Επικαιρότητα Κόσμος

Τριάντα χρόνια από την πρεμιέρα της Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II

Η Mercedes μας θυμίζει την πρεμιέρα της εμβληματικής 190 E 2.5-16 Evolution II, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης πριν ακριβώς 30 χρόνια. Και μαζί μία διαφορετική εποχή της αυτοκίνησης.

Ήταν αρχές Μαρτίου του 1990 όταν η Mercedes έκανε το μεγάλο βήμα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό την EVO II εκδοχή της 190 E 2.5-16, ένα street-legal αυτοκίνητο το οποίο παρήχθη σε μόλις 502 αντίτυπα εκτελώντας χρέη «αυτοκινήτου πιστοποίησης» για την καθαρόαιμη-αγωνιστική εκδοχή με την οποία το γερμανικό εργοστάσιο συμμετείχε στο γνωστό πρωτάθλημα DTM.

Mercedes 190 E 2.3-16 - Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution - Mercedes 190 E 2.3-16 Evolution II

Για τους απανταχού petrolheads μιας άλλης, ξεχασμένης ενδεχομένως εποχής, η Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II ήταν το μοντέλο που άλλαξε εκ βαθέων την έως τότε συντηρητική αντίληψη του κοινού για το “Baby-Benz” μοντέλο της εταιρείας από τη Στουτγάρδη. Βασισμένη στην επιτυχημένη σειρά «201» των Γερμανών, η 190 E 2.5-16 Evolution II κόστιζε στην εγχώρια αγορά 115.259,70 μάρκα, ποσό τριπλάσιο από εκείνο που αντιστοιχούσε για την αγορά της «ταπεινής» 190 Ε 1.8 των 109 ονομαστικών ίππων.

Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II

Σημείο αναφοράς για την 190 Ε 2.5-16 Evolution II ήταν αντίστοιχη Evolution, η οποία είδε το φως της δημοσιότητας το 1989 αποτελώντας με τη σειρά της τη φυσική εξέλιξη της 190 Ε 2.3-16 του 1984. Αν μη τι άλλο, βασικός πόλος έλξης στην Evo II ήταν ο 4κύλινδρος Μ 102 κινητήρας της, ο οποίος απέδιδε 235 ίππους έχοντας ως ανώτατο όριο περιστροφής της 7.700 σ.α.λ. Υπό την εποπτεία του επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης κινητήρων της εταιρείας Dr Jörg Abthoff και τη συμβολή των Rüdiger Herzog, Dag-Harald Hüttebräucker και Rudolf Thom, ο «2.5άρης» κινητήρας των Γερμανών απέκτησε, μεταξύ άλλων, τέσσερα αντί για οκτώ αντικραδασμικά αντίβαρα στον στροφαλοφόρο άξονα, μικρότερη διαδρομή κυλίνδρων (82,8 χλστ.) και μεγαλύτερη διάμετρο (97,3 χλστ.) σε σχέση με εκείνον της Evolution, ενσωματώνοντας παράλληλα για την περίσταση δύο καταλύτες.

Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II

Αν μη τι άλλο, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της εξωτερικής περιβολής της Evo II ήταν η θηριώδης πίσω αεροτομή της. Σχεδιασμένη από τον Rüdiger Faul σε συνεργασία με τον καθηγητή του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης, Richard Läpple, διέθετε ένα αναδιπλούμενο πτερύγιο στο άνω τμήμα της – το κατώτερο μπορούσε με τη σειρά του να ρυθμιστεί ως προς την κλίση του. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως ρυθμιζόμενο σε δύο θέσεις κατά τον διαμήκη άξονα ήταν και το εμπρός σπόιλερ. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της Evo II εκδοχής της 190 Ε 2.5-16, η μέγιστη τιμή της κάθετα παραγόμενης δύναμης στον εμπρός και πίσω άξονα ήταν αντίστοιχα 21,2 και 57,1 κιλά.

Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II

Στο DTM το ντεμπούτο της Evo II των 373 ίππων έγινε στις16 Ιουνίου του 1990 στο Nurburgring, με την πρώτη νίκη να έρχεται στις 5 Αυγούστου στον αγώνα του Diepholz. Στις 15 Οκτωβρίου του ίδιου έτους (Hockenheim) όλοι οι εργοστασιακοί οδηγοί της Mercedes είχαν στη διάθεσή του τη νέα Evo II, ενώ το 1991 ο Klaus Ludwing κατακτά τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα. Το 1992 ο Γερμανός οδηγός κατακτά το στέμμα στο DTM μπροστά από τους Kurt Thiim and Bernd Schneider, με την Mercedes να αποσπά τη χρονιά αυτή τη νίκη στους 16 από τους 24 στο σύνολο αγώνες του θεσμού.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου