top icon
Επικαιρότητα

VW #dieselgate: Πόσο θα κοστίσει το σκάνδαλο;

Με σχετική της ανακοίνωση, η Credit Suisse έδωσε σήμερα τη δική της εκδοχή αναφορικά με το… λογαριασμό του σκανδάλου.

Ο οικονομικός αντίκτυπος του σκανδάλου χειραγώγησης ρύπων, που συγκλονίζει την παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή, ενδεχομένως να είναι πολύ πιο… οδυνηρός για τη VW απ’ ότι αρχικά υπολόγιζαν οι ιθύνοντές της. Σύμφωνα με την Credit Suisse (CS), το συνολικό κόστος του #dieselgate μπορεί να ανέλθει έως και τα 78 δις ευρώ, ποσό που θα πρέπει να «διατεθεί» από τα ταμεία της εταιρείας προκειμένου να καλυφθεί τόσο το κόστος για την αποκατάσταση των 11 εκ. «πληγέντων» οχημάτων, όσο για τις αποζημιώσεις που μοιραία θα διεκδικήσουν ανά την υφήλιο περιβαλλοντικοί φορείς, κυβερνήσεις και, φυσικά, ιδιώτες. Και για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης των… μεγεθών, αξίζει να αναφέρουμε πως το ποσό αυτό είναι αυξημένο έως και 60% σε σχέση με το τελικό κόστος του πολύκροτου σκανδάλου Deepwater Horizon της BP και συγχρόνως το 7πλάσιο της καθαρής κερδοφορίας του γερμανικού Ομίλου με βάση τον επίσημο ισολογισμό του για το οικονομικό έτος 2014. Ωστόσο, με βάση την πιο… συντηρητική εκτίμηση της CS, αν το κόστος των επισκευών που θα καταστήσουν τα εν λόγω οχήματα σύννομα με τις επίσημες προδιαγραφές ρύπων δεν υπερβεί τα 300 ευρώ ανά αυτοκίνητο, τότε το οικονομικό τίμημα μπορεί κάλλιστα να κατέβει στα «μόλις» 23 δις ευρώ. Λίγο παραπάνω, δηλαδή, από τα επίσημα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου, τα οποία ανέρχονται σήμερα στα 21,5 δις.

Όπως είναι φυσικό, στελέχη της VW έσπευσαν σήμερα να δηλώσουν πως οι παραπάνω υπολογισμοί δεν είναι παρά «εικασίες και ανοησίες»…

Έγκυροι αναλυτές  της παγκόσμιας αγοράς εκτιμούν πως το μεγαλύτερο «χτύπημα» αναμένεται να είναι αυτό που τους προσεχείς μήνες θα δεχτεί ο οικονομικός «βραχίονας» του Ομίλου. Δηλαδή, η Volkswagen Financial Services, η οποία και χρηματοδοτεί,  μέσω δανεισμού ασφαλώς, όλες τις εμπορικές και όχι μόνο δραστηριότητες του. Ήδη, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει αναστείλει την αγορά τιτλοποιημένων δανείων που βασίζονται σε στοιχεία ενεργητικού της VW.

Χαρακτηριστική είναι η σημερινή δήλωση του στελέχους των Σοσιαλδημοκρατών (SPD) και Προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Μάρτιν Σούλτς, σε γερμανική εφημερίδα: «Είναι ένα βαρύ πλήγμα για τη γερμανική οικονομία γενικά».

Αριθμοί με σημασία

20%: Αυτό είναι το ποσοστό που αντιπροσωπεύει σήμερα ο κλάδος αυτοκινήτου σε σχέση με το σύνολο της εξαγωγικής δραστηριότητας της Γερμανίας.

2,7%: Η συνεισφορά του κλάδου στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) της χώρας.

70%: Από τα 10 εκ. οχήματα της συνολικής παραγωγικής δυναμικής της VW AG, πάνω από τα 7 εκ. εξάγονται εκτός Γερμανίας.

10%: Ένα στα δέκα αυτοκίνητα που πωλούνται παγκοσμίως κατασκευάζεται από κάποια από τις 12 εταιρείες/μέλη του Ομίλου VW.

583.423: Τόσοι είναι οι εργαζόμενοι στο σύνολο των δραστηριοτήτων της VW AG.

775.000: Οι εργαζόμενοι στο σύνολο της κατασκευαστικής αυτοκινητικής βιομηχανίας της χώρας.

202 δις ευρώ: Ο κύκλος εργασιών της VW AG το 2014.

351 δις ευρώ: Η αξία των περιουσιακών στοιχείων του Ομίλου VW.

12,7 δις ευρώ: Η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας την περασμένη χρονιά.

Δείτε στα παρακάτω liks τη χρονολογική εξέλιξη των γεγονότων._Χ.Α.

VW AG: Οσμές σκανδάλου με επίκεντρο τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ

Η VW παραδέχεται το «σκάνδαλο ρύπων»

VW #dieselgate: Αρμαγεδδών…

VW #dieselgate: Τέλος εποχής για τον Martin Winterkorn

Πως λειτουργεί το παράνομο λογισμικό της VW

VW #dieselgate: Η θύελλα συνεχίζεται

VW #dieselgate: Αλλαγή φρουράς

EPA: Μετρήσεις ρύπων σε πραγματικές συνθήκες

Ελβετία: Απαγόρευση πωλήσεων για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα προδιαγραφών Euro 5 του VW Group!

VW #dieselgate: Διορία μέχρι 7 Οκτωβρίου

VW #dieselgate: 2,1 εκ. Audi φέρουν το παράτυπο λογισμικό

VW #dieselgate: Εισαγγελική έρευνα κατά Winterkorn

VW #dieselgate: Έτσι ξεκίνησαν όλα;

VW #dieselgate: Σε αναζήτηση ρευστού…

VW #dieselgate: Ενημέρωση για τα αυτοκίνητα που επηρρεάζονται στην Ελλάδα

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ