top icon
Επικαιρότητα

Toyota 222D: Το παρ’ ολίγον World Rally Car των Ιαπώνων

Ένα ξεχασμένο αγωνιστικό πρωτότυπο που παρ’ ολίγο να αποτελέσει τον εκπρόσωπο της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στα μέσα περίπου της δεκαετίας του ’80.

Το 222D είναι σίγουρα ένα άγνωστο στο ευρύ κοινό πρωτότυπο αγωνιστικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από την Toyota «πάνω» τους κανονισμούς της κατηγορίας Group S, μιας νέας κλάσης που επρόκειτο να αντικαταστήσει τα «θηρία» του Group B το αργότερο έως το 1987 ύστερα από σχετική εισήγηση της FISA (Fédération Internationale du Sport Automobile). Εν προκειμένω, η τελική έγκριση από τους ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας προκειμένου να ξεκινήσει η εξέλιξη του πρωτοτύπου που θα βασιζόταν στους εν λόγω κανονισμούς, δόθηκε το 1984. Η κωδική ονομασία του όλου εγχειρήματος ήταν την εποχή εκείνη η 222D με τους Ιάπωνες, έχοντας αποφασίσει από νωρίς να εγκαταλείψουν τη «λογική» της πίσω κίνησης, να ξεκινούν με γοργούς ρυθμούς την εξέλιξη ενός τετρακίνητου αγωνιστικού που είχε τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο του αμαξώματος. Διόλου τυχαία, το αυτοκίνητο βασίστηκε στο πολιτικό Toyota MR2 (Midship Runabout 2-seater), το οποίο είχε παρουσιαστεί από τους Ιάπωνες λίγους μήνες πριν η εταιρεία αποφασίσει να αλλάξει ρότα όσον αφορά στην εμπλοκή της στο Π.Π.Ρ.

Στα πρώιμα στάδια της εξέλιξης του πρωτοτύπου, το 222D κινούνταν από έναν κινητήρα 1,6 λίτρων, όμως πολύ σύντομα τη θέση του στο τροποποιημένο αμάξωμα του MR2 πήρε ο κινητήρας που αργότερα είδαμε στην Celica GT-Four, η οποία παρουσιάστηκε τελικά το 1986. Το πρώτο, πάντως, έτοιμο πρωτότυπο της «κεντρομήχανης» αγωνιστικής κατασκευής της Toyota πάτησε επίσημα τους τροχούς του στην άσφαλτο τον Φεβρουάριο του 1985 με τους Ιάπωνες να ξεκινούν τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες αμέσως μετά αφού προηγουμένως είχαν… προικίσει το 222D με διπλά ψαλίδια εμπρός, μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αλλά και με έναν μηχανισμό που επέτρεπε την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους πίσω και εμπρός άξονα. Στόχος των ιθυνόντων της Toyota ήταν να έχουν πλήρως έτοιμο το νέο αγωνιστικό τους όπλο το αργότερο έως τον Δεκέμβριο του 1985 ούτως ώστε το τελικό προϊόν να είναι αξιόμαχο για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο του 1986.

Ωστόσο, τα πράγματα δεν είχαν την τροπή που όλοι περίμεναν. Ο θάνατος στον Γύρο της Κορσικής του Attillio Bettega στις 2 Μάιου του 1985 ανάγκασε την FISA να κλείσει οριστικά το κεφάλαιο των πολεμικών μηχανών του Group B και κατ’ επέκταση και εκείνων του Group S, απόφαση όμως που τέθηκε σε ισχύ από τον πρώτο αγώνα της αγωνιστικής σεζόν του 1987 και εξής. Με την μοίρα να παίζει –ως συνήθως- περίεργα παιχνίδια, στις 2 Μαΐου του 1986, επίσης στον Γύρο της Κορσικής, τη ζωή τους χάνουν οι Henri Toivonen και Sergio Cresto… Κάτι που μοιραία ήρθε να επιβεβαιώσει την ορθότητα της απόφασης της FISA να καταργήσει τα θεαματικά, πλην όμως διαβολικά γρήγορα αγωνιστικά του Group B.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι συγκεκριμένες εξελίξεις έβαλαν οριστική ταφόπλακα στο project 222D, με την Toyota να κατασκευάζει έως τότε 11 στο σύνολο πρωτότυπά του. Αυτή τη στιγμή, ωστόσο, σύμφωνα με την ίδια την Toyota, μόλις δύο από αυτά βρίσκονται εν ζωή: ένα μαύρο, το οποίο φυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού στις εγκαταστάσεις της Toyota Motorsport GmbH στην Κολωνία και ένα λευκό, που εκτίθεται σε μόνιμη βάαση σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο -που αλλού;- στην Ιαπωνία._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ