Η γερμανική εταιρεία επικαλείται πως το διαβόητο «defeat device», το οποίο κατά γενική παραδοχή της ιδίας φέρουν πάνω από 8,5 εκ. πετρελαιοκίνητα οχήματά της στη γηραιά ήπειρο, δεν είναι παράνομο σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Θέλοντας να κάμψει όλους εκείνουν που πιέζουν τη γερμανική εταιρεία να αποζημιώσει και τους Ευρωπαίους καταναλωτές που επλήγησαν από το διαβόητο σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων που αποκαλύφθηκε πριν από έναν και πλέον χρόνο, οι ιθύνοντες της VW περνούν στην αντεπίθεση επικαλούμενοι, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reutrs, πως το λογισμικό που διαθέτουν τα εν λόγω οχήματα δεν αντιβαίνει τη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία.

«Το λογισμικό που περιέχεται στα οχήματα με κινητήρα ΕΑ-189 κατά την άποψη της VW δεν αποτελεί μια μη σύννομη συσκευή με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Η αποτελεσματικότητα των αντιρρυπαντικών συστημάτων δεν μειώνεται στα εν λόγω οχήματα», δηλώνει η VW μέσω σχετικού e-mail που απέστειλε.

Η δήλωση αυτή έρχεται λίγες μόλις μέρες μετά την απόφαση των δικαστικών αρχών της Ισπανίας, οι οποίες για πρώτη φορά στη γηραιά ήπειρο απεφάνθησαν υπέρ ενός θιγόμενου από το dieselgate πελάτη της γερμανικής εταιρείας επιβάλλοντας στην τελευταία υψηλά χρηματικά πρόστιμα.

Θυμίζουμε πως στις ΗΠΑ η VW έχει έρθει ήδη σε συμβιβασμό με τις αρμόδιες αρχές προκειμένου να αποζημιώσει με το ποσό των περίπου 16,5 δις δολαρίων τους ιδιοκτήτες των 500.000 πετρελαιοκίνητων οχημάτων που αποδεδειγμένα φέρουν το παράτυπο λογισμικό της γερμανικής εταιρείας.

Παρά τους ισχυρισμούς ότι το εν λόγω λογισμικό δεν είναι παράνομο στην Ευρώπη, η VW δηλώνει διατεθειμένη να συνεργαστεί με τις αρχές της γηραιάς ηπείρου.

«Η VW, δείχνοντας ενδιαφέρον για τους πελάτες της, θέλει να συνεργαστεί εποικοδομητικά με τις ρυθμιστικές αρχές καθώς και με την Federal Motor Vehicle Authority. Αυτή η συνεργασία δεν πρέπει να επιβαρυνθεί από μια αμφιλεγόμενη διαφορά», αναφέρει χαρακτηριστικά η VW στη σχετική ηλεκτρονική επιστολή της.

Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η VW θέτει υπό αμφισβήτηση τις θέσεις και απόψεις καταξιωμένων περιβαλλοντικών οργανώσεων που εστιάζουν στις αρνητικές επιπτώσεις των οξειδίων του αζώτου στο περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία.

«Από επιστημονική άποψη, δεν είναι δυνατός ο αξιόπιστος προσδιορισμός της νοσηρότητας ή του βαθμού θνησιμότητας»._X.A.