Παρουσία της καγκελαρίου της Γερμανίας, Angela Merkel, αλλά και του CEO της VW, Herbert Diess, δόθηκε και επίσημα σήμερα το πράσινο φως για την έναρξη της παραγωγής του ηλεκτρικού ID.3 στη μονάδα του Zwickau.

«Το ID.3 θα συμβάλει κατά πολύ στην ανακάλυψη της ηλεκτρονικής κινητικότητας. Κάνει την ατομική κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές προσβάσιμη σε εκατομμύρια ανθρώπους και αποτελεί ορόσημο για την εταιρεία μας στο δρόμο να καταστεί περιβαλλοντικά ουδέτερη μέχρι το 2050». Με αυτά τα λόγια ο CEO της VW έδωσε και επίσημα το πράσινο φως προ ολίγων ωρών για την έναρξη παραγωγής του ηλεκτρικού ID.3 παρουσία της καγκελαρίου της Γερμανίας, Angela Merkel, στη μονάδα στο Zwickau.

VW ID.3 - Zwickau

Θυμίζουμε ότι το ID.3 βασίζεται στο δάπεδο MEB της VW με τη βασική έκδοση να διατίθεται σε τιμή κάτω των 30.000 € στη Γερμανία. Όπως διαβεβαίωσαν οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας σήμερα, το ID.3 θα κυκλοφορήσεισχεδόν ταυτόχρονα σε αγορές σε όλη την Ευρώπη το καλοκαίρι του 2020. Ήδη, περισσότεροι από 35.000 δυνητικοί αγοραστές έχουν δεσμεύσει ένα slot στη γραμμή παραγωγής του νέου ID.3 έχοντας συγχρόνως καταβάλει το ανάλογο τίμημα υπό τη μορφή προκαταβολής.

VW ID.3 Zwickau

Το νέο VW ID.3 θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις σε σχέση με τη δυναμική των μπαταριών του, εξασφαλίζοντας αυτονομία από 330 έως 550 χλμ., σύμφωνα με τις μετρήσεις του πρωτοκόλλου WLTP. Η βασική έκδοση θα εφοδιάζεται με μια μπαταρία με ωφέλιμη δυναμική 45 kWh και η μεσαία με έναν συσσωρευτή ενέργειας ιόντων λιθίου των 58 kWh που θα «προσφέρει» 420 χλμ. με μία φόρτιση, ενώ η κορυφαία με μία συστοιχία των 77 kWh. Σε κάθε περίπτωση, η VW θα προσφέρει εγγύηση διατήρησης της αποθηκευτικής της δυναμικής των μπαταριών έως και 70% για χρονικό διάστημα 8 ετών ή 160.000 χλμ.

H μονάδα του Zwickau

Με την ολοκλήρωση το 2021 όλων των εργασιών «μετατροπής» του εν λόγω εργοστασίου από μία μονάδα που κάποτε παρήγαγε οχήματα της VW με θερμικούς κινητήρες στο μεγαλύτερο κέντρο κατασκευής αυτοκινήτων στην Ευρώπη που θα μπαίνουν αποκλειστικά στην πρίζα, στο Zwickau θα «γεννιούνται» σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα περί τα 330.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ετήσια βάση. Και συγκεκριμένα, έξι διαφορετικά EVs που θα πωλούνται με τα σήματα των VW, Audi και Seat.

VW ID.3 - Zwickau

Για να πραγματοποιηθούν όλα τα παραπάνω, το VW Group αναφέρει ότι έχει επενδύσει συνολικά 1,2 δις € στη μονάδα κατασκευής οχημάτων που βρίσκεται στην περιοχή της Σαξονίας. Εκεί, κατά τη διάρκεια της εποχής της ΛΔΓ, κατασκευάζονταν το θρυλικό  Trabant, ενώ από την επανέναρξη του λειτουργιών της μονάδας το 1990, έως και σήμερα, περισσότερα από 5,5 εκατομμύρια οχήματα της VW (κυρίως τα Polo, Golf, Golf Estate και Passat) βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου.

VW ID.3 - Zwickau

Αυτή τη στιγμή η συγκεκριμένη μονάδα καλύπτει έκταση άνω των 1,8 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων (ισοδύναμη με 252 γήπεδα ποδοσφαίρου), από τα οποία έχουν ολοκληρωθεί περί τα 1,4 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα. Μέχρι τα μέσα του 2018, το Passat κατασκευάζονταν στην εν λόγω μονάδα, με τα Golf και Golf Estate έβδομης γενιάς να παράγονται σε αυτό μέχρι και σήμερα. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η παραγωγή του «παλιού» Golf Estate θα συνεχιστεί στη μονάδα του Zwickau μέχρι τα μέσα περίπου του 2020.

VW ID.3 - Zwickau

«Το ID.3 είναι ένα αυτοκίνητο υψηλής τεχνολογίας που κατασκευάζεται σε ένα εργοστάσιο υψηλής τεχνολογίας. Με τα 1,700 ρομπότ, τα συστήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό και τις πλήρως αυτοματοποιημένες διαδικασίες παραγωγής, το εργοστάσιο στο Zwickau δίνει σήμερα την εικόνα της παραγωγής μεγάλου όγκου των ηλεκτροκίνητων οχημάτων μας. Τελικά όμως οι άνθρωποι που κατασκευάζουν τα αυτοκίνητα είναι το κλειδί της επιτυχίας: η ομάδα μας στη Σαξονία κατόρθωσε να πετύχει σε δύο χρόνια τη μετατροπή της μονάδας διαθέτοντας υψηλή τεχνογνωσία και αφοσίωση. Εξαιρετικό επίτευγμα», σχολίασε ο Thomas Ulbrich, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της VW και υπεύθυνος του e-Mobility της εταιρείας.

VW ID.3 - Zwickau

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, τόσο επιλεγμένα μέρη του δαπέδου και επιμέρους τμήματα (βλ. βάσεις ανάρτησης και μπαταρίας κ.α.), όσο και ο ηλεκτροκινητήρας του νέου ID.3, θα κατασκευάζονται στη μονάδα της γερμανικής εταιρείας που έχει την έδρα της στο Kassel της Γερμανίας. Σε αυτή θα συναρμολογείται και το σύστημα μετάδοσης του οχήματος «αθροίζοντας» μέρη που κατασκευάζονται στην εν λόγω μονάδα, αλλά και σε εκείνες που βρίσκονται στο Ανόβερο, στο Salzgitter και στο Poznan.

VW ID.3

Στο Kassel θα κατασκευάζονται όλοι οι ηλεκτροκινητήρες που θα «φορεθούν» στα μοντέλα του Ομίλου VW που θα βασίζονται στο ηλεκτρικό δάπεδο MEB – αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως στο εγγύς μέλλον ο αριθμός των ηλεκτρο-μοτέρ που θα παράγονται εκεί σε ένα έτος θα ανέρχεται στις 500.000 μονάδες. Μαζί με την αντίστοιχη μονάδα που βρίσκεται στην Tianjin της Κίνας, ο συνολικός αριθμός των ενλόγω ηλεκτροκινητήρων θα φτάσει, με χρονικό ορίζοντα το 2023, σε ετήσια βάση τις 1,4 εκ. μονάδες. Οι ρότορες και οι στάτορες του ηλεκτροκινητήρα του νέου VW ID.3 θα «γεννιούνται» στο Salzgitter (εκεί όπου η VW κατασκευάζει σήμερα και συμβατικούς κινητήρες ντίζελ, βενζίνης και CNG, με τον συνολικό τους αριθμό να ανέρχεται στο εγγύς μέλλον σε 2.000 ανά ημέρα. Στην ίδια μονάδα θα ανακυκλώνονται και οι μπαταρίες του οχήματος, οι οποίες με τη σειρά τους θα κατασκευάζονται στο Brunswick από το τέλος της χρονιάς και μετά._Χ.Α.

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά