top icon
Κόσμος

«Τριγμοί» στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία με φόντο την ενέργεια

Η Mercedes και η BMW συγκαταλέγονται μεταξύ των γερμανικών εταιρειών που θέλουν να μειώσουν την κατανάλωση φυσικού αερίου ως απάντηση στην έκκληση της κυβέρνησης για εξοικονόμηση αποθεμάτων. Κάτι, όμως, που ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την παραγωγή τους.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes και η BMW, προσπαθούν να μειώσουν τη χρήση φυσικού αερίου ως απάντηση στην έκκληση της κυβέρνησης για εξοικονόμηση αποθεμάτων. Ωστόσο, όπως εκτιμούν έγκυροι κύκλοι, όπως είναι για παράδειγμα η γερμανική ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών VDA, η εξοικονόμηση αυτή ενδέχεται να είναι μην καταστεί επαρκής χωρίς περικοπές στην παραγωγή.

Η μετάβαση από το φυσικό αέριο σε άλλα καύσιμα, όπως ο άνθρακας ή το πετρέλαιο ως βραχυπρόθεσμη λύση, είναι δυνατή για εταιρείες που έχουν διατηρήσει τις σχετικές υποδομές ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, το Βερολίνο αναμένεται να συμβάλλει στην «επιστροφή» στις συγκεκριμένες μορφές ενέργειας επιταχύνοντας τις εγκρίσεις για υψηλότερες εκπομπές άνθρακα.

Η Mercedes, για παράδειγμα, δήλωσε σήμερα ότι αντικαθιστά τους σταθμούς συνδυασμένης θερμότητας και ηλεκτροπαραγωγής που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Από τη μεριά της, η BMW δήλωσε ότι μειώνει ήδη την κατανάλωση φυσικού αερίου, αν και περαιτέρω εξοικονόμηση θα είναι δυνατή μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η παραγωγή.

«Ολόκληρος ο κλάδος πρέπει να ληφθεί υπόψη και να ελέγχονται οι αποταμιεύσεις σε κεντρικό επίπεδο προκειμένου να διασφαλιστεί ο ανταγωνισμός», δήλωσε εκπρόσωπος της BMW.

BMW iX

Η Bosch, ο μεγαλύτερος προμηθευτής στον κόσμο, δήλωσε ότι μείωσε τη θερμοκρασία στα γραφεία και στα logistics της. Σε ανάλογες κινήσεις έχει προβεί και η Audi.

«Αυτά τα μέτρα εξαντλούν σε μεγάλο βαθμό τις δυνατότητες για βραχυπρόθεσμη εξοικονόμηση ενέργειας», δήλωσε η πρόεδρος της VDA, Hildegard Mueller. «Οποιεσδήποτε περαιτέρω περικοπές θα σημάνουν εκτεταμένες παρεμβάσεις στην παραγωγή, με συνέπειες για τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές».

Η VDA δήλωσε ότι και άλλοι κατασκευαστές στη χώρα είναι έτοιμοι για παρόμοια μέτρα προκειμένου να αντικαταστήσουν το φυσικό αέριο με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Ωστόσο, η ένωση προειδοποίησε ότι, εάν ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία προχωρήσει στην εν λόγω μετάβαση, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο θα αυξηθεί έως και 15%.

«Και οι δύο επιλογές συνεπάγονται αυξήσεις κόστους για τη βιομηχανία και απαιτούν ένα σταθερό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας καθώς και γρήγορη έγκριση για την αλλαγή καυσίμου», είπε ο Hildegard Mueller.

Στην προσπάθειά της να περιορίσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία, η Γερμανία έχει ήδη μειώσει το μερίδιο του φυσικού αερίου στην παραγωγή της ηλεκτρικής της ενέργειας σε περίπου 6% φέτος από 15% πέρυσι και επέτρεψε την επανασύνδεση σταθμών ηλεκτροπαραγωγής που καταναλώνουν άνθρακα.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ