Η VW ολοκληρώνει τις ετοιμασίες της για την κατάρριψη ενός ακόμα ρεκόρ με το ηλεκτροκίνητο ID.R στο Road to Havean της Κίνας, στις 2 Σεπτεμβρίου.

Μετά την κατάρριψη του απόλυτου ρεκόρ στo Pikes Peak Hill Climb τον Ιούνιο του 2018, στο Nurburgring Nordschleife ένα χρόνο αργότερα, αλλά και στο Goodwood Festival of Speed τον περασμένο Ιούλιο, η VW Motorsport ετοιμάζεται για μία ακόμα πρόκληση με «όπλο» το ηλεκτροκίνητο ID.R των 680 ίππων. Ο λόγος για τη Shan Big Gate, ή αλλιώς, τη διάσημη διαδρομή στην Κίνα που είναι γνωστή ανά τον κόσμο με το όνομα Road to Heaven, στην οποία το ηλεκτρικό πρωτότυπο της γερμανικής εταιρείας θα επιχειρήσει με οδηγό τον Romain Dumas να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας βαμμένο για την περίσταση στο τυχερό χρώμα των πολιτών της αχανούς αυτής χώρας - το κόκκινο.

Η Shan Big Gate στην Tianmen, ή αλλιώς, η λεωφόρος Tongtian (Road to Heaven), είναι ένα δημοφιλές αξιοθέατο στην Κίνα σε απόσταση 1.500 χλμ. νοτιοδυτικά του Πεκίνου και συνάμα μία διαδρομή που χρησιμοποιείται καθημερινά από τα τουριστικά λεωφορεία για τη μεταφορά επισκεπτών μέχρι το όρος της Tianmen. Η διαδρομή ξεκινάει από μία κοιλάδα σε μία περιοχή περίπου 200 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και καταλήγει σε υψόμετρο περίπου 1.300 μέτρων - η κορυφή δε του βουνού βρίσκεται στα 1.519 μέτρα. Καθ’ όλο το μήκος της ασφάλτινης διαδρομής μήκους 11 χλμ. ο οδηγός – για την περίσταση ο Γαλλος Romain Dumas - θα βρεθεί αντιμέτωπος με 99 στο σύνολο απαιτητικές στροφές.

Road to Havean

Η συγκεκριμένη διαδρομή δόθηκε για χρήση στο ευρύ κοινό το 2006, ύστερα από οκτώ χρόνια που χρειάστηκαν για την ολοκλήρωσή της. Οι 99 στροφές του Big Gate Road είναι από μόνες τους μια πραγματική πρόκληση: ουσιαστικά κάθε μία από αυτές είναι μια κλειστή φουρκέτα, με τίποτα περισσότερο από λίγα μπλοκ από σκυρόδεμα να χωρίζουν το δρόμο από το βουνό. Με τα τμήματα του δρόμου να… στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο, η επιφάνειά του καθ’ όλο το μήκος της διαδρομής είναι φτιαγμένη από σκυρόδεμα, που εξασφαλίζει, σύμφωνα με την VW, επαρκή πρόσφυση στους τροχούς του ID.R κάνοντας όμως το «ταξίδι» του πάνω της μία αρκετά απαιτητική και «ανώμαλη» δοκιμασία. Σύμφωνα με τις προσομοιώσεις που έχει πραγματοποιήσει η VW Motorsport, η χαμηλότερη ταχύτητα διέλευσης κατά τη διάρκεια της διαδρομής θα είναι τα 25 χλμ./ώρα και η υψηλότερη για το «θηρίο» των 680 ίππων τα 230 χλμ./ώρα.

Η VW επέλεξε για τη μεταφορά του ID.R και του απαραίτητου συνοδευτικού του «υλικού» στην Κίνα το τρένο. Έτσι, τέσσερα στο σύνολο εμπορευματοκιβώτια των 20 και 40 ποδιών κατευθύνονται ήδη από το Αμβούργο της Γερμανίας στην πόλη Chongqing της Κίνας μέσω Πολωνίας, Λευκορωσίας, Ρωσίας και Καζακστάν διανύοντας πάνω σε ράγες για τρεις περίπου εβδομάδες περισσότερα από 11.000 χιλιόμετρα. Με τη χρήση αυτού του τρόπου μεταφοράς, η VW εξοικονομεί περίπου το 85% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) αλλά και το 93% των αντίστοιχων του διοξειδίου του θείου (SO2) που θα εκλύονταν αν ο εν λόγω «εξοπλισμός» μεταφέρονταν στην Κίνα μέσω των συνηθισμένων σε αυτές τις περιστάσεις μέσων αερομεταφοράς._Χ.Α.