εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα και κατά 31% από τα φορτηγά μέχρι το 2030.

Οι εκπρόσωποι των κυβερνήσεων της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμφώνησαν χθες σε μία ακόμα μαραθώνια σύσκεψή τους να μειώσουν έτι περαιτέρω το στόχο για μείωση των μέσων εκπομπών CO2 με χρονικό ορίζοντα το 2030 επιλύοντας τις ομολογουμένως έντονες διαφορές μεταξύ των χωρών που παράγουν οχήματα και των εκείνων που θέτουν ως Νο 1 στόχο την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων της εποχής μας.

Ο συμβιβασμός που επήλθε ήταν πιο «δύσκολος» σε σχέση με την αρχική πρόταση της ΕΕ για μείωση των εκπομπών κατά 30% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021.

Οι εκπρόσωποι των χωρών αλλά και οι ιθύνοντες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου καθόρισαν επίσης ένα προσωρινό-ενδιάμεσο στόχο μείωσης των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά κατά 15% έως το 2025.

Το μπλοκ των 28 εθνών έχει διαιρεθεί εδώ και μήνες για το πόσο αυστηρές θα έπρεπε να είναι ο στόχος της μείωσης των μέσων εκπομπών CO2 από τα οχήματα. Η Γερμανία, ούσα η χώρα με το μεγαλύτερο τομέα στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας εντός ΕΕ, είχε προειδοποιήσει ότι οι αυστηρότεροι στόχοι και η προσπάθεια άμεσης «ένταξης» των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα μπορούσαν να βλάψουν τη «βαριά» βιομηχανία της μειώνοντας και τις θέσεις εργασίας στο συγκεκριμένο κλάδο.

 «Κανείς δεν ξέρει σήμερα πώς μπορούν να επιτευχθούν τα συμφωνηθέντα όρια στη δεδομένη στιγμή», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ένωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας (VDA) Bernhard Mattes

Η ACEA, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, εξέφρασε «σοβαρές ανησυχίες» σχετικά με το στόχο, καθώς η μείωση του CO2 κατά 37,5% «μπορεί να ακούγεται εύλογη αλλά είναι μη ρεαλιστική βάσει του πού βρισκόμαστε».

Τα σημερινά μέσα όρια της ΕΕ για το CO2 από τα αυτοκίνητα είναι στα 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο που καθορίστηκαν με ορίζοντα το 2015 και στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο για το 2021.

Στην αντίπερα όχθη , η «πράσινη ομάδα» της ΕΕ εξέφρασε την απογοήτευσής της δηλώνοντας πως «η συμφωνία θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο φιλόδοξη».

«Ο νέος νόμος σημαίνει ότι το 2030 περίπου το ένα τρίτο των καινούργιων αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά ή με υδρογόνο», δήλωσε ο διευθυντής της πράσινης ομάδας. «Αυτή είναι μια, όμως δεν είναι αρκετά καλή για να πετύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους»

Αξίζει να σημειωθεί πως η ως άνω συμφωνία χρειάζεται την έγκριση των κυβερνήσεων των κρατών μελών και του πλήρους κοινοβουλίου της ΕΕ.

«Αυτό είναι ένα σημαντικό μήνυμα στον αγώνα μας για την καταπολέμηση της αλλαγής του κλίματος», δήλωσε η υπουργός Περιβάλλοντος της Αυστρίας, Elisabeth Koestinger. «Είχαμε σκληρές και έντονες διαπραγματεύσεις», προσέθεσε.

Αυτή τη στιγμή, περίπου 15 εκατομμύρια οχήματα πωλούνται κάθε χρόνο στην ΕΕ, με τα αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα δέκατο των εκπομπών CO2._Χ.Α.

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά