top icon
Κόσμος

Toyota: Η γρήγορη μετάβαση στα ηλεκτρικά δίνει παράταση ζωής στα παλιά βενζινοκίνητα

Η Toyota πιστεύει ότι η γρήγορη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες να κρατήσουν για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα το παλιό βενζινοκίνητο όχημά τους.

Ο Gill Pratt είναι ένας διακεκριμένος επιστήμονας που εργάζεται στους κόλπους της Toyota εδώ και πολλά χρόνια, όντας αυτή τη στιγμή ο Διευθύνων Σύμβουλος του Toyota Research Institute.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του επί ιαπωνικού εδάφους, ο κορυφαίος επιστήμονας της Toyota προειδοποίησε ότι η εσπευσμένη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να οδηγήσει τους οδηγούς να κρατήσουν τα παλαιότερα βενζινοκίνητα οχήματα, ενώ ταυτόχρονα ζήτησε να δοθεί περισσότερος «χώρος» στην αγορά στα υβριδικά αυτοκίνητα.

Οι επιδοτήσεις από τη μία μερά, αλλά και οι περιορισμοί από την άλλη που βάζουν στόχαστρο συγκεκριμένα κινητήρια σύνολα θα μπορούσαν να κάνουν τα EV ελκυστικά για πελάτες που μπορούν να τα αντέξουν οικονομικά, αλλά για άλλους όλα αυτά μπορεί να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα, δήλωσε σε δημοσιογράφους στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας ο Gill Pratt.

TOYOTA bZ4X

Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα επιχείρημα που επαναλαμβάνεται όλο και πιο συχνά από την Νο. 1 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, η οποία φρονεί ότι η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα διαρκέσει περισσότερο από ότι αναμενόταν αρχικά και ότι μια πιο «πολυτροπική» προσέγγιση που θα περιλαμβάνει τα υβριδικά καθώς και οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα θα είναι καλύτερη για το περιβάλλον και την αυτοκινητοβιομηχανία.

Αυτό έχει προκαλέσει έντονη κριτική τροφοδοτώντας ανησυχίες ότι η Toyota δίνει με την στάση της αυτή στην Tesla του Elon Musk, στην κινεζική BYD και σε άλλους ανταγωνιστές, ένα σημαντικό εμπορικό και τεχνολογικό προβάδισμα στην ηλεκτροκίνηση.

«Τελικά, οι περιορισμοί πόρων θα τελειώσουν, αλλά για πολλά χρόνια δεν θα έχουμε αρκετά υλικά για μπαταρίες και ανανεώσιμους πόρους επαναφόρτισης για μια λύση που θα περιλαμβάνει μόνο BEV», είπε ο Gill Pratt. Και προσέθεσε:

«Τα υλικά μπαταριών και η υποδομή φόρτισης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα είναι τελικά άφθονα. Αλλά θα χρειαστούν δεκαετίες για τα ορυχεία υλικών μπαταριών, τις εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, τις γραμμές μεταφοράς και τις εποχιακές εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας».

TOYOTA bZ4X

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ