Επικαιρότητα Κόσμος

Ξεκίνησαν οι παραγγελίες στην Ευρώπη για το Toyota GR Yaris - Τιμές

Όσοι ενδιαφερόμενοι μπορούν πλέον να παραγγείλουν τον ιαπωνικό πύραυλο των 261 ίππων μέσω της σχετικής διαδικτυακής πλατφόρμας.

ΗToyota Europe ανακοίνωσε χθες πως όσοι ενδιαφερόμενοι μπορούν πλέον να προχωρήσουν σε κρατήσεις για την παραγγελία του νέου GR Yaris εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον τους μέσω της σχετικής διαδικτυακής πλατφόρμας. Ανάλογα με τη στρατηγική της εταιρείας σε κάθε αγορά, το ιαπωνικό μοντέλο των 261 ίππων θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Circuit ή/και Convenience, ενώ οι πρώτες παραδόσεις δεν αναμένονται νωρίτερα από το τέλος του 2020.

Toyota GR Yaris

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, η φθηνότερη έκδοση του νέου GR Yaris θα κοστίζει στη Γερμανία €33.200 και στο Ην. Βασίλειο £29,995, ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου €34.605. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στον σχετικό ιταλικό ιστότοπο, η Toyota επισημαίνει πως κάθε κράτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από την καταβολή προκαταβολής ύψους €2.000. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν πληροφορίες για το κόστος του αυτοκινήτου, σε καμία από τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις, στην ελληνική αγορά.

Toyota GR Yaris

Θυμίζουμε ότι το αποκλειστικά τρίθυρο GR Yaris βασίζεται σε μια πρωτότυπη πλατφόρμα, η οποία αποτελεί τη μίξη του δαπέδου GA-B, στο οποίο βασίζεται το νέο Yaris του 2020, και του μεγαλύτερου πατώματος GA-C, στο οποίο είναι δομημένη η νέα Corolla. Αυτή επιλογή έδωσε στους μηχανικούς του ιαπωνικού εργοστασίου, της Tommi Makinen Racing και της Gazoo Racing που συμμετείχαν στην εξέλιξη του GR Yaris, τη δυνατότητα να υιοθετήσουν μία ανεξάρτητη σε κάθε τροχό διάταξη με διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα – εμπρός η εταιρεία και το νέο GR Yaris χρησιμοποιεί γόνατα Μακφέρσον.

Toyota GR Yaris

Στον τομέα της μετάδοσης, σημείο αναφοράς είναι το σύστημα τετρακίνησης. Εδώ, η κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων πραγματοποιείται με την αρωγή συνεκτικού συμπλέκτη. Ωστόσο, ως επιλογή στην πιο σκληροπυρηνική έκδοση Circuit-Pack, δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen διαχειρίζονται την κατανομή της ροπής του 1.600άρη κινητήρα αριστερά/δεξιά, για ακόμα πιο σπορτίφ συμπεριφορά και καλύτερο έλεγχο σε όλες τις συνθήκες. Εδώ, το σύστημα χρησιμοποιεί ελαφρώς διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης για τον εμπρός και πίσω άξονα επιτρέποντας θεωρητικά την κατανομή της ροπής από 100:0 (κίνηση στους εμπρός τροχούς) έως και 0:100 (κίνηση στους πίσω τροχούς). Αυτή η διάταξη παρέχει, σύμφωνα με την Toyota, ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε απόδοση σε σχέση με τα κλασσικά συστήματα AWD ή εκείνα με κεντρικό διαφορικό – ένα από αυτά είναι επίσης το μικρότερο βάρος του.

Toyota GR Yaris

Οι εκπλήξεις του συστήματος GR-Four, όπως επισήμως ονομάζεται, δεν σταματούν εδώ, καθώς ο οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί να επιλέξει τρία διαφορετικά προγράμματα μέσω του σχετικού διακόπτη. Στο πρόγραμμα Normal, η κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω ακολουθεί την αναλογία 60:40, στη λειτουργία Sport η τελευταία καθορίζεται στο 30:70, για να πιο διασκεδαστική συμπεριφορά, ενώ στην Track στο 50:50, για απόλυτες επιδόσεις στην πίστα. Αξίζει να σημειωθεί πως σε κάθε mode η κατανομή της ροπής ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα με τους χειρισμούς του οδηγού, τη συμπεριφορά του οχήματος και τις συνθήκες του δρόμου.

Toyota GR Yaris

Κάτω από το καπό του νέου GR Yaris φιλοξενείται ένας 3κύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 1.618 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει με την αρωγή single scroll υπερτροφοδότη 261 ίππους και ροπή 360 Nm, σε άγνωστους προς το παρόν ρυθμούς περιστροφής. Με συνολικό βάρος μόλις 1.280 κιλών και την «συμπαράσταση» ενός χειροκίνητου κιβωτίου με 6 σχέσεις, το νέο Toyota GR Yaris παρουσιάζει μια αναλογία κιλών/ίππο της τάξης του 4,9 όντας σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,5 δλ. Η δε τελική ταχύτητα της κατασκευής περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα, σύμφωνα με την Toyota.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου