O Όμιλος VW ανακοίνωσε τις πωλήσεις ανά μάρκα για την περασμένη χρονιά, καθώς και τα οικονομικά αποτελέσματα του περασμένου έτους για κάθε εταιρεία του.

To 2018 το VW Group κατέγραψε νέο ρεκόρ πωλήσεων, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε στην Ευρώπη, εξαιτίας των καθυστερήσεων που προήλθαν από την εφαρμογή του νέου πρωτοκόλλου υπολογισμού των εκπομπών ρύπων, αλλά και τις εμπορικές εντάσεις ανάμεσα στην Κίνα και τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα, οι πωλήσεις ανήλθαν σε παγκόσμιο επίπεδο στα 10,9 εκ. οχήματα, έναντι 10,77 εκ. το 2017. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο της τάξης του 1,2%, ενώ το άλμα στην Κίνα περιορίστηκε στο μόλις 0,5% σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Εν αντιθέσει, στις ΗΠΑ ο όμιλος κατέγραψε απώλειες  της τάξης του 2% καταγράφοντας 960.000 ταξινομήσεις νέων οχημάτων.

Η VW, η μητρική εταιρεία του γερμανικού ομίλου, πούλησε τη χρονιά που πέρασε 3,715 εκ. οχήματα παγκοσμίως επιτυγχάνοντας, ωστόσο, μικρότερο περιθώριο λειτουργικού κέρδους έναντι της περασμένης χρονιάς (3,8% αντί 4,2%), εξαιτίας των οικονομικών επιπτώσεων του dieselgate. Το 2018 τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 84,6 δις €, αριθμός ενισχυμένος κατά 6,7%. Τα κέρδη της δε άγγιξαν τα 3,2 δις €. Το best seller μοντέλο της μάρκας για το 2018 ήταν το Tiguan με 861.312 πωλήσεις, ακολουθούμενο από το Polo/Virtus (855.179) και το αειθαλές Golf (805.752).

Η συνεισφορά της Audi σε έσοδα ανήλθε το 2018 σε 59,2 δις € (σ.σ.: αυτά συμπεριλαμβάνονται και εκείνα των Lamborghini και Ducati). Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους για την εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων έπεσε από 8,5% σε 7,9% και τα κέρδη, πρό φόρων και εκτάκτων αναγκών, από 5,1 δις € που ήταν το 2017, σε 4,7 δις € το 2018. Οι πωλήσεις οχημάτων της Audi τη χρονιά που πέρασε έφτασαν τις 1,812 εκ. μονάδες, επίδοση μειωμένη κατά 3,5% σε σχέση με εκείνη του 2017. Το πλέον δημοφιλές μοντέλα της γκάμας της εταιρείας ήταν το Α4 με 344.623 ταξινομήσεις παγκοσμίως, με τα Α3 και Q5 να ανεβαίνουν στις δύο χαμηλότερες θέσεις του βάθρου με 304.903 και 298.645 μονάδες, αντίστοιχα.

Η Skoda προσέθεσε έσοδα στο ταμείο του ομίλου το 2018 ύψους 17,3 δις € , επίδοση βελτιωμένη κατά 4,4% σε σχέση με το 2017. Τα κέρδη της τσέχικης εταιρείας παρουσίασαν ωστόσο σημαντική κάμψη (-14,6%) φτάνοντας, εξαιτίας του WLTP, των επενδύσεων σε νέα μοντέλα και της αύξησης του προσωπικού, στα 1,4 δις €. Ως απόρροια των παραπάνω, το περιθώριο του λειτουργικού κέρδους, παραμένοντας σε υψηλά επίπεδα, έπεσε από το 9,7% στο 8,0%. Η Skoda ταξινόμησε το 2018 1,254 εκ. αυτοκίνητο σε ολόκληρο το χρόνο (+4,4%). Σε ότι αφορά στη δημοτικότητα των μοντέλων της, το Octavia παρέμεινε ο… αρχηγός με περισσότερες από 400.000 πωλήσεις. Τις θέσεις 2 και 3 κατέλαβαν τα Rapid και Fabia, με 195.270 και 186.213 μονάδες, αντίστοιχα.

Η Seat είδε τα έσοδα της να αγγίζουν τα 10,2 δις €, αριθμός αυξημένος κατά 3,2% σε σχέση με εκείνον του 2017. Νέο ρεκόρ παρατηρήθηκε και στα έσοδα, τα οποία κυμάνθηκαν σε απόλυτα νούμερα σε συγκριτικά πολύ πιο χαμηλά επίπεδα. Και συγκριμένα, στα 254 εκ. €, έναντι 191 εκ. € το 2017. Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους της ισπανικής φίρμας ανήλθε το περασμένο έτος στο 2,5%, έναντι μόλις 1,9% το προηγούμενο 12μηνο. Οι πωλήσεις της Seat πήραν το 2018 την ανιούσα (+10,5%) φτάνοντας σε απόλυτα νούμερα στις 528.029 μονάδες. Παρά την επέλασή της στην κατηγορία των SUV μοντέλο, το 2018 το Leon ήταν αυτό που κατέκτησε την πρώτη θέση με σχεδόν 160.000 ταξινομήσεις παγκοσμίως. Δεύτερο ήταν το πάντοτε δημοφιλές Ibiza (120.000+) και τρίτο το SUV αδελφάκι του: το Arona (110.926).

 To 2018 ήταν μια δύσκολη, πλην όμως ζημιογόνα, χρονιά για την Bentley, οι οποία προσέφερε με τις πωλήσεις της έσοδα ύψους 1,5 δις €. Εντούτοις, τα τελευταία ήταν μειωμένα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2017 κατά 16 ποσοστιαίες μονάδες. Ως αποτέλεσμα, η βρετανική εταιρεία υπό γερμανική «κατοχή» κατέγραψε τη χρονιά που μας πέρασε ζημιές ύψους 288 εκ. €, έναντι οριακών κερδών της τάξης των 55 εκ. € το 2017. Φυσικά, το περιθώριο λειτουργικού «κέρδους» έπεσε από το 3% στο -18,6% τη χρονιά που πέρασε. Μειωμένες ήταν και οι πωλήσεις της εταιρείας - από 10.552 σε 9.115. Το δημοφιλέστερο μοντέλο της γκάμας της, με 4.072 πωλήσεις, ήταν η Bentayga, ακολουθούμενη από την Continental GT (2.841) και την Flying Spur (1.627).

Η Porsche είδε τα έσοδά της το 2018 να αυξάνονται σχεδόν κατά ένα δέκατο (9,2% για την ακρίβεια) αγγίζοντας σε απόλυτα μεγέθη τα 23,7 δις €. Τα κέρδη της γερμανικής εταιρείας ανήλθαν στα 4,1 δις €, παρουσιάζοντας αύξηση σε 12μηνη βάση της τάξης του 2,7%. Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους, αν και οριακά μειωμένο, παραμένει παραδοσιακά σε πολύ υψηλά επίπεδα (17,4% έναντι 18,5%). Οι πωλήσεις της Porsche τη χρονιά που πέρασε ανήλθαν, από 255.683 μονάδες που ήταν το 2017, σε 268.451 το 2018. Το δημοφιλέστερο μοντέλο της γκάμας της ήταν η Macan και πάλι με σχεδόν 94.000 ταξινομήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Δεύτερο ήταν ένα ακόμα SUV, η Cayenne, με κάτι περισσότερο από 79.000 πωλήσεις και τρίτη η «911» με 36.236 μονάδες.

Η VW Commercial Vehicles είχε έσοδα 11,9 δις €, κέρδη 780 εκ. € και μειωμένο περιθώριο λειτουργικού κέρδους που διαμορφώθηκε στο 6,6%. Στα 13,4 δις € διαμορφώθηκαν τα έσοδα για την Scania, με τα κέρδη να αγγίζουν τα 1,4 δις € και το περιθώριο λειτουργικού κέρδους να παραμένει αμετάβλητο στο 10,1%. Τα έσοδα της MAN Commercial Vehicles ανήλθαν στα 12,1 δις €, με τον δείκτη του λειτουργικού κέρδους να φτάνει στο 2,7% και τα κέρδη στα 332 εκ. €. Τέλος, η VW Financial Services είχε έσοδα 32,8 δις € και κέρδη της τάξης των 2,6 δις €._X.A.